Çalışmanın
amacı, Tıp ve sağlık bilimleri eğitiminde öğrenci merkezli yaklaşım, öğrenme
tercihlerinin çalışılmasını önemli kılmaktadır. Çalışmamızda, SANKO
Üniversitesi öğrencilerinin öğrenme tercihlerinde, disiplinler arası, sınıflar
arası, cinsiyet bakımından fark bulunup bulunmadığının belirlenmesi
amaçlanmıştır. Ayrıca, başarılı olan ve olmayan öğrencilerin öğrenme
tercihlerinin farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Bu kesitsel
çalışmaya SANKO Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve
Rehabilitasyon Bölümü, Beslenme ve Diyetetik bölümü, Hemşirelik Bölümü ile Tıp
Fakültesi öğrencileri dahil edilmiştir. Çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı
bahar döneminde yapılmıştır. Öğrenme tercihlerinin belirlenmesinde VARK [Görsel
(Visual), İşitsel (Aural), Okuma-yazma (Read-write), Kinestetik (Dokunsal),
(Kinesthetic)] anketi kullanılmıştır. Çalışmaya 851 öğrenci dahil edilmiştir.
Dahil edilen öğrencilerin 169’u (%19,9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü,
193’ü (%22,7) Beslenme ve Diyetetik Bölümü, 192’si (%22,6) Hemşirelik, 297’si
(%34,9) Tıp Fakültesi öğrencileridir. Öğrenme tercihleri bakımından disiplinler
arasında fark bulunmamıştır (p=0,081). Tüm bölümlerde en yüksek oranda
kinestetik öğrenmenin tercih edildiği tespit edilmiştir. Cinsiyetlere göre
öğrenme tercihlerinde fark bulunmamıştır (p=0,106). Kadın ve erkek öğrencilerde
en yüksek oranda kinestetik öğrenmenin tercih edildiği görülmüştür. Tıp
Fakültesi (p=0,202), Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü (p=0,373), Beslenme
ve Diyetetik Bölümü (p=0,165) ve Hemşirelik Bölümü (p=0,514) öğrencilerinin
sınıfları bakımından öğrenme tercihlerinde fark bulunmamıştır. Sonuç olarak,
öğrencilerin öğrenme tercihlerinin bilinmesinin, SANKO Üniversitesi
eğitimcileri için eğitim kalitesinin arttırılmasında önemli bir veri olarak
kullanılacağı öngörülmektedir.
The
student-centered approach in medical and health sciences education makes the
study of learning preferences important. In this study, it was aimed to
determine the learning preferences of students of SANKO University,
interdisciplinary, inter-class and gender differences. In addition, the
differences between successful and non-successful learning styles of these
students were investigated. In this cross-sectional study, SANKO University
Faculty of Health Sciences, Department of Physiotherapy and Rehabilitation,
Nutrition and Dietetics, Nursing and Faculty of Medicine students were
included. In order to determine the preferred learning preferences, VARK
(Visual, Auditory, Read-write, Kinesthetic) questionnaire were used. 851
students were included in the study (169 (19.9%) were in Physiotherapy and
Rehabilitation, 193 (22.7%) in Nutrition and Dietetics, 192 (22.6%) in Nursing,
297 (34.9%) in Faculty of Medicine). There was no difference between
disciplines in terms of learning preferences (p = 0.081). The highest rate of
kinesthetic learning was preferred in all departments. There was no difference
in learning preferences according to gender (p = 0.106). It was observed that
the highest rate of kinesthetic learning was preferred in male and female
students. The Faculty of Medicine (p = 0,202), Department of Physiotherapy and
Rehabilitation (p = 0,373), Department of Nutrition and Dietetics (p = 0,165)
and Nursing Department (p = 0,514) were not found any difference in learning
preferences in terms of students' classes. As a result; we anticipate that
students' learning preferences will be used as an important data in increasing
the quality of education for SANKO University educators.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |