The goal of this research is to examine the methodological trends and outputs of blended learning studies focusing on mathematics education. Accordingly, thematic content analysis was used in the current research. Studies were screened through electronic databases which include Web of Science, SCOPUS, ERIC (Education Resources Information Center), ULAKBIM (the Turkish Academic Network and Information Centre), DergiPark (JournalPark) and CoHE Thesis Center (the Council of Higher Education in Turkey). After the keywords and filters specified in the databases were searched, a total of 1299 research and 72 thesis studies were determined. Among these studies, the PRISMA method was used to select the studies to be included in the current research. At the end of all reviews, 11 articles and 4 theses were included in the current research. The results of studies emphasized that blended learning affected students' views, problem solving skills, self-regulation skills and more than half of the independent variables positively.
Blended learning mathematics education thematic content analysis
The goal of this research is to examine the methodological trends and outputs of blended learning studies focusing on mathematics education. Accordingly, thematic content analysis was used in the current research. Studies were screened through electronic databases which include Web of Science, SCOPUS, ERIC (Education Resources Information Center), ULAKBIM (the Turkish Academic Network and Information Centre), DergiPark (JournalPark) and CoHE Thesis Center (the Council of Higher Education in Turkey). After the keywords and filters specified in the databases were searched, a total of 1299 research and 72 thesis studies were determined. Among these studies, the PRISMA method was used to select the studies to be included in the current research. At the end of all reviews, 11 articles and 4 theses were included in the current research. The results of studies emphasized that blended learning affected students' views, problem solving skills, self-regulation skills and more than half of the independent variables positively.
Blended learning mathematics education thematic content analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 9 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 20 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "