Dördüncü sanayi devriminin, toplumun bütün sistemleri üzerinde etkileri olduğu gibi eğitim üzerinde de etkilerinin olduğu gözlemlenmektedir. Bu devrimle ortaya çıkan “Eğitim 4.0” ve “Üniversite 4.0” kavramları bağlamında eğitim ve öğretim süreçlerinin daha fazla otonom bir şekilde yönetildiği görülmektedir. Bu gelişmeler, üniversitelerin önemli parçaları olan akademisyenleri ve öğrencileri de etkilemektedir. Alanyazın taraması yöntemiyle yürütülen araştırmada dördüncü sanayi devriminin üniversite öğrencileri ve akademisyenler bakımından yansımaları ile akademik kapitalizm konusu ele alınmıştır. Araştırma sonucuna göre dördüncü sanayi devrimi; akademisyenler bakımından, daha fazla performans baskısı, daha güvencesiz çalışma, yükseköğretimin metalaşması ve ticarileşmesi; öğrenciler bakımından ise istihdam edilmeme riskinin artması, sürekli öğrenme, yetkinliklerini devamlı güncelleme ve geliştirme gibi durumların ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Çalışma ile akademisyenlerin ve öğrencilerin dijital yetkinliklerinin geliştirilmesi ve sürekli güncellenmesi, akademisyenlerin patent alma ve ar-ge süreçlerine katılım konularında bilinçlendirilmesi önerilmektedir.
Dördüncü Sanayi Devrimi Endüstri 4.0 Eğitim 4.0 Üniversite 4.0
It is observed that the fourth industrial revolution has effects on education as it has effects on all systems of society. In the context of the concepts of "Education 4.0" and "University 4.0" that emerged with this revolution, it is seen that education and training processes are managed more autonomously. These developments also affect academics and students, who are important parts of universities. In this study, the reflections of the fourth industrial revolution on university students and academics and the issue of academic capitalism were discussed. According to the results of the study, the fourth industrial revolution has led to more performance pressure, more precarious work, commodification and commercialization of higher education for academics, and increased risk of not being employed, continuous learning, continuous updating and development of competencies for students. With this study, it is recommended that the digital competencies of academics and students should be developed and continuously updated, and academics should be made aware of patenting and participation in R&D processes.
Fourth Industrial Revolution Industry 4.0 Education 4.0 University 4.0 Endüstri 4.0
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Mart 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 23 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 21 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "