Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Eighth Grade Students views on STEM Supported Science Teaching: Simple Machines Unit

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 20, 612 - 635, 21.12.2022
https://doi.org/10.18009/jcer.1164817

Öz

The aim of this study is to determine the views of eighth-grade students on STEM-supported science teaching. This study is designed as a case study, which is among qualitative research methods. The sampling of the study consists of 20 eighth-grade students in the town of Korkuteli in the city of Antalya, Turkey, in the 2018-2019 academic year. Interviews were conducted with six students determined in the study group. Data were collected with a semi-structured interview form. Content analysis was used to analyze the data. Pupils expressed that STEM-supported science teaching enabled them to design, improve their psychomotor skills, and use multiple disciplines concurrently. In addition, they expressed that it helped them find solutions appropriate to problem situations in activities and improve their critical learning skills. Moreover, they stated that it had an effect on such advanced skills as problem-solving, practicing, analyzing, and synthesizing.

Kaynakça

  • Arıkan, E. E. (2018). Merhaba STEM yenilikçi bir öğretim yaklaşımı. Eğitim Yayınevi.
  • Aktamış, H. & Ergin, Ö. (2007). Bilimsel süreç becerileri ile bilimsel yaratıcılık arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 1-23.
  • Bakırcı, H. & Kutlu, E. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin FeTeMM yaklaşımı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 367-389.
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30–35.
  • Cresswell, J. (2012). Educational research. Pearson Education.
  • Çepni, S. (2011). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık.
  • Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (1994). Handbook of qualitative research: California, Sage Publications, USA.
  • Dedetürk, A. (2018). 6. sınıf ses konusunda FeTeMM yaklaşımı ile öğretim etkinliklerinin geliştirilmesi, uygulanması ve başarıya etkisinin araştırılması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Erciyes Üniversitesi.
  • Dugger, W. E. (2010, December). Evolution of STEM in the United States. Presented at the 6th Biennial International Conference on Technology Education Research, Gold Coast, and Queensland.
  • Eroğlu, S. & Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4(3), 43-67.
  • Gazibeyoğlu, T. (2018). STEM uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve enerji ünitesindeki başarılarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Gonzalez, H. B. & Kuenzi, J. (2012). Science, technology, engineering and mathematics (STEM) education: A primer. Congressional Research Service.
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö. & Yıldırım, H. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 80-88.
  • Hebebci, M. T. (2019). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin akademik başarı, bilimsel yaratıcılık ve tutumlarına yönelik etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Hynes, M., Portsmore, M., Dare, E., Milto, E., Rogers, C., Hammer, D. & Carberry, A. (2011). Infusing engineering design into high school STEM courses. http://ncete.org/flash/pdfs/Infusing%20Engineering%20Hynes. Erişim tarihi: 10.02.2022.
  • Riskowski, J. L., Todd, C. D., Wee, B., Dark, M. & Harbor, J. (2009). Exploring the effectiveness of an inter disciplinary water resources engineering module in an eighth grade science course. International Journal of Engineering Education, 25(1), 181-195.
  • Rogers, C. & Portsmore, M. (2004). Bringing engineering to elementary school. Journal of STEM Education, 5(3), 17-28.
  • Kalaycı, Ş. (2005). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaptan, F. & Korkmaz, H. (2001). Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20.
  • Kasap, S. & Peterson, R. (2018) An interview on the role of input ın second language learning. Journal of Education and Practice, 9 (13), 81-87
  • Kasap, S. (2019). Akademisyenlerin gözünden Türkiye'deki ingilizce eğitimi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1032-1053.
  • Kırıcı, M. G. (2019). FeTeMM destekli araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlama ve bilimsel yaratıcılıkları üzerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). İlkokul ve ortaokul fen bilimleri dersi (1-8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Miles, B. M. & Huberman A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. California, USA: Sage Publications.
  • Morrison, J., (2006). TIES STEM education monograph series, attributes of STEM education. Teaching Institute for Essential Science. Retrieved.
  • National Science and Technology Council (NSTC) (2013). Federal science, technology, engineering and mathematics (STEM) education 5-year strategic plan. Washington.
  • Ürey, M., & Çepni, S. (2015). Fen temelli ve disiplinler arası okul bahçesi programının bazı fen ve teknoloji dersi kazanımları üzerine etkisinin farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 166-184.
  • Tan, M. & Temiz, B. K. (2003). Fen öğretiminde bilimsel süreç becerilerinin yeri ve önemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 89-101.
  • Wang, H. H., Moore, T. J., Roehrig, G. H. & Park, M. S. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research, 1(2), 1-13.
  • Yamak, H., Bulut, N. & Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 249-265.
  • Yarker, M. B. & Park, S. (2012). Analysis of teaching resources for implementing an interdisciplinary approach in the K-12 classroom. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 8(4), 223-232.
  • Yıldırım, B. & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuvar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi, 2(2), 28-40.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, A. (2016). Approaches towards to higher education quality and accreditation: A meta-analysis application made up until 2016 year. Journal of Current Researches on Social Sciences, 6(1), 33-54.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods. Thousand Oaks, CA: Sage.

FeTeMM Destekli Fen Öğretimi Hakkında Sekizinci Sınıf Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi: Basit Makineler Ünitesi

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 20, 612 - 635, 21.12.2022
https://doi.org/10.18009/jcer.1164817

Öz

Araştırmanın amacı, FeTeMM destekli fen öğretimi hakkında ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından olan özel durum yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Antalya ili Korkuteli ilçesinde bir ortaokulda sekizinci sınıfta öğrenim gören 20 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubunda belirlenen altı öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış mülakat formu ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, içerik analizi kullanılmıştır. Öğrenciler, FeTeMM destekli fen öğretiminin; tasarım yapmalarına, psikomotor becerilerinin gelişmesine ve birçok disiplini bir arada kullanmalarına katkı sağladığını belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra etkinliklerde yer alan problem durumlarına uygun çözüm önerileri bulmalarına ve sorgulayıcı öğrenme becerilerinin gelişmesine yardımcı olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca, problem çözme, uygulama, analiz ve sentez gibi üst düzey beceriler üzerinde de olumlu etkileri olduğunu dile getirmişlerdir.

Kaynakça

  • Arıkan, E. E. (2018). Merhaba STEM yenilikçi bir öğretim yaklaşımı. Eğitim Yayınevi.
  • Aktamış, H. & Ergin, Ö. (2007). Bilimsel süreç becerileri ile bilimsel yaratıcılık arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 1-23.
  • Bakırcı, H. & Kutlu, E. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin FeTeMM yaklaşımı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 367-389.
  • Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30–35.
  • Cresswell, J. (2012). Educational research. Pearson Education.
  • Çepni, S. (2011). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık.
  • Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (1994). Handbook of qualitative research: California, Sage Publications, USA.
  • Dedetürk, A. (2018). 6. sınıf ses konusunda FeTeMM yaklaşımı ile öğretim etkinliklerinin geliştirilmesi, uygulanması ve başarıya etkisinin araştırılması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Erciyes Üniversitesi.
  • Dugger, W. E. (2010, December). Evolution of STEM in the United States. Presented at the 6th Biennial International Conference on Technology Education Research, Gold Coast, and Queensland.
  • Eroğlu, S. & Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4(3), 43-67.
  • Gazibeyoğlu, T. (2018). STEM uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve enerji ünitesindeki başarılarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kastamonu Üniversitesi.
  • Gonzalez, H. B. & Kuenzi, J. (2012). Science, technology, engineering and mathematics (STEM) education: A primer. Congressional Research Service.
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö. & Yıldırım, H. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 80-88.
  • Hebebci, M. T. (2019). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin akademik başarı, bilimsel yaratıcılık ve tutumlarına yönelik etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Hynes, M., Portsmore, M., Dare, E., Milto, E., Rogers, C., Hammer, D. & Carberry, A. (2011). Infusing engineering design into high school STEM courses. http://ncete.org/flash/pdfs/Infusing%20Engineering%20Hynes. Erişim tarihi: 10.02.2022.
  • Riskowski, J. L., Todd, C. D., Wee, B., Dark, M. & Harbor, J. (2009). Exploring the effectiveness of an inter disciplinary water resources engineering module in an eighth grade science course. International Journal of Engineering Education, 25(1), 181-195.
  • Rogers, C. & Portsmore, M. (2004). Bringing engineering to elementary school. Journal of STEM Education, 5(3), 17-28.
  • Kalaycı, Ş. (2005). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kaptan, F. & Korkmaz, H. (2001). Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20.
  • Kasap, S. & Peterson, R. (2018) An interview on the role of input ın second language learning. Journal of Education and Practice, 9 (13), 81-87
  • Kasap, S. (2019). Akademisyenlerin gözünden Türkiye'deki ingilizce eğitimi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1032-1053.
  • Kırıcı, M. G. (2019). FeTeMM destekli araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlama ve bilimsel yaratıcılıkları üzerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). İlkokul ve ortaokul fen bilimleri dersi (1-8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Miles, B. M. & Huberman A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. California, USA: Sage Publications.
  • Morrison, J., (2006). TIES STEM education monograph series, attributes of STEM education. Teaching Institute for Essential Science. Retrieved.
  • National Science and Technology Council (NSTC) (2013). Federal science, technology, engineering and mathematics (STEM) education 5-year strategic plan. Washington.
  • Ürey, M., & Çepni, S. (2015). Fen temelli ve disiplinler arası okul bahçesi programının bazı fen ve teknoloji dersi kazanımları üzerine etkisinin farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 166-184.
  • Tan, M. & Temiz, B. K. (2003). Fen öğretiminde bilimsel süreç becerilerinin yeri ve önemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 89-101.
  • Wang, H. H., Moore, T. J., Roehrig, G. H. & Park, M. S. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research, 1(2), 1-13.
  • Yamak, H., Bulut, N. & Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 249-265.
  • Yarker, M. B. & Park, S. (2012). Analysis of teaching resources for implementing an interdisciplinary approach in the K-12 classroom. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 8(4), 223-232.
  • Yıldırım, B. & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuvar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezerî Fen ve Mühendislik Dergisi, 2(2), 28-40.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, A. (2016). Approaches towards to higher education quality and accreditation: A meta-analysis application made up until 2016 year. Journal of Current Researches on Social Sciences, 6(1), 33-54.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emine Kutlu 0000-0002-3409-8304

Hasan Bakırcı 0000-0002-7142-5271

Erken Görünüm Tarihi 18 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 20 Ağustos 2022
Kabul Tarihi 25 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Kutlu, E., & Bakırcı, H. (2022). FeTeMM Destekli Fen Öğretimi Hakkında Sekizinci Sınıf Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi: Basit Makineler Ünitesi. Journal of Computer and Education Research, 10(20), 612-635. https://doi.org/10.18009/jcer.1164817

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "