Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SANKO Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Tercihlerinin VARK Anketi ile Belirlenmesi

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 21 - 28, 30.12.2019

Öz

Çalışmanın
amacı, Tıp ve sağlık bilimleri eğitiminde öğrenci merkezli yaklaşım, öğrenme
tercihlerinin çalışılmasını önemli kılmaktadır. Çalışmamızda, SANKO
Üniversitesi öğrencilerinin öğrenme tercihlerinde, disiplinler arası, sınıflar
arası, cinsiyet bakımından fark bulunup bulunmadığının belirlenmesi
amaçlanmıştır. Ayrıca, başarılı olan ve olmayan öğrencilerin öğrenme
tercihlerinin farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Bu kesitsel
çalışmaya SANKO Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve
Rehabilitasyon Bölümü, Beslenme ve Diyetetik bölümü, Hemşirelik Bölümü ile Tıp
Fakültesi öğrencileri dahil edilmiştir. Çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı
bahar döneminde yapılmıştır. Öğrenme tercihlerinin belirlenmesinde VARK [Görsel
(Visual), İşitsel (Aural), Okuma-yazma (Read-write), Kinestetik (Dokunsal),
(Kinesthetic)] anketi kullanılmıştır. Çalışmaya 851 öğrenci dahil edilmiştir.
Dahil edilen öğrencilerin 169’u (%19,9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü,
193’ü (%22,7) Beslenme ve Diyetetik Bölümü, 192’si (%22,6) Hemşirelik, 297’si
(%34,9) Tıp Fakültesi öğrencileridir. Öğrenme tercihleri bakımından disiplinler
arasında fark bulunmamıştır (p=0,081). Tüm bölümlerde en
yüksek oranda
kinestetik öğrenmenin tercih edildiği tespit edilmiştir. Cinsiyetlere göre
öğrenme tercihlerinde fark bulunmamıştır (p=0,106). Kadın ve erkek öğrencilerde
en yüksek oranda kinestetik öğrenmenin tercih edildiği görülmüştür. Tıp
Fakültesi (p=0,202), Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü (p=0,373), Beslenme
ve Diyetetik Bölümü (p=0,165) ve Hemşirelik Bölümü (p=0,514) öğrencilerinin
sınıfları bakımından öğrenme tercihlerinde fark bulunmamıştır. Sonuç olarak,
öğrencilerin öğrenme tercihlerinin bilinmesinin, SANKO Üniversitesi
eğitimcileri için eğitim kalitesinin arttırılmasında önemli bir veri olarak
kullanılacağı öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Çetin Y., Erel S. (2018). Determining The Learning Preferences Of The Students Of The Faculty Of Health Sciences In Cyprus International University. SHS Web of Conferences 48, 2018; 1-7, 01002.
  • Dornan T., Hadfield J., Brown M., Boshuizen H., Scherpbier A. (2005). How Can Medical Students Learn In A Self-Directed Way In A Clinical Environment. Design based research. Med Educ, 39(4), 356-64.
  • Felder RM. (1996). Matters Of Style. ASEE Prism, 6, 18-23.
  • Fleming N. (2009). VARK: A guide to learning styles Retrieved August 27. Available from: http://vark-learn.com/the-vark-questionnaire/
  • Işıldar P., Aktaş E., Kurgun OA. (2016). Turizm Öğrencilerinin Vark Öğrenme Modeline Göre Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi: Lisans Ve Ön Lisans Karşılaştırması. DEÜ SBE Dergisi, 18(1), 91-113.
  • Kalkan M. (2008). Learning Preferences And Problem-Based Discussion Sessions: A Study With Turkish University Maritime Students. Social Behavior And Personality: An International Journal, 36, 1295-302.
  • Karabörklü Argut S., Mustafaoğlu R., Kuş G., Razak Özdinçler A. (2017). Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Tercihlerinin Belirlenmesi. Clin Exp Health Sci, 7: 146-51.
  • Kolb DA. (1984). Experiential Learning: Experience As The Source Of Learning And Development (1.Baskı). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • McLean M., Gibbs TJ. (2009). Learner-Centred Medical Education: Improved Learning or Increased Stress. Education for Health, 22(3), 1-12.
  • Riding R., Rayner S. (1998). Cognitivi Styles And Learning Strategies: Understanding Style Differences in Learning And Behaviour. Loondon: David Fulton Publishers.
  • Wong R.S.Y., Sıow H.L., Kumarasamy V, Suhaımı N.S.F. (2017). Interdisciplinary And Inter-Institutional Differences In Learning Preferences Among Malaysian Medical And Health Sciences Students. Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, 5(4), 164-171.
  • Yağışan N, Sünbül A.M. (2009). Güzel Sanatlar Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Tercihleri. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 23–25 Eylül 2009; 1-13.

