Social studies lesson purposes to provide students in primary and middle school levels with knowledge, skills and values related to daily life. The realization of the social studies lesson's purpose of providing students with knowledge, skills and values is possible with the design of effective learning processes. In this research, whether purpose of the social studies lesson to provide knowledge, skills and values was realized or not is examined within the scope of middle school students experiences. The participant group of the research, in which narrative inquiry design from qualitative research methodology was used, included three middle school students. A semi structured interview forn that developed by the researcher was used to collect the data, and descriptive analysis technique was used in the analysis process. At the end of the research, it was determined that effective social studies teaching depends on the teaching style used in the classroom, the personality of the teachers and the use of various equipments in the lessons. In addition, in the study it was concluded that lessons in which students learn effectively contribute to students' academic achievement, participation in class and preparation for class. Depending on the results obtained in the research, recommendations for researchers and education planners were developed.
Social studies effective learning middle school students experinces narrative inquiry
Makalede etik kurallara uyulmuştur.
Sosyal bilgiler dersi, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine günlük yaşama yönelik bilgi, beceri ve değerler kazandırmayı hedeflemektedir. Sosyal bilgiler dersinin öğrencilere bilgi, beceri ve değer kazandırma hedefinin gerçekleşmesi, etkili öğrenme süreçlerinin tasarlanması ile mümkün olmaktadır. Bu bakış açısıyla gerçekleştirilen araştırmada sosyal bilgiler dersinin bilgi, beceri ve değer kazandırma amacının gerçekleşip gerçekleşmediği ortaokul öğrencilerinin yaşantıları kapsamında irdelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden anlatı araştırması deseninin kullanıldığı araştırmanın katılımcı grubunda üç ortaokul öğrencisi yer almıştır. Katılımcı grup, sosyal bilgiler dersinin okutulduğu 5, 6 ve 7. sınıfların her birinden birer kişi olacak biçimde tasarlanmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonunda etkili sosyal bilgiler öğretiminin öğretmenin kişilik yapısına ve farklı araç-gereç kullanımına bağlı olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca öğrencilerin etkili öğrenmeler gerçekleştirdikleri derslerin kendilerine akademik başarı, derse katılım ve derse hazırlık konularında katkı sağladığı yönünde bakış açısına sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara bağlı olarak araştırmacılara ve eğitim planlayıcılarına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
sosyal bilgiler etkili öğrenme ortaokul öğrencileri yaşantı anlatı araştırması
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 27 |