Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Yönetimi Uygulamalarında Değişim ve Yeni Paradigmalar

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 43 - 50, 31.12.2017

Öz

Özet

 

Bu çalışmada sınıf
yönetiminin değişmesi ile ilgili yeni somut örnekler ileri sürülmektedir.
Çağımız sistemleri değişime zorlamaktadır. Değişim isteği çoğu zaman istenilen
bir olgu olarak da görülmemektedir. Fakat değişime direnmenin anlamsız olduğunu
gören sistemler uyum sağlamak için çaba göstermektedirler. Sınıf yönetimi
kavramı da bu değişim isteğinin bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Bu alanda
son yıllarda önemli düzeyde çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalar
öğretmenlere sınıf yönetimi alanında yeni bir bakış açısı kazandırmaktadır.







 Öğretmenlerin kullanmaları amacıyla yaratmaya
çalıştıkları buna benzer sınıf ortamı stratejileri üzerinde çalışıldı ve
"Sınıf Yönetimi" alanının bir parçası olarak uzun seneler
geliştirilerek öğretmenlerin kullanımına sunuldu. Bu makale bu alanda son
zamanlarda yapılan değişiklikleri inceleyerek yeni yaklaşımlara somut örnekler
sunmaktadır. Araştırmanın amacına ulaşabilmek ve yeterli bilgileri
toplayabilmek için tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla geçmişte varolan
durumun incelenmesi yapılarak betimlenen durumdan yeni yöntemler
geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Aydın, A. (2004). Sınıf Yönetimi, Ankara, Tekağaç Eylül Yayıcılık. Ağaoğlu. E. (2002). Sınıf yönetimiyle ilgili genel olgular, Kaya, Z. (Ed) Sınıf Yönetimi, (ss. 1-14 ) Ankara, Pegem A Yayıncılık. Aksoy, N. (2001). Sınıf yönetimi ve disiplin modellerinin dayandığı temel yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25, 9-20 Aydın, A. (1998), Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. American Psychological Association Presidential Task Force on Psychology in Education. (1993). Learner-centered psychological principles: Guidelines for school redesign and reform. Washington, DC and Aurora, CO: American Psychological Association and Mid-continent Regional Educational Laboratory. Aydın M (1998) Eğitim Yönetimi Hatipoğlu Yayınevi ,Ankara Aytekin, Halil. (2007). Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama. Leyla Küçükahmet (Ed.). Sınıf Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık Balcı, A. (1993), Etkili Okul. Ankara: Yavuz Dağıtım Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Englewo0d Cliffs, NJ.: Prentice-Hall. Başar.H. (2001) Sınıf Yönetimi Pegem Yayıncılık Ankara. Başar, Hüseyin. (2004). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Brown, A. L., & Campione, J. C. (in press). Designing a community of young learners: Theoretical and practical lessons. Le Revue Francaise de Pedagogie. Cangelosi, J. (1988). S. Classroom Management Strategies. Newyork: Longman Inc. Celep, C. (2002), Sınıf Yönetimi ve Disiplini. (2. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık. Çelik. V. (2005). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Gathercoal, F. (1990). Judicious discipline. The Education Digest, 55(6), 20-24. Hutchins, C. L. et al. (1991). A+chieving excellence: An educational decision-making and management system. Aurora, CO: Mid-continent Regional Educational Laboratory. Leinhardt, G., Weidman, C. & Hammond, K. M. (1991). Introduction and integration of classroom routines by expert teachers. In U. Casanova, D.C. Berliner, P. Placier, & L. Weiner (Eds.). Classroom management: Readings in educational research (pp. 22-62). Washington, DC: National Education Association. Marzano, R. J. (1992). A different kind of classroom: Teaching with dimensions of learning. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. Marzano, R. J., Pickering, D. J., Arredondo, D. E., Blackburn, G. J., Brandt, R. S., & Moffett, C. A. (1992). Dimensions of learning: Teacher's manual. Alexandria, VA: Association for Supervision and CurriculumDevelopment. Okutan ve Diğerleri (2003) .Sınıf yönetimi,Pegem Yayıncılık,Ankara. Randolph, W. A. (1985). Understanding and managing organizational behavior. Homewood, IL: Richard D.Irwin,Inc. Short, P. M., Short R. J., & Blanton, C. (1994). Rethinking Student discipline. Thousand Oaks, CA: Corwin. Solomon, D., Watson, M. S., Delucchi, K. L., Schaps, E., & Battistich, V. (1991).Enhancing children's prosocial behavior in the classroom. In U. Casanova, D. C. Berliner, P. Placier, & L. Weiner (Eds.). Classroom management: Readings in educational research (pp. 186-212). Washington, DC: National Education Association. Sarıtaş, M. (2006). Öğretmen adaylarının değerlendirmelerine göre sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını değiştirmek ve düzeltmek amacıyla yararlanılan stratejiler, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı, 19 (1): 167-187. Şimşek Şerif, M,AKGEMCİ Tahir, ÇELİK Adnan, (2003),Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Adım Matbaacılık, Konya. Türkçe Sözlük (1988) ,Atatürk kültür,Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Tarih KurumuBasımevi,Ankara Weade, R., & Evertson, C. M. (1991). The construction of lessons in effective and less effective classrooms. In U. Casanova, D. C. Berliner, P. Placier, & L. Weiner (Eds.). Classroom management: Readings in educational research (pp. 136-159). Washington, DC: National Education Association. Yaşar, S. (2008). Classroom management approaches of prımary schoolteachers. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü. Yeniçeri Özcan, (2002), “Liderlerin Stratejik Sorumlulukları”,Standart Dergisi, S.491 Yıl:41, Ankara.
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 43 - 50, 31.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Aydın, A. (2004). Sınıf Yönetimi, Ankara, Tekağaç Eylül Yayıcılık. Ağaoğlu. E. (2002). Sınıf yönetimiyle ilgili genel olgular, Kaya, Z. (Ed) Sınıf Yönetimi, (ss. 1-14 ) Ankara, Pegem A Yayıncılık. Aksoy, N. (2001). Sınıf yönetimi ve disiplin modellerinin dayandığı temel yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 25, 9-20 Aydın, A. (1998), Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. American Psychological Association Presidential Task Force on Psychology in Education. (1993). Learner-centered psychological principles: Guidelines for school redesign and reform. Washington, DC and Aurora, CO: American Psychological Association and Mid-continent Regional Educational Laboratory. Aydın M (1998) Eğitim Yönetimi Hatipoğlu Yayınevi ,Ankara Aytekin, Halil. (2007). Sınıf Yönetimi ve Disiplinle İlgili Kurallar Geliştirme ve Uygulama. Leyla Küçükahmet (Ed.). Sınıf Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık Balcı, A. (1993), Etkili Okul. Ankara: Yavuz Dağıtım Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Englewo0d Cliffs, NJ.: Prentice-Hall. Başar.H. (2001) Sınıf Yönetimi Pegem Yayıncılık Ankara. Başar, Hüseyin. (2004). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Brown, A. L., & Campione, J. C. (in press). Designing a community of young learners: Theoretical and practical lessons. Le Revue Francaise de Pedagogie. Cangelosi, J. (1988). S. Classroom Management Strategies. Newyork: Longman Inc. Celep, C. (2002), Sınıf Yönetimi ve Disiplini. (2. Baskı) Ankara: Anı Yayıncılık. Çelik. V. (2005). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Gathercoal, F. (1990). Judicious discipline. The Education Digest, 55(6), 20-24. Hutchins, C. L. et al. (1991). A+chieving excellence: An educational decision-making and management system. Aurora, CO: Mid-continent Regional Educational Laboratory. Leinhardt, G., Weidman, C. & Hammond, K. M. (1991). Introduction and integration of classroom routines by expert teachers. In U. Casanova, D.C. Berliner, P. Placier, & L. Weiner (Eds.). Classroom management: Readings in educational research (pp. 22-62). Washington, DC: National Education Association. Marzano, R. J. (1992). A different kind of classroom: Teaching with dimensions of learning. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development. Marzano, R. J., Pickering, D. J., Arredondo, D. E., Blackburn, G. J., Brandt, R. S., & Moffett, C. A. (1992). Dimensions of learning: Teacher's manual. Alexandria, VA: Association for Supervision and CurriculumDevelopment. Okutan ve Diğerleri (2003) .Sınıf yönetimi,Pegem Yayıncılık,Ankara. Randolph, W. A. (1985). Understanding and managing organizational behavior. Homewood, IL: Richard D.Irwin,Inc. Short, P. M., Short R. J., & Blanton, C. (1994). Rethinking Student discipline. Thousand Oaks, CA: Corwin. Solomon, D., Watson, M. S., Delucchi, K. L., Schaps, E., & Battistich, V. (1991).Enhancing children's prosocial behavior in the classroom. In U. Casanova, D. C. Berliner, P. Placier, & L. Weiner (Eds.). Classroom management: Readings in educational research (pp. 186-212). Washington, DC: National Education Association. Sarıtaş, M. (2006). Öğretmen adaylarının değerlendirmelerine göre sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarını değiştirmek ve düzeltmek amacıyla yararlanılan stratejiler, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı, 19 (1): 167-187. Şimşek Şerif, M,AKGEMCİ Tahir, ÇELİK Adnan, (2003),Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Adım Matbaacılık, Konya. Türkçe Sözlük (1988) ,Atatürk kültür,Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Tarih KurumuBasımevi,Ankara Weade, R., & Evertson, C. M. (1991). The construction of lessons in effective and less effective classrooms. In U. Casanova, D. C. Berliner, P. Placier, & L. Weiner (Eds.). Classroom management: Readings in educational research (pp. 136-159). Washington, DC: National Education Association. Yaşar, S. (2008). Classroom management approaches of prımary schoolteachers. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü. Yeniçeri Özcan, (2002), “Liderlerin Stratejik Sorumlulukları”,Standart Dergisi, S.491 Yıl:41, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Murat Gökalp

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 25 Aralık 2017
Kabul Tarihi 3 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gökalp, M. (2017). Sınıf Yönetimi Uygulamalarında Değişim ve Yeni Paradigmalar. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 43-50.

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education