Bu çalışmada Türkiye’de harmanlanmış öğrenme alanında yapılan lisansüstü tez çalışmalarının genel eğilimlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma 2007-2023 yılları arasında yayımlanmış lisansüstü tezler taranmış ve tespit edilen 99 tez çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesi için nitel araştırma yöntemleri arasında yer alan doküman incelemesi kullanılmıştır. Belirlenen lisansüstü tezler betimsel analiz tekniğine uygun olarak incelenmiş, yüzde ve frekans analizleri yapılarak tablolaştırılmıştır. Elde edilen bulgulara bakıldığında; harmanlanmış öğrenmeyle ilgili en fazla tezin 2023 yılında yazıldığı, yüksek lisans düzeyinde 64 doktora düzeyinde 35 tez olduğu, bu tezlerin 93 tanesinin harmanlanmış öğrenme, 6 tanesinin hibrit öğrenme olarak tanımlandığı saptanmıştır. Gazi Üniversitesi’nde yapılan tez sayısının (f = 21) diğer üniversitelerden fazla olduğu, örneklem türü olarak en fazla ortaokul öğrencilerinin (f = 25) tercih edildiği, 67 çalışmanın karma yöntemle yapıldığı, veri toplama aracı olarak en fazla tercih edilen ölçme aracının ölçek (f = 50), en fazla tercih edilen veri analiz yönteminin t testi olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Bilgilendirme Bu çalışmada insan veya hayvan deneklerinden veri toplanmamıştır. Bu nedenle çalışma, etik kurul onayı gerektiren çalışmalar kapsamında yer almadığından etik kurul onayı alınmamıştır.
This study aims to determine the general trends of postgraduate theses in the field of blended learning in Turkey. Postgraduate theses published between 2007-2023 were scanned and 99 theses were identified and included in the study. Document review, which is among the qualitative research methods, was used to obtain the research data. The identified postgraduate theses were examined in accordance with the descriptive analysis technique, percentage and frequency analyzes were made and tabulated. When the findings are examined; It was determined that the most theses on blended learning were written in 2023, there were 64 theses at the master's level and 35 theses at the doctoral level, 93 of these theses were defined as blended learning and 6 of them were defined as hybrid learning. It was found that the number of theses conducted at Gazi University (f = 21) was higher than other universities, secondary school students (f = 25) were the most preferred sample type, 67 studies were conducted using mixed methods, the most preferred measurement tool as a data collection tool was scale (f = 50), and the most preferred data analysis method was t-test.
Bilgilendirme Bu çalışmada insan veya hayvan deneklerinden veri toplanmamıştır. Bu nedenle çalışma, etik kurul onayı gerektiren çalışmalar kapsamında yer almadığından etik kurul onayı alınmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretim Kuramları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 24 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "