Bu
çalışmada, okul öncesi öğretmenler için “Dikkat ve Konsantrasyon Becerileri Geliştirebilme
Öz Yeterlilik Ölçeği” (DKBGÖ) geliştirilmiştir. Ölçeğin güvenirlik katsayısı 0,95
olup toplam varyansın % 66’ sını açıklamaktadır. Açımlayıcı faktör analizi
sonuçlarına göre ölçek yedi alt boyutludur. Bu boyutlar ve güvenirlik
katsayıları; Dikkat İle İlgili Bilimsel Bilgileri Takip Edebilme 0,80, Öğrencide
Dikkat ve Konsantrasyonu Değerlendirme 0,82, Dikkat Geliştirici Öğrenme Ortamı
Oluşturma 0,82, Dikkat Geliştirici Oyun Etkinliklerinin Kullanımı 0,88, Dikkat
Geliştirici Bilgisayar Oyunları ve Yazılımların Kullanılması 0,92, Dikkat
Geliştirmede Rehberlik Edebilme 0,87, Dikkat Geliştirici Kalem Kağıt
Etkinliklerini Yapabilme 0,92, DKBGÖ 0,93 şeklindedir. Çalışma, sonucunda
ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir.
This study presented the development of a reliable and valid scale, Attention and Concentration Ability to Develop Self-Efficacy Scale (ACADS), for use in preschool teacher. The reliability coefficient of this scale is 0.95 and it explains 66.00% of total variance. The scale has four sub-scales; Follow-up Scientific Information on Attention 0.80,Attention and Concentration Assessment 0.82,Using Attention Developer Gaming Activities 0.88,Using Attention Developer Computer Games and Software 0.92, Counseling Improvement of Attention and Concentration 0.87, Ability of Enhancement Attention and oncentration Paper-pencil Activities 0.92. ACADS 0.93. Exploratory factor analysis results support that the scale consisted of seven subscales. It can be said that the result is a valid and reliable measurement tool.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 1 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.