Bu araştırmanın amacı,
sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarının ve epistemolojik inançlarının
belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma
evrenini, 2017- 2018 eğitim öğretim yılında Gaziantep ilinde görev yapmakta
olan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. 387 katılımcıya “Eğitim İnanç Ölçeği”
ve “Epistemolojik İnanç Ölçeği” uygulanmış ve 25 katılımcı ile yarı
yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Karma araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmada nicel verilerin analizinde SPSS 21.0 paket programı, nitel
verilerde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf
öğretmenlerinin Öğrenmenin Çabaya Bağlı Olduğuna İnanç ve Öğrenmenin Yeteneğe
Bağlı Olduğuna İnanç alt boyutlarında gelişmiş/olgunlaşmış (sofistike) inanca
sahip oldukları saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarında ise
sırasıyla Varoluşçuluk, İlerlemecilik, Yeniden Kurmacılık, Daimicilik ve
Esasicilik benimsedikleri bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançları
ve epistemolojik inançlarının bazı boyutları ile cinsiyet ve yaş değişkeni
arasında anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Ancak katılımcıların eğitim
inançları ve epistemolojik inançları ile eğitim durumu, kıdem, sınıf düzeyi
değişkenlerinde anlamlı farklılıklar saptanmamıştır. Sınıf öğretmenlerinin
eğitim inançları ve epistemolojik inançları arasında ilişki tespit edilmiştir. Nitel bölümde sınıf öğretmenlerinin en fazla
İlerlemecilik, nicel bölümde ise en fazla Varoluşçuluk eğitim inancını
benimsedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Sınıf Öğretmeni Eğitim İnançları Epistemolojik İnançlar Eğitim Felsefeleri
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2018 |
| Kabul Tarihi | 10 Eylül 2018 |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |