Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Web Sitesi Tasarlama Yöntemlerinin Öğrenci Motivasyonu Bakımından Karşılaştırılması: Kodlama mı Yoksa Hazır Tasarım Siteleri mi?

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 18 - 28, 29.12.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı, kodlama
yoluyla web sitesi yapmak ile hazır tasarım web sitesi yardımıyla web sitesi yapmanın
öğrencilerin motivasyonlarına olan etkisini karşılaştırmaktır. Araştırmanın
örneklemi, uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 26 öğrenciden oluşmuştur. Deney
grubuna HTML kodlama ile; kontrol grubunda ise hazır kodlama sitesi ile öğretim
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın analizinde nonparametrik testlerden bağımsız
gruplar için
Mann-Whitney
U-Testi ve tekrarlı ölçümler için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi’nden
yararlanılmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında
motivasyon son test puanı bakımından anlamlı fark bulunmamıştır. Araştırmada hazır
tasarım web yoluyla web sitesi yapan kontrol grubu ön-test son-test sonuçları
arasında motivasyon bakımından anlamlı farklılık bulunmuştur. 

Kaynakça

  • Adelman, H.S., & Taylor, L. (1986). Summary of the survey of fundamental concerns confronting the LD field. Journal of Learning Disabilities, 19, 390-393.
  • Ağırbaş, İ.; Çelik, Y. & Büyükkayıkçı, H. (2005). “Motivasyon Araçları ve İş Tatmini”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt:8,Sayı:3.
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13).
  • Akkoyunlu, B. & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24, 1-10.
  • Alexander, S. (1995). Teaching and learning on the World Wide Web. Proceedings of AUSWEB95 The First Australian World Wide Web Conference, Southern Cross University, Lismore. Altun, S. (2009). An investigation of teachers’, parents’, and students’ opinions on elementary students’ academic failure. İlköğretim Online, 8(2), 567-586
  • Altun, S., & Erden, M. (2006). Öğrenmede motive edici stratejiler ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Yeditepe Üniversitesi. Edu. 2(1): 1-16
  • Altınkaya, H. (1998). Türkiye’de Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Atıcı, B., & Polat, H. (2010). Web tasarımı öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(2).
  • Brent. E., (1999). Computers in the Undergraduate Classroom: Lessons from the First 2,000 Students., Social Science Computer Review.(17)2:162-175.
  • Bixler B. (2006). Motivation and its Relationship to Design of Educational Games. 09.01.2017 tarihinde http://www.nmc.org\events\2006summerconf\materials\Bixler\m&g.pdf adresinden alınmıştır.
  • Bickel, W. E. (1990). “The Effective Schools Literature: Implication for Resarchand Practice” (The Handbook School Psyhology: (Ed:). Reynolds C., Gudkin, T.) New York: John Wıley.
  • Bombia, L., Beluzo, L., Demeester, D., Elander, K., Johnson, M. & Sheldon, B. (1997) The Impact of Teaching Strategies on Instrinsic Motivation, ERIC ID: ED418925, New York, USA.
  • Bligh, D.A. (1971). What’s the Use of Lecturing? University of Exeter, Teaching Services Centre, Devon, England.
  • Chance, P. (1992). The Rewards Of Learning. Phi Delta Kappan, 73:200-207.
  • Eggert, M. A. (2000). The Motivation Handbook, Management Pocketbooks Ltd., Hants, England.
  • Engin-Demir, C. (2009). Factors influencing the academic achievement of the Turkish urban poor. International Journal of Educational Development, 29, 17–29
  • Erkunt, H. & Akpınar, Y. (2002). Internet Tabanlı ve Internet Destekli Eğitim: Kurumsal Bir Eğitim Yönetim Sistemi Örneği, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 23-25 Mayıs 2002, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Glynn, S., Aultman, L. & Owens, A. (2005). Motivation of learn in general education programs. Journal of General Education, 54(2), 150-170.
  • Güney, S. (1998). Davranış Bilimleri ve Yönetim Psikolojisi Terimler Sözlüğü, Ocak Yayınları, Ankara.
  • Good, T. L. &Brophy, J. E. (1986). School Effects. 3rd Ed. In M.C. Wittrock (Ed.). Handbook of Resarch on Teaching, New York: Macmillian.
  • Karaman, S , Karakuzu, M . (2010). Sınıf İçi Etkinlikleri Desteklemek Üzere Web Sayfalarının Kullanımı. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (13), 326-336. Karataş, S. (2008). Temel Kavramlar ve Kurumsal Temeller, Ed: H. İbrahim Yalın, İnternet Temelli Eğitim, 1. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Keleş, E., & Güntepe, E. T. (2018) Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Teknolojiyi Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegrasyonu. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 142-157.
  • Kleinginna, P.J. & Kleinginna, A. (1981). A categorized list of motivation definitions. Motivation and Emotion, 5:263-291.
  • Kulik,J.A., Bangert, R.L. & Williams, G.W.(1983). Effects of Computer-Based Teaching on Secondary School Students. Journal of Educational Psychology, 75, 19-26.
  • Lezotte, L. W. (1989). “School Improvement Based on the Effective Schools Resarch”. International Journal of Educational Reasarch, Vol.13, pp.815-824.
  • Lowman, J. (1984). Mastering the Techniques of Teaching. Jossey-Bass, San Francisco.
  • Lucas, A.F. (1990). Using Psychological Models to Understand student Motivation. The Changing Face of College Teaching, Svinicki, New Directions for Teaching and Learning, No.42, Jossey-Bass, San Francisco
  • Lumsden, L. S. (1994). Student Motivation To Learn (Report No. EDO-EA-94-7). Washington, D.C.: Office of educational research and improvement. (ERIC Document Reproductive. Service No. EDD00036)
  • Martin, A. J. (2001). The Student Motivation Scale: A Tool For Measuring And Enhancing Motivation. Australian Journal of Guidance and Counselling, 11, 11-20.
  • Miller, G. (1996). Technology, The Curriculum, and The Learner: Opportunities for Open and Distance Education. In R. Mills, A. Tait (Eds.), Supporting The Learner İn Open And Distance Education. Pitman, London.
  • Mackenzie, D.E. (1983). Resarch of School Improvement: An Appraisal of Some RecentTrends. Educational Resarcher, Vol.12, No:4, pp.5-16.
  • Özdener, N. (2008) Web Tasarımında Editör Kullanımı Ve Html Öğretimi. Eğitim Bilimleri Dergisi, 27(27), 163-175.
  • Özenç, N., ve Çakmak, T. (2009). Web Sayfası Kullanılabilirliğinin Ölçülmesi: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Web Sayfası Örneği. Türk Kütüphaneciliği, 23(2), 278–298.
  • Rice,J. & Ryan, N., (1999). "W.W.W Based Teaching In Industrial Relations: Potential, Pitfalls And Challenges For Future". Virtual University Journal Issue 3. Volume 2 .Page 62.
  • Rutter, K. L., Smith, B. & Hall, H. C. (2005) The Effects of Gender and Grade Level on The Motivational Needs of Family and Consumer Sciences Students, Journal of Family and Consumer Sciences Education, Vol. 23, No. 2, USA.
  • Saracaloğlu, A. S., ve Çelik, B. (2018) Web Tasarımı ve Programlama Dersi Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı Kullanımının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(2), 323-333.Small, R. (1997). Motivation in Instructional Design, ERIC Clearinghouse on Information&Technology, (ED409895).
  • Sass, E. J. (1989). Motivation in The College Classroom: What Students Tell Us. Teaching of Psychology, 16(2):86-88.
  • Şişman, M. (2002). Eğitimde Mükemmellik Arayışı -Etkili Okullar. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Şahin, T. & Yıldırım, S. (1999).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme,Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tupas, A. B. (2015). Design and Development of LPU-B High School Website. Asia Pacific Journal of Multidisciplinary Research, 3(5).
  • Uşun, S. (2000). Dünyada Ve Türkiye'de Bilgisayar Destekli Öğretim. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu) (2006). Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi-Taslak Rapor, Yüksek Öğretim Kurumu, Ankara, www.yok.gov.tr, Erişim Tarihi: 10 Mayıs 2017.
  • Weinert, F.E. & Kluwe, R.H. (1987). Metacognition, Motivation and Understanding. Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey.

Comparing Website Design Methods in Terms of Student Motivation: Coding or Ready-Made Design Sites?

