BibTex RIS Kaynak Göster

A Model of Teaching Reading and Writing According to the Constructed Representational Systems

Yıl 2015, Sayı: 7, 49 - 66, 24.01.2015

Öz

The purpose of this study is to teach reading and writing to the students with mentally disabled in a short period and easier than normally have, using NLP technique of anchoring and photographic memory techniques of memory techniques. In studies which have made at different times, 12 illiterate students has performed and according to this performances 3 of this students were began to teach reading – writing with technique of ‘ba’ and 9 of remaining were began to teach using the system of words  based on sounds. In the studies, made by, for each letter and syllable demanding to teach to students, firstly a basic representation was shown and it was spoken about the visual representation which will form pre condition concerning the syllable and letter, demanding to taught. After made some changes on this visual representation which was shown, this visual representation was formed including the clue about the syllable or letter and after that it was shown to the student with its last form and it was spoken about its last form. Later, how was the pronunciation of the syllable or letter and how gone out from mouth were tried to be taught to the students and they were requested to repeat. Afterwards, a tactual representation (inspired by NLP technique of anchoring) as a clue for syllable or letter was given to the student considering to (his/her) student’s interests, desires, abilities, qualifications. Normally the student can not remember the syllable or the letter which he/she has seen before, but if using the tactual representation, he/she will try to recall it more quickly. With this method 8 /12 students began to read – write, 4 students have been in teaching process. Each of the two performances, between the students that have taught with this way and still have been teaching, and also the students that have tried to be taught reading – writing before use tactual representation, were compared. If it is compared the students who are similar to each other academically, this method of education lasts shorter than the other methods and the students began to learn easier.

Keywords: mentally disabled students, reading and writing education, brain and education, memory techniques

Kaynakça

  • Aruk, İ. (2008). Bilişim teknolojilerinin zihinsel engellilerin e-eğitiminde kullanilmasi ve örnek bir uygulama geliştirilmesi. (Unpublished master’s thesis). Trakya University/Institute of Science, Edirne.
  • Baran, Z. (2008). NLP aslında beyin sizsiniz. İzmir: Bilgivizyon.
  • Delen, F. (2013). Süper hafıza teknikleri. İstanbul: Zeka Evi.
  • Kasaroğlu, Z. M., Şenyürek, B., Erduran, A,D., & Yağbasan, R. (2008). Beyin yarı kürelerinin baskın olarak kullanılmasina yönelik öğretim stratejileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (2).
  • Keleş, E., & Çepni, S. (2006). Beyin ve öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3 (2).
  • Kılınç M. (2005). NLP ile etkin koçluk. İstanbul: Kariyer.
  • Özak H., & Avcıoğlu H. (2007). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere okuma becerilerinin öğretiminde bilgisayar aracılığıyla sunulan eş zamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği.
  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1).
  • Korkmaz, Ö, & Mahiroğlu, A. (2007). Beyin, bellek ve öğrenme. Kastamonu Education Journal, 15 (1).
  • Polat, M. (2014). Beyin temelli öğrenmenin açılımı nedir? Journal of Research in Education and Teaching, 3 (2).
  • Saygın, O., Maraşlı, A. & Maraşlı, M., (2000). Hafıza teknikleriyle beyin gücünü geliştirme. İstanbul: Hayat.
  • Yılma, G., Uçan B. (2014). Eğitilebilir zihinsel engelli çocuklarda müzik aletlerinin görsel destekli algılanabilirliği üzerine bir çalışma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, 4 (1).

