Design-based research is utilised to develop innovative solutions in learning areas in order to improve the quality of education and training processes. This study is a review study that aims to provide a general impression of design-based research (DBR) by mentioning the basic principles and methods of DBR. The narrative literature review technique, one of the types of literature review, is used in the study. It is thought that this study will be a guide for researchers who want to study DBR for the methodological parts of their studies. In this context, DBR, which combines theory and practice, which is one of the best examples of research and practice in education, is presented in detail.
Design-based research educational design research research methods narrative literature review
Bilgilendirme Bu çalışmada insan veya hayvan deneklerinden veri toplanmamıştır. Bu nedenle çalışma, etik kurul onayı gerektiren çalışmalar kapsamında yer almadığından etik kurul onayı alınmamıştır.
Eğitim ve öğretim süreçlerinin kalitesini arttırmaya yönelik öğrenme alanlarında yenilikçi çözümlerin geliştirmesi için tasarım tabanlı araştırmadan yararlanılmaktadır. Bu çalışma, tasarım tabanlı araştırmanın (TTA) temel ilkelerinden, yöntemlerinden bahsederek TTA ile ilgili genel bir izlenim ortaya koymayı amaçlayan derleme bir çalışmadır. Çalışmada alanyazın incelemesi çeşitlerinden anlatı alanyazın incelemesi tekniği kullanılmaktadır. Bu çalışmanın TTA çalışmak isteyen araştırmacılara, çalışmalarının yöntem kısımları için yol gösteri olacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışmada eğitimde araştırma ve uygulamanın iyi örneklerinden olan teori ve pratiği birleştiren TTA detaylandırılarak sunulmaktadır.
Tasarım tabanlı araştırma eğitim tasarımı araştırması araştırma yöntemleri anlatı alanyazın incelemesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Geliştirme, Öğretim Tasarımı |
Bölüm | İnceleme Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 24 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "