Koro dersinin amacı müzik yoluyla öğrencilerin
müziksel algı ve becerilerini geliştirmenin yanında, müzik yoluyla zihinsel
becerilerin, kişilik ve özgüven becerilerinin
gelişimini sağlamaktır. Koro
dersi sadece müzik bilgi ve becerisi değil, aynı zamanda öğrencilerin sosyal
gelişimlerini de sağlamaktadır. Bu araştırmada öğrencilerin koro dersine
yönelik motivasyonları ve koro dersine yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırma
karma desenle desenlenmiştir. Veriler öncelikle
nicel olarak toplanmış, daha sonra bu veriler nitel görüşme formu ile
desteklenmiştir. Bu anlamda bu araştırma açıklayıcı desende bir karma araştırmadır.
Araştırma Gaziantep kent merkezinde bulunan
özel ve devlet liselerinde koro dersi olan rastgele iki devlet ve bir özel
okulda gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda koro dersine yönelik
olarak öğrencilerin motivasyonlarının üst düzeyde olduğu, kadın katılımcıların
bazı boyutlarda daha motive oldukları görülmüştür. Ayrıca koro dersinin
öğrencilerin bilişsel ve sosyal becerilerini geliştirdiği anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 6 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education