Amaçlar
Bireyler sosyal medyayı; hastalıkları hakkında bilgi edinmek, sağlık profesyonelleriyle iletişime geçmek, doktorlarla ilgili diğer hastaların deneyimlerini öğrenmek ve doktor seçimi yaparken bilinçli kararlar vermek gibi çeşitli sağlıkla ilişkili amaçlarla kullanmaktadır. Bu çalışmanın amaçları: (I) ortopedi hastalarının sosyal medya kullanımını değerlendirmek ve (II) ortopedi cerrahlarının sosyal medya hesaplarında hastalar için en önemli olan faktörleri belirlemektir.
Gereç ve Yöntem
Kasım–Aralık 2023 tarihleri arasında ortopedi polikliniğine başvuran toplam 1018 hasta ile kesitsel bir çalışma yürütüldü. Hastalar; cinsiyet, yaş ve eğitim düzeyi gibi kişisel bilgileri, sosyal medya tercihleri, sosyal medya deneyimleri ve ortopedi cerrahlarının sosyal medya hesaplarının içeriğine yönelik 15 sorudan oluşan bir anket doldurdu.
Bulgular
Ankete katılan ortopedi hastalarının %80,4’ü en az bir sosyal medya platformunu aktif olarak kullanmaktaydı. Sosyal medya kullanıcıları arasında en çok tercih edilen platform %82,4 ile Instagram oldu. Hastaların %45,8’i doktorların sosyal medyada varlık göstermesinin önemli olduğunu düşündüklerini belirtti. Hastaların en çok ilgi gösterdiği içerik türü ise %65,1 ile ortopedi cerrahlarının paylaştığı eğitici videolar oldu.
Sonuç
Ortopedi hastalarının büyük çoğunluğu aktif sosyal medya kullanıcısıdır ve önemli bir kısmı doktorlarının sosyal medyada bulunmasını istemektedir. Ortopedi cerrahları, hasta kitlesine etkili bir şekilde ulaşabilmek ve etkileşim kurabilmek için sosyal medya stratejilerini bu doğrultuda şekillendirmelidir.
Sosyal Medya Ortopedi Hastaları Ortopedi Cerrahları Sosyal Medya Kullanımı
Aims: Individuals use social media for various health-related purposes, such as gathering information about their illnesses, contacting healthcare professionals, learning about other patients’ experiences with doctors, and making informed decisions when selecting doctors. The aims of this study are (I) to evaluate orthopaedic patients’ utilisation of social media and (II) to ascertain the factors that are of greatest importance to patients in relation to orthopaedic surgeons’ social media accounts.
Methods: A cross-sectional study was conducted with a total of 1018 patients in the orthopaedic outpatient department between November and December 2023. Patients filled out a questionnaire consisting of 15 questions about patients’ personal information (gender, age, and education level), social media preferences, social media experiences, and the content of orthopaedic surgeons’ social media accounts.
Results: 80.4% of the orthopedic patients surveyed were actively using at least one social media platform. Within the group of social media users, Instagram stood out as the most preferred platform, with a usage rate of 82.4%. Patients reported that 45.8% believe it is essential for doctors to maintain a presence on social media Patients were most interested (65.1%) in educational videos on orthopaedic surgeons’ social media accounts.
Conclusion: The vast majority of orthopaedic patients are active users of social media, and a significant proportion of orthopaedic patients would like their doctors to have a social media presence. Orthopaedic surgeons should adapt their social media strategies to align with their patient population in order to effectively reach and engage with them.
Social media orthopaedic patients orthopaedic surgeons social media usage
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Ortopedi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 16 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 29 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 5 |
Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) Eşdeğerliği: Ulakbim TR Dizin'de olan dergilerde yayımlanan makale [10 PUAN] ve 1a, b, c hariç uluslararası indekslerde (1d) olan dergilerde yayımlanan makale [5 PUAN]
Dahil olduğumuz İndeksler (Dizinler) ve Platformlar sayfanın en altındadır.
Not: Dergimiz WOS indeksli değildir ve bu nedenle Q olarak sınıflandırılmamıştır.
Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) kriterlerine göre yağmacı/şüpheli dergiler hakkındaki kararları ile yazar aydınlatma metni ve dergi ücretlendirme politikasını tarayıcınızdan indirebilirsiniz. https://dergipark.org.tr/tr/journal/2316/file/4905/show
Dergi Dizin ve Platformları
Dizinler; ULAKBİM TR Dizin, Index Copernicus, ICI World of Journals, DOAJ, Directory of Research Journals Indexing (DRJI), General Impact Factor, ASOS Index, WorldCat (OCLC), MIAR, EuroPub, OpenAIRE, Türkiye Citation Index, Türk Medline Index, InfoBase Index, Scilit, vs.
Platformlar; Google Scholar, CrossRef (DOI), ResearchBib, Open Access, COPE, ICMJE, NCBI, ORCID, Creative Commons vs.