The main purpose of the study is to examine the effect of teaching the Data Processing learning domain with VUstat software supported activities on the academic achievement and retention of sixth grade students. The sample of the study, in which the pretest-posttest paired control group design was used, consisted of 45 sixth grade students, 23 in the experimental group and 22 in the control group. The Data Processing Achievement Test, which was developed by the researchers and consisted of 25 questions, was used to collect data for the purpose of the study. As a result of the study, it was revealed that VUstat software activities were effective in ensuring the retention of knowledge, but they were not effective on students' achievement. At the end of the study, some suggestions were made for the researcher's experiences and future research.
Data processing learning domain computer assisted mathematics teaching VUstat software
Ethical Committee Permission Information Name of the board that carries out ethical assessment: Niğde Ömer Halisdemir University Institute of Educational Sciences Scientific Research and Publication Ethics Committee The date and number of the assessment decision: 22/02/2022 Ethical Assessment Document Number: E-172932
The main purpose of the study is to examine the effect of teaching the Data Processing learning domain with VUstat software supported activities on the academic achievement and retention of sixth grade students. The sample of the study, in which the pretest-posttest paired control group design was used, consisted of 45 sixth grade students, 23 in the experimental group and 22 in the control group. The Data Processing Achievement Test, which was developed by the researchers and consisted of 25 questions, was used to collect data for the purpose of the study. As a result of the study, it was revealed that VUstat software activities were effective in ensuring the retention of knowledge, but they were not effective on students' achievement. At the end of the study, some suggestions were made for the researcher's experiences and future research.
Data processing learning domain computer assisted mathematics teaching VUstat software
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 22 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "