The present study aimed to determine the level of knowledge hold by pre-service science teachers about laboratory safety. 50 pre-service teachers participated in the study. The study employed a basic qualitative research design and data were collected through a questionnaire comprising 12 items. The items were written as scenarios and two answer choices were presented for each item. The participants were asked to mark one of these choices and explain the rationale for their answers. The data were analyzed using the descriptive analysis technique and the participant responses for each scenario were divided into four categories: (a) correct answer with correct justification, (b) correct answer with partially correct justification, (c) correct answer with incorrect justification, and (d) incorrect answer. The results revealed that the participants generally provided correct responses to the items, but they did not justify their answers accurately.
Laboratory safety level of knowledge pre-service science teachers
Ethical Committee Permission Information Name of the board that carries out ethical assessment: Dicle University Social and Humanities Scientific Research and Publication Ethics Board The date and number of the ethical assessment decision: 04.01.2023 -423862
The present study aimed to determine the level of knowledge hold by pre-service science teachers about laboratory safety. 50 pre-service teachers participated in the study. The study employed a basic qualitative research design and data were collected through a questionnaire comprising 12 items. The items were written as scenarios and two answer choices were presented for each item. The participants were asked to mark one of these choices and explain the rationale for their answers. The data were analyzed using the descriptive analysis technique and the participant responses for each scenario were divided into four categories: (a) correct answer with correct justification, (b) correct answer with partially correct justification, (c) correct answer with incorrect justification, and (d) incorrect answer. The results revealed that the participants generally provided correct responses to the items, but they did not justify their answers accurately.
Laboratory safety level of knowledge pre-service science teachers
Ethical Committee Permission Information Name of the board that carries out ethical assessment: Dicle University Social and Humanities Scientific Research and Publication Ethics Board The date and number of the ethical assessment decision: 04.01.2023 -423862
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 25 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "