Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE STUDENTS’ OPINIONS CONCERNING ENGLISH LESSONS TAUGHT BY USING STAD AS A COOPERATIVE LEARNING TECHNIQUE

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 85 - 106, 20.12.2016

Öz

The purpose of this study is to determine the
students’ opinions concerning English lessons taught by using Student
Teams-Achievement Divisions (STAD) as a Cooperative Learning technique. The
research was carried out with 25 students attending Pre-Intermediate level
English classes at the second grade at Nevşehir University Faculty of Economics
and Administrative Sciences, Department of Tourism Business and Hotel
Management. The topics covered by the study were taught by using Student
Teams-Achievement Divisions (STAD) technique in the study group and the study
lasted 8 weeks including 5 teaching hours per week. An “Open-Ended Written
Questionnaire” that was developed by the researcher was used in order to gather
the views of the students in the study group related to Cooperative Learning
Method. It was understood from the responses of the students that they
generally had positive attitudes towards learning English and cooperative group
work activities had positive effects on the students’ attitudes towards the
class, their achievements and their interpersonal relationships.  

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (1992). İşbirliği öğrenme teknikleri. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Arısoy, B. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin ÖTBB ve TOT tekniklerinin 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi “istatistik ve olasılık” konusunda akademik başarı, kalıcılık ve sosyal beceri düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Arslan, M. M. ve Eraslan, L. (2003). Yeni eğitim paradigması ve Türk eğitim sisteminde dönüşüm gerekliliği. Milli Eğitim Dergisi,160. Web: http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/160/arslan-eraslan.htm (02/03/2014).
  • Aydın, F. (2009). İşbirlikli öğrenme yönteminin 10. sınıf coğrafya dersinde başarıya, tutuma ve motivasyona etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayat, Ö. (2004). The effects of cooperative learning activities on student attitudes towards English reading courses and cooperative learning. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi İktisadi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Chi, C.Y. (2012). The relationship between language learning strategy use and learning motivation in cooperative English learning groups. Unpublished Master’s Thesis, Chaoyang University of Technology, Taiwan.
  • Çelebi, M.D. (2006).Türkiye’de anadili eğitimi ve yabancı dil öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 285-307.
  • Çelik, S. Aytın, K. ve Bayram, E. (2013). Implementing cooperative learning in the language classroom: opinions of Turkish teachers of English. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 70,1852-1859
  • Çopur, G. (2011). İngilizce hazırlık sınıflarında işbirliğine dayalı öğrenmenin öğrencilerin dört dil becerisine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, Ö. (1999). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. (2.basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. ve Bayrakçeken, S. (2004). İşbirlikçi öğrenme yönteminin fen bilgisi dersinde akademik başarı ve tutuma etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(2),103-115.
  • Du, J., Yu, C. and Olinzock, A.A. (2011). Enhancing collaborative learning: impact of question prompts design for online discussion. Delta Pi Epsilon Journal, 53(1), 28-41.
  • Duman, B.(2007). Neden beyin temelli öğrenme? Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ekinci, N.(2010). İşbirliğine dayalı öğrenme. Ö.Demirel (Editör). Eğitimde Yeni Yönelimler. Geliştirilmiş Dördüncü Baskı. Ankara. Pegem Akademi, ss. 93-109.
  • Ergün, M. (1996). Eğitim felsefesi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Ghaith, G. (2003). Effects of the learning together model of cooperative learning on English as a foreign language reading achievement, academic self-esteem, and feelings of school alienation. Bilingual Research Journal: The Journal of the National Association for Bilingual Education, 27(3), 451-474.
  • Ghaith, G.M. (2002). The relationship between cooperative learning, perception of social support, and academic achievement. System, 30, 263–273.
  • Gömleksiz, M. (1993). Kubaşık öğrenme yöntemi ile geleneksel yöntemin demokratik tutumlar ve erişiye etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Gömleksiz, M. N. ve Elaldı, Ş.(2011). Yapılandırmacı yaklaşım bağlamında yabancı dil öğretimi. Turkish Studies- International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(2), 443-454.
  • Güngör, A. ve Açıkgöz, K.Ü. (2006). İşbirlikli öğrenme yönteminin okuduğunu anlama stratejilerinin kullanımı ve okumaya yönelik tutum üzerindeki etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 48, 481-502.
  • Hamurlu, M. K. ve Murat, M. (2007,5-7 Eylül).Çoklu zekâ kuramına göre geliştirilen eğitim durumlarının yabancı dil ağırlıklı lise 9. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarılarına ve derse ilişkin tutumlarına etkisi. E. Erginer (Editör). 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı, 1.Cilt, ss. 449-457.
  • Johnson, D.W., Johnson, R.T. and Smith, K.A. (1991). Cooperative learning: Increasing college faculty instructional productivity. ASHE-ERIC Higher Education Report, No.4. Web: http://files.eric.ed.gov/ fulltext/ED343465.pdf (22/08/2013).
  • Johnson, D.W., Johnson, R.T. and Stanne, M.B. (2000). Cooperative learning methods: A meta-analysis. Minneapolis, MN: University of Minnesota. Web:http://www.tablelearning.com/uploads/File/ EXHIBIT-B.pdf (22/8/2013)
  • Johnson, R.T. and Johnson, D.W. (1994). An overview of cooperative learning Originally published in: J. Thousand, A. Villa and A. Nevin (Eds), Creativity and Collaborative Learning; Brookes Press, Baltimore. Web: http://teachers.henrico.k12.va.us/staffdev/mcdonald_j/downloads/21st/comm/BenefitsOfCL/Over viewOfCoopLrng_Benefits.html (25/08/2013).
  • Lin, H.T. (2010). The effects of cooperative learning on junior high school students’ English learning achievement and attitudes. Unpublished Master’s Thesis, Leader University, Taiwan.
  • Marr, M.B. (1997). Cooperative learning: A brief review. Reading & Writing Quarterly: Overcoming Learning Difficulties. 13(1), 7-20.Web: http://dx.doi.org/10.1080/1057356970130102 (27/07/2013).
  • Meng, J. (2010). Cooperative learning method in the practice of English reading and speaking. Journal of Language Teaching and Research, 1(5), 701-703.
  • Merter, F., Kartal, Ş. ve Çağlar, İ. (2012). Ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12(23),43-58.
  • Momtaz, E. and Garner, M. (2010). Does collaborative learning improve EFL students’ reading comprehension? Journal of Linguistics and Language Teaching, 1(1), 15-36.
  • Pala, A. (1995). İşbirlikli öğrenmenin yabancı dil öğretimindeki etkililiği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Sachs, G.T., Candlin, C.N., Rose, K.R. and Shum, S. (2003). Developing cooperative learning in the EFL/ESL secondary classroom. Regional Language Centre Journal. 34 (3), 338-369. Web: http://oro.open.ac.uk/347/1/1000209.pdf (24/08/2013).
  • Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Slavin, R.E. (1980). Cooperative learning. Review