Temsil Sistemlerine Göre Yapılandırılmış Okuma – Yazma Öğretim Modeli

Yıl 2015, Sayı: 7, 49 - 66, 24.01.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı; zihinsel engelli öğrencilere okuma – yazma öğretim sürecinde temsil sistemleri, NLP tekniklerinden çapalama tekniği ve hafıza tekniklerinden fotografik hafıza tekniğini kullanarak okuma-yazmayı daha kısa sürede ve daha kolay öğretmektir. Farklı zamanlarda yapılan çalışmalarda okuma – yazma bilmeyen 12 öğrencinin performansı alınmış, alınan performanslar ışığında 3 öğrenciye “ba” yöntemi, 9 öğrenciye de ses temelli cümle yöntemi uygulanarak okuma – yazma öğretilmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışmalarda öğrencilere öğretilmek istenen her bir harf veya hece için, önce yalın bir görsel temsil gösterilmiş ve öğretilmek istenen harf veya hecenin öğretimine önkoşul oluşturabilecek şekilde görsel temsil ile ilgili konuşulmuştur. Gösterilen bu görsel temsil üzerinde bir değişiklik yapılarak, içinde öğretilmek istenen harfe veya heceye ait bir ipucu barındırır hale getirilen bu görsel temsil, bir de bu haliyle öğrenciye gösterilmiş ve tekrar öğretilmek istenen harf veya hecenin öğretimine önkoşul oluşturabilecek şekilde görsel temsil ile ilgili konuşulmuştur. Daha sonra harf veya hecenin sesletiminin nasıl olduğu ve ağzımızdan nasıl çıktığı model olma yoluyla öğrenciye gösterilmiş ve aynı harf veya heceyi öğrencinin de seslendirmesi istenmiştir. Daha sonra öğretilmesi planlanan harf veya hece için öğrencinin ilgi, istek, yetenek ve yeterlilikleri göz önüne alınarak öğrenciye, bu harf veya hece için ipucu olma niteliğinde bir dokunsal temsil (NLP çapalama tekniğinden esinlenlenerek) verilmiştir. Öğrenci gördüğü harf veya heceyi anımsayamaz ise, kendisine verilen dokunsal temsil sistemini kullanarak, bu dokunsal temsilin o harf veya heceyi daha çabuk anımsamasını sağlamaktadır. Bu yöntemle 12 öğrenciden 8’i okuma – yazmayı öğrenmiş, 4 öğrenci de öğrenme aşamasındadır. Okuma – yazmayı bu yöntemle öğrenen ve hala öğrenmekte olan öğrencilerle, bu yöntem kullanılmadan önce okuma – yazma öğretilmeye çalışan öğrencilerin performansı karşılaştırılmıştır. Akademik performans olarak birbirine yakın olan öğrenciler değerlendirildiğinde bu yöntem kullanılarak yapılan okuma – yazma öğretim sürecinin diğer okuma – yazma öğretim süreçlerine göre daha kısa sürdüğü ve öğrencilerin okuma-yazmayı bu yöntemle daha kolay öğrendiği sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Aruk, İ. (2008). Bilişim teknolojilerinin zihinsel engellilerin e-eğitiminde kullanilmasi ve örnek bir uygulama geliştirilmesi. (Unpublished master’s thesis). Trakya University/Institute of Science, Edirne.
  • Baran, Z. (2008). NLP aslında beyin sizsiniz. İzmir: Bilgivizyon.
  • Delen, F. (2013). Süper hafıza teknikleri. İstanbul: Zeka Evi.
  • Kasaroğlu, Z. M., Şenyürek, B., Erduran, A,D., & Yağbasan, R. (2008). Beyin yarı kürelerinin baskın olarak kullanılmasina yönelik öğretim stratejileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (2).
  • Keleş, E., & Çepni, S. (2006). Beyin ve öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3 (2).
  • Kılınç M. (2005). NLP ile etkin koçluk. İstanbul: Kariyer.
  • Özak H., & Avcıoğlu H. (2007). Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere okuma becerilerinin öğretiminde bilgisayar aracılığıyla sunulan eş zamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği.
  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1).
  • Korkmaz, Ö, & Mahiroğlu, A. (2007). Beyin, bellek ve öğrenme. Kastamonu Education Journal, 15 (1).
  • Polat, M. (2014). Beyin temelli öğrenmenin açılımı nedir? Journal of Research in Education and Teaching, 3 (2).
  • Saygın, O., Maraşlı, A. & Maraşlı, M., (2000). Hafıza teknikleriyle beyin gücünü geliştirme. İstanbul: Hayat.
  • Yılma, G., Uçan B. (2014). Eğitilebilir zihinsel engelli çocuklarda müzik aletlerinin görsel destekli algılanabilirliği üzerine bir çalışma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC, 4 (1).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil En
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Kuşcu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Kuşcu, M. (2015). A Model of Teaching Reading and Writing According to the Constructed Representational Systems. Journal of Education and Future(7), 49-66.
AMA Kuşcu M. A Model of Teaching Reading and Writing According to the Constructed Representational Systems. JEF. Ağustos 2015;(7):49-66.
Chicago Kuşcu, Murat. “A Model of Teaching Reading and Writing According to the Constructed Representational Systems”. Journal of Education and Future, sy. 7 (Ağustos 2015): 49-66.
EndNote Kuşcu M (01 Ağustos 2015) A Model of Teaching Reading and Writing According to the Constructed Representational Systems. Journal of Education and Future 7 49–66.
IEEE M. Kuşcu, “A Model of Teaching Reading and Writing According to the Constructed Representational Systems”, JEF, sy. 7, ss. 49–66, Ağustos 2015.
ISNAD Kuşcu, Murat. “A Model of Teaching Reading and Writing According to the Constructed Representational Systems”. Journal of Education and Future 7 (Ağustos 2015), 49-66.
JAMA Kuşcu M. A Model of Teaching Reading and Writing According to the Constructed Representational Systems. JEF. 2015;:49–66.
MLA Kuşcu, Murat. “A Model of Teaching Reading and Writing According to the Constructed Representational Systems”. Journal of Education and Future, sy. 7, 2015, ss. 49-66.
Vancouver Kuşcu M. A Model of Teaching Reading and Writing According to the Constructed Representational Systems. JEF. 2015(7):49-66.