Bu araştırmanın amacı,
sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarının ve epistemolojik inançlarının
belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma
evrenini, 2017- 2018 eğitim öğretim yılında Gaziantep ilinde görev yapmakta
olan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. 387 katılımcıya “Eğitim İnanç Ölçeği”
ve “Epistemolojik İnanç Ölçeği” uygulanmış ve 25 katılımcı ile yarı
yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Karma araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmada nicel verilerin analizinde SPSS 21.0 paket programı, nitel
verilerde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf
öğretmenlerinin Öğrenmenin Çabaya Bağlı Olduğuna İnanç ve Öğrenmenin Yeteneğe
Bağlı Olduğuna İnanç alt boyutlarında gelişmiş/olgunlaşmış (sofistike) inanca
sahip oldukları saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarında ise
sırasıyla Varoluşçuluk, İlerlemecilik, Yeniden Kurmacılık, Daimicilik ve
Esasicilik benimsedikleri bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançları
ve epistemolojik inançlarının bazı boyutları ile cinsiyet ve yaş değişkeni
arasında anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Ancak katılımcıların eğitim
inançları ve epistemolojik inançları ile eğitim durumu, kıdem, sınıf düzeyi
değişkenlerinde anlamlı farklılıklar saptanmamıştır. Sınıf öğretmenlerinin
eğitim inançları ve epistemolojik inançları arasında ilişki tespit edilmiştir. Nitel bölümde sınıf öğretmenlerinin en fazla
İlerlemecilik, nicel bölümde ise en fazla Varoluşçuluk eğitim inancını
benimsedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Sınıf Öğretmeni Eğitim İnançları Epistemolojik İnançlar Eğitim Felsefeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Temel Eğitim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 10 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education