This research was conducted to examine the contents of science textbooks and outcomes in the curriculum in terms of 21st century skills (21.CS). The research was carried out through document review, which is a qualitative research method. 2023-2024 science textbooks and curriculum were used as the data source. Data were collected with the "21.CS Review Form". The document review method was carried out by examining, analyzing, evaluating and interpreting the textbooks and curriculum with the 21.CS Review Form. The number of skills in 3-4-5-6-7-8. grade books are 266-257-307-365-268-327, respectively. The number of skills in the outcomes in the curriculum is 89-114-111-154-151-135, respectively. The most common skill in books and outcomes is critical thinking-problem solving. The least common skill is media literacy in books, and collaboration in outcomes. The skills are not distributed homogeneously in textbooks, units, subject areas, and outcomes. Some skills in the outcomes are not included in the textbooks.
21st century skills science textbook science curriculum textbook curriculum
Bu araştırma fen bilimleri ders kitaplarındaki içerikleri ve öğretim programındaki kazanımları 21. Yüzyıl Becerileri (21.YYB) bakımından incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme ile gerçekleştirilmiştir. Veri kaynağı olarak 2023-2024 yılı fen bilimleri ders kitapları ve öğretim programı kullanılmıştır. Veriler “21.YYB İnceleme Formu” ile toplanmıştır. Doküman inceleme yöntemi 21.YYB İnceleme Formu ile ders kitaplarının ve öğretim programının incelenmesi, analiz edilmesi, değerlendirilmesi ve yorumlanmasıyla gerçekleştirilmiştir. Bu inceleme sonucunda 3-4-5-6-7-8. sınıf kitaplarında bulunan becerilerin sayısı sırasıyla 266-257-307-365-268-327’dir. Öğretim programındaki kazanımlarda yer alan becerilerin sayısı ise sırasıyla 89-114-111-154-151-135’dir. Kitaplarda ve kazanımlarda bulunan en fazla beceri eleştirel düşünme-problem çözmedir. En az bulunan beceri kitaplarda medya okuryazarlığı, kazanımlarda işbirliğidir. Beceriler ders kitaplarına, ünitelere, konu alanlarına ve kazanımlara homojen dağılmamıştır. Kazanımlarda yer alan bazı becerilere ders kitaplarında yer verilmemiştir.
21. yüzyıl becerileri fen bilimleri dersi kitabı fen bilimleri öğretim programı ders kitabı öğretim programı
Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Gazi Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu Etik Kurul Belge Tarihi ve Sayı No: 13.02.2024- E.881694
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 25 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "