Araştırmanın amacı, programın kazanım, içerik,
öğrenme-öğretme süreci ve ölçme-değerlendirme süreci boyutlarına göre program
değerlendirme alanında var olan problemleri (Samsun ili örneği üzerinden) belirlemek,
problemlerin çeşitli değişkenlere göre (sınıf düzeyi ve kıdem) anlamlı farlılık
gösterip göstermediğini araştırmaktır. Araştırmada nicel araştırma
yöntemlerinden betimsel araştırma türündeki survey (alan taraması) modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Samsun ili, çalışma evreni Samsun ilinin
Atakum, Bafra, Canik ve İlkadım ilçeleridir. Araştırmanın örneklemi ise Samsun
ilinin Atakum, Bafra, Canik ve İlkadım ilçelerinden seçkisiz (random) örnekleme
yöntemlerinden tabakalı örnekleme ile seçilen ortaokul öğrencileri, Matematik
ve Fen Bilimleri branşlarından öğretmenler, maarif müfettişleri ve
ortaokullarda görev yapan idarecilerden oluşmaktadır. Araştırmada öğrencilere,
öğretmenlere ve müfettiş/idarecilerne “Program Değerlendirme İle İlgili
Problemleri Belirleme Anketi” uygulanmıştır. Katılımcıların programın farklı
boyutları ile ilgili problemleri incelendiğinde en çok karşılaştıkları
sorunlar, programın boyutlarının işlevsellik, esneklik, uygulanabilirlik,
bilimsellik ve güncellik açısından yetersiz olmasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Program Geliştirme ve Öğretim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 4 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education