This study aims to examine and present Singapore, which ranked first in the science literacy category in the PISA 2022 report, in the context of science education and approaches to science education. With the findings from the literature, the vision of science education in Singapore is coherently summarised from its historical roots to its current state and prospects. It is recognised that Singapore has the youngest average number of teachers in the world; teachers are professionally ambitious and positively motivated, and their students have good reasoning skills. This shows that Singapore's success in science literacy is no coincidence. This research on the importance of science education in Singapore involves a systematic and comprehensive examination of science teaching and learning in Singapore, providing a balanced perspective for educators, policymakers and researchers interested in this field.
Singapore science education historical development educational challenges future prospects
Bu çalışmada insan veya hayvan deneklerinden veri toplanmamıştır. Bu nedenle çalışma, etik kurul onayı gerektiren çalışmalar kapsamında yer almadığından etik kurul onayı alınmamıştır.
Bu çalışma, PISA 2022 raporunda fen okuryazarlığı kategorisinde ilk sırada yer alan Singapur'u fen eğitimi ve fen eğitimine yaklaşımlar bağlamında incelemeyi ve sunmayı amaçlamaktadır. Literatürden elde edilen bulgularla, Singapur'da fen eğitiminin vizyonu, tarihsel köklerinden mevcut durumuna ve beklentilerine kadar tutarlı bir şekilde özetlenmiştir. Singapur'un dünyadaki en genç öğretmen ortalamasına sahip olduğu, öğretmenlerin mesleki açıdan hırslı ve olumlu motivasyona sahip oldukları, öğrencilerinin ise iyi muhakeme becerilerine sahip oldukları kabul edilmektedir. Bu da Singapur'un fen okuryazarlığındaki başarısının tesadüf olmadığını göstermektedir. Singapur'da fen eğitiminin önemine ilişkin bu araştırma, Singapur'da fen öğretimi ve öğreniminin sistematik olarak incelenmesini içermektedir. Bu sorgulama yöntemi, Singapur'daki fen eğitiminin kapsamlı ve dengeli bir şekilde incelenmesini sağlayarak eğitimciler, politika yapıcılar ve bu alana ilgi duyan araştırmacılar için önemli bir perspektif sunmaktadır.
Singapur fen eğitimi tarihsel gelişim eğitim zorlukları gelecek beklentileri
Bu çalışmada insan veya hayvan deneklerinden veri toplanmamıştır. Bu nedenle çalışma, etik kurul onayı gerektiren çalışmalar kapsamında yer almadığından etik kurul onayı alınmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | İnceleme Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 4 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 25 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "