This research provides a meta-analysis of marketing, management and new product studies that have empirically examined the relationships of innovation with either antecedents e.g., customer orientation and/or outcomes new product performance . This study extends previous meta-analytic works by drawing upon 70 independent samples from 64 studies published from 1970-2006 with a total sample size of 12921. The goals are to derive generalizations from the marketing, management and new product literatures. The overall objective is to propose a synthesized model that permits evaluation of key mediators. Using structural equation modeling techniques, this study explores a ‘theory-driven’ model that includes customer orientation, competitor orientation, organizational structure, technological turbulence, market turbulence, innovation, and new product performance.
Innovation new product development meta-Analysis Structural Equation Modeling resource-based view.
Bu araştırma, inovasyonun öncül faktörleriyle örneğin müşteri odaklılık ve/veya sonuçlarıyla yeni ürün performansı olan ilişkisini ampirik olarak inceleyen pazarlama, yönetim ve yeni ürün literatürlerindeki çalışmalarının meta-analizini sunmaktadır. Bu çalışma, 1970-2006 arası yayınlanan 64 çalışmadan 70 bağımsız örneğinin oluşturduğu toplam 12921 büyüklüğünde bir örneklem kullanarak daha önceki meta analitik çalışmaların kapsamını genişletmiştir. Çalışmanın amacı, pazarlama, yönetim ve yeni ürün literatürlerindeki genellemeleri çıkarmaktır. Genel amaç, temel aracı değişkenlerin değerlendirilmelerine olanak sağlayan, sentez haline getirilmiş bir model önermektir. Yapısal eşitlik modellemesi tekniklerini kullanan bu çalışma, müşteri odaklılık, rakip odaklılık, örgütsel yapı, teknoloji dalgalanması, pazar dalgalanması, inovasyon, ve yeni ürün performansını içeren “teori odaklı” bir modeli incelemektedir.
İnovasyon Yeni Ürün Geliştirme Meta Analizi Yapısal Eşitlik Modellemesi Kaynak Temelli Yaklaşım.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1 |