The purpose of this research was to examine the impact of eTwinning projects on teachers' critical thinking dispositions based on teachers' perspectives regarding various variables. Designed as a sequential explanatory mixed-methods research, this study employed both survey and case study models. The sample consisted of 340 teachers working in public and private schools in Malatya during the 2021-2022 academic year. Among these teachers 158 were selected using criterion sampling method, i.e. participation in eTwinning projects as the key criterion, while the remaining 182 teachers were chosen through simple random sampling. Additionally, 15 participants who participated in eTwinning projects were interviewed to explore their views regarding the contribution of these projects to critical thinking. Data were collected using the Marmara Critical Thinking Dispositions Scale and semi-structured interviews. The findings revealed a statistically significant difference in critical thinking disposition scores between teachers who participated in eTwinning projects and those who did not. Teachers participated to eTwinning projects demonstrated high levels of critical thinking disposition. Regarding the contribution of eTwinning projects to critical thinking, participants highlighted that these projects “enable original thinking while avoiding dogmatism", “enable being result-oriented, and to make perceive, analyse and evaluate accurately" and "help students acquire scientific research skills". These results indicate that eTwinning projects make a significant contribution to the development of teachers' critical thinking skills.
critical thinking disposition eTwinning teacher training projects
Bu araştırmanın amacı, eTwinning projelerinin öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimleri üzerindeki etkisini öğretmen görüşleri doğrultusunda çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışma, sıralı açıklayıcı karma yöntem deseninde tasarlanmış olup tarama ve durum çalışması modellerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Malatya ilindeki devlet ve özel okullarda görev yapan 340 öğretmenden oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerden 158'i, eTwinning projelerine katılmış olma kriteri göz önünde bulundurularak ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Geriye kalan 182 öğretmen ise basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Ayrıca, eTwinning projelerine katılan öğretmenlerin projenin eleştirel düşünmeye katkısına ilişkin görüşlerini derinlemesine incelemek amacıyla 15 katılımcı ile nitel veriler toplanmıştır. Araştırmanın verileri, Marmara Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırma bulguları, eTwinning projelerine katılan öğretmenler ile katılmayan öğretmenler arasında eleştirel düşünme eğilimi puanları açısından katılımcılar lehine anlamlı bir fark olduğunu ortaya koymuştur. eTwinning projelerine katılan öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilimlerinin oldukça yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Katılımcılar, eTwinning projelerinin eleştirel düşünmeye katkısına ilişkin olarak, bu projelerin “dogmatizmden uzaklaşarak özgün düşünebilmeyi”, “sonuç odaklı olmayı, doğru anlama, analiz ve değerlendirme yapabilmeyi” ve “bilimsel araştırma becerileri kazanmayı” sağladığını ifade etmişlerdir. Bu sonuçlar, eTwinning projelerinin öğretmenlerin eleştirel düşünme becerilerinin gelişimine önemli bir katkı sunduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 28 |