Araştırmanın amacı eğitimde sürdürülebilirlik kavramı hakkında yayımlanan çalışmaların bibliyometrik özellikleri açısından incelenmesidir. Araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yayın çıktılarını ve alanın temel yapısını incelemek için bibliyometrik yöntem kullanılmıştır. Web of Science (WoS) veri tabanında uzaktan eğitim ile ilgili veriler elde edilen veriler neticesinde 1587 çalışma analize tabi tutulmuştur. Araştırma kapsamında eğitimde sürdürülebilirlik kavramının tanımlayıcı yapısı için betimsel istatistiklerden, yayınların ülkelere göre dağılımını gösteren analizlerden, etkili yazarlar, makaleler ve dergilere ait betimsel istatistiklerden, uzaktan eğitim kavramı ile ilgili alanyazının sosyal yapısını ortaya koymaya yönelik ortak yazar analizlerinden, kavramsal yapıyı ortaya koymak amacıyla trend konu analizlerinden, stratejik diyagram ve kelime bulutu analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda eğitimde sürdürülebilirlik ile ilgili ilk yayınların 1995 yılında literatüre girdiği, 1995-2023 yılları arasındaki otuz yıllık sürede “eğitimde sürdürülebilirlik” çalışmalarının 4169 yazar tarafından 1587 makalede ve 492 farklı kaynakta yayınlandığı bulgulanmıştır. Araştırma sonucunda eğitimde sürdürülebilirlik konusunda Amerika Birleşik Devletleri’nin en çok yayın yapan ülke olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler ışığında öneriler sunulmuştur.
This research aimed to analyze the bibliometric properties of literature on sustainability within the educational sphere. Utilizing a descriptive survey approach alongside bibliometric analysis, the study evaluated this area's scholarly outputs and foundational dynamics. Data sourced from the Web of Science (WoS) database facilitated the examination of 1,587 articles on sustainability in education. Employing descriptive statistical methods, the study mapped out the thematic landscape of sustainability in education. It encompassed distribution assessments of scholarly works by geographical location, identified leading scholars, pivotal publications, and key journals, and conducted co-authorship evaluations to delineate the scholarly network. Moreover, analyses of trending topics and strategic diagrams, coupled with word cloud visualizations, were executed. The research unveiled those scholarly discussions on sustainability in education commenced in 1995, expanding over the ensuing three decades to encompass 1,587 articles authored by 4,169 contributors across 492 distinct outlets. The United States emerged as the foremost contributor to this body of research. Drawing on these insights, the study offered directions for future inquiries and practical applications in the field.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Politikası |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 9 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 27 |