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 18 - 28, 29.12.2018

Öz

The purpose of
this study is to compare the effects of making websites through HTML coding and
 making websites with the help of a “ready-made
design website" on students' motivations. The sample of the study
consisted of 26 students selected by convenient sampling method.  Experiment group with HTML coding; In the
control group, the application was performed with a "ready coding
site". In the study, "Mann-Whitney U-Test" and "Wilcoxon
Signed Rank Test" were used for repetitive measurements. No significant
difference was found between the experimental and control groups in terms of
post-test motivation scores. In the research, a significant difference was
found between the pre-test and posttest results of the control group who made
the web site with "ready-made web design websites".

Kaynakça

  • Adelman, H.S., & Taylor, L. (1986). Summary of the survey of fundamental concerns confronting the LD field. Journal of Learning Disabilities, 19, 390-393.
  • Ağırbaş, İ.; Çelik, Y. & Büyükkayıkçı, H. (2005). “Motivasyon Araçları ve İş Tatmini”, Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, Cilt:8,Sayı:3.
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13).
  • Akkoyunlu, B. & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 24, 1-10.
  • Alexander, S. (1995). Teaching and learning on the World Wide Web. Proceedings of AUSWEB95 The First Australian World Wide Web Conference, Southern Cross University, Lismore. Altun, S. (2009). An investigation of teachers’, parents’, and students’ opinions on elementary students’ academic failure. İlköğretim Online, 8(2), 567-586
  • Altun, S., & Erden, M. (2006). Öğrenmede motive edici stratejiler ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Yeditepe Üniversitesi. Edu. 2(1): 1-16
  • Altınkaya, H. (1998). Türkiye’de Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Atıcı, B., & Polat, H. (2010). Web tasarımı öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(2).
  • Brent. E., (1999). Computers in the Undergraduate Classroom: Lessons from the First 2,000 Students., Social Science Computer Review.(17)2:162-175.
  • Bixler B. (2006). Motivation and its Relationship to Design of Educational Games. 09.01.2017 tarihinde http://www.nmc.org\events\2006summerconf\materials\Bixler\m&g.pdf adresinden alınmıştır.
  • Bickel, W. E. (1990). “The Effective Schools Literature: Implication for Resarchand Practice” (The Handbook School Psyhology: (Ed:). Reynolds C., Gudkin, T.) New York: John Wıley.
  • Bombia, L., Beluzo, L., Demeester, D., Elander, K., Johnson, M. & Sheldon, B. (1997) The Impact of Teaching Strategies on Instrinsic Motivation, ERIC ID: ED418925, New York, USA.
  • Bligh, D.A. (1971). What’s the Use of Lecturing? University of Exeter, Teaching Services Centre, Devon, England.
  • Chance, P. (1992). The Rewards Of Learning. Phi Delta Kappan, 73:200-207.
  • Eggert, M. A. (2000). The Motivation Handbook, Management Pocketbooks Ltd., Hants, England.
  • Engin-Demir, C. (2009). Factors influencing the academic achievement of the Turkish urban poor. International Journal of Educational Development, 29, 17–29
  • Erkunt, H. & Akpınar, Y. (2002). Internet Tabanlı ve Internet Destekli Eğitim: Kurumsal Bir Eğitim Yönetim Sistemi Örneği, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 23-25 Mayıs 2002, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Glynn, S., Aultman, L. & Owens, A. (2005). Motivation of learn in general education programs. Journal of General Education, 54(2), 150-170.
  • Güney, S. (1998). Davranış Bilimleri ve Yönetim Psikolojisi Terimler Sözlüğü, Ocak Yayınları, Ankara.
  • Good, T. L. &Brophy, J. E. (1986). School Effects. 3rd Ed. In M.C. Wittrock (Ed.). Handbook of Resarch on Teaching, New York: Macmillian.
  • Karaman, S , Karakuzu, M . (2010). Sınıf İçi Etkinlikleri Desteklemek Üzere Web Sayfalarının Kullanımı. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (13), 326-336. Karataş, S. (2008). Temel Kavramlar ve Kurumsal Temeller, Ed: H. İbrahim Yalın, İnternet Temelli Eğitim, 1. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Keleş, E., & Güntepe, E. T. (2018) Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Teknolojiyi Öğrenme-Öğretme Sürecine Entegrasyonu. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 142-157.
  • Kleinginna, P.J. & Kleinginna, A. (1981). A categorized list of motivation definitions. Motivation and Emotion, 5:263-291.
  • Kulik,J.A., Bangert, R.L. & Williams, G.W.(1983). Effects of Computer-Based Teaching on Secondary School Students. Journal of Educational Psychology, 75, 19-26.
  • Lezotte, L. W. (1989). “School Improvement Based on the Effective Schools Resarch”. International Journal of Educational Reasarch, Vol.13, pp.815-824.
  • Lowman, J. (1984). Mastering the Techniques of Teaching. Jossey-Bass, San Francisco.
  • Lucas, A.F. (1990). Using Psychological Models to Understand student Motivation. The Changing Face of College Teaching, Svinicki, New Directions for Teaching and Learning, No.42, Jossey-Bass, San Francisco
  • Lumsden, L. S. (1994). Student Motivation To Learn (Report No. EDO-EA-94-7). Washington, D.C.: Office of educational research and improvement. (ERIC Document Reproductive. Service No. EDD00036)
  • Martin, A. J. (2001). The Student Motivation Scale: A Tool For Measuring And Enhancing Motivation. Australian Journal of Guidance and Counselling, 11, 11-20.
  • Miller, G. (1996). Technology, The Curriculum, and The Learner: Opportunities for Open and Distance Education. In R. Mills, A. Tait (Eds.), Supporting The Learner İn Open And Distance Education. Pitman, London.
  • Mackenzie, D.E. (1983). Resarch of School Improvement: An Appraisal of Some RecentTrends. Educational Resarcher, Vol.12, No:4, pp.5-16.
  • Özdener, N. (2008) Web Tasarımında Editör Kullanımı Ve Html Öğretimi. Eğitim Bilimleri Dergisi, 27(27), 163-175.
  • Özenç, N., ve Çakmak, T. (2009). Web Sayfası Kullanılabilirliğinin Ölçülmesi: Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Web Sayfası Örneği. Türk Kütüphaneciliği, 23(2), 278–298.
  • Rice,J. & Ryan, N., (1999). "W.W.W Based Teaching In Industrial Relations: Potential, Pitfalls And Challenges For Future". Virtual University Journal Issue 3. Volume 2 .Page 62.
  • Rutter, K. L., Smith, B. & Hall, H. C. (2005) The Effects of Gender and Grade Level on The Motivational Needs of Family and Consumer Sciences Students, Journal of Family and Consumer Sciences Education, Vol. 23, No. 2, USA.
  • Saracaloğlu, A. S., ve Çelik, B. (2018) Web Tasarımı ve Programlama Dersi Öğretiminde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı Kullanımının Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(2), 323-333.Small, R. (1997). Motivation in Instructional Design, ERIC Clearinghouse on Information&Technology, (ED409895).
  • Sass, E. J. (1989). Motivation in The College Classroom: What Students Tell Us. Teaching of Psychology, 16(2):86-88.
  • Şişman, M. (2002). Eğitimde Mükemmellik Arayışı -Etkili Okullar. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Şahin, T. & Yıldırım, S. (1999).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme,Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tupas, A. B. (2015). Design and Development of LPU-B High School Website. Asia Pacific Journal of Multidisciplinary Research, 3(5).
  • Uşun, S. (2000). Dünyada Ve Türkiye'de Bilgisayar Destekli Öğretim. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu) (2006). Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi-Taslak Rapor, Yüksek Öğretim Kurumu, Ankara, www.yok.gov.tr, Erişim Tarihi: 10 Mayıs 2017.
  • Weinert, F.E. & Kluwe, R.H. (1987). Metacognition, Motivation and Understanding. Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Can Şahin 0000-0002-3687-600X

Nihan Arslan Namlı

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2018
Kabul Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, M. C., & Arslan Namlı, N. (2018). Web Sitesi Tasarlama Yöntemlerinin Öğrenci Motivasyonu Bakımından Karşılaştırılması: Kodlama mı Yoksa Hazır Tasarım Siteleri mi?. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 1(1), 18-28.

Sürekli Mesleki Eğitim ve Öğretim Dergisi

Dergimizde yayımlanan tüm içerik ve makaleler "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" ile lisanslanmıştır.

1839818428  18529