Determination of Learning Preferences of SANKO University Faculty of Medicine and Faculty of Health Sciences Students by VARK Questionnaire

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 21 - 28, 30.12.2019

Öz

The
student-centered approach in medical and health sciences education makes the
study of learning preferences important. In this study, it was aimed to
determine the learning preferences of students of SANKO University,
interdisciplinary, inter-class and gender differences. In addition, the
differences between successful and non-successful learning styles of these
students were investigated. In this cross-sectional study, SANKO University
Faculty of Health Sciences, Department of Physiotherapy and Rehabilitation,
Nutrition and Dietetics, Nursing and Faculty of Medicine students were
included. In order to determine the preferred learning preferences, VARK
(Visual, Auditory, Read-write, Kinesthetic) questionnaire were used. 851
students were included in the study (169 (19.9%) were in Physiotherapy and
Rehabilitation, 193 (22.7%) in Nutrition and Dietetics, 192 (22.6%) in Nursing,
297 (34.9%) in Faculty of Medicine). There was no difference between
disciplines in terms of learning preferences (p = 0.081). The highest rate of
kinesthetic learning was preferred in all departments. There was no difference
in learning preferences according to gender (p = 0.106). It was observed that
the highest rate of kinesthetic learning was preferred in male and female
students. The Faculty of Medicine (p = 0,202), Department of Physiotherapy and
Rehabilitation (p = 0,373), Department of Nutrition and Dietetics (p = 0,165)
and Nursing Department (p = 0,514) were not found any difference in learning
preferences in terms of students' classes. As a result; we anticipate that
students' learning preferences will be used as an important data in increasing
the quality of education for SANKO University educators. 

Kaynakça

  • Çetin Y., Erel S. (2018). Determining The Learning Preferences Of The Students Of The Faculty Of Health Sciences In Cyprus International University. SHS Web of Conferences 48, 2018; 1-7, 01002.
  • Dornan T., Hadfield J., Brown M., Boshuizen H., Scherpbier A. (2005). How Can Medical Students Learn In A Self-Directed Way In A Clinical Environment. Design based research. Med Educ, 39(4), 356-64.
  • Felder RM. (1996). Matters Of Style. ASEE Prism, 6, 18-23.
  • Fleming N. (2009). VARK: A guide to learning styles Retrieved August 27. Available from: http://vark-learn.com/the-vark-questionnaire/
  • Işıldar P., Aktaş E., Kurgun OA. (2016). Turizm Öğrencilerinin Vark Öğrenme Modeline Göre Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi: Lisans Ve Ön Lisans Karşılaştırması. DEÜ SBE Dergisi, 18(1), 91-113.
  • Kalkan M. (2008). Learning Preferences And Problem-Based Discussion Sessions: A Study With Turkish University Maritime Students. Social Behavior And Personality: An International Journal, 36, 1295-302.
  • Karabörklü Argut S., Mustafaoğlu R., Kuş G., Razak Özdinçler A. (2017). Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Tercihlerinin Belirlenmesi. Clin Exp Health Sci, 7: 146-51.
  • Kolb DA. (1984). Experiential Learning: Experience As The Source Of Learning And Development (1.Baskı). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • McLean M., Gibbs TJ. (2009). Learner-Centred Medical Education: Improved Learning or Increased Stress. Education for Health, 22(3), 1-12.
  • Riding R., Rayner S. (1998). Cognitivi Styles And Learning Strategies: Understanding Style Differences in Learning And Behaviour. Loondon: David Fulton Publishers.
  • Wong R.S.Y., Sıow H.L., Kumarasamy V, Suhaımı N.S.F. (2017). Interdisciplinary And Inter-Institutional Differences In Learning Preferences Among Malaysian Medical And Health Sciences Students. Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, 5(4), 164-171.
  • Yağışan N, Sünbül A.M. (2009). Güzel Sanatlar Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Tercihleri. 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 23–25 Eylül 2009; 1-13.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zekiye İpek Katırcı Kırmacı 0000-0001-7225-5123

Nezihe Otay Lüle Bu kişi benim 0000-0003-3664-6383

Betül Aktaş Bu kişi benim 0000-0002-5007-8186

Demet Arı Yılmaz Bu kişi benim 0000-0001-8795-543X

Pinar Günel Karadeniz 0000-0003-3768-2351

Suat Erel 0000-0001-7076-7651

Hatice Adıgüzel Bu kişi benim 0000-0001-9323-839X

Halil İbrahim Ergen 0000-0002-5215-2642

Meltem Uzun 0000-0002-9740-7223

Mustafa Yıldızlı Bu kişi benim 0000-0002-6640-4054

Nevin Ergun 0000-0001-6575-7205

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Katırcı Kırmacı, Z. İ., Otay Lüle, N., Aktaş, B., Arı Yılmaz, D., vd. (2019). SANKO Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Tercihlerinin VARK Anketi ile Belirlenmesi. Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi, 2(1), 21-28.

Flag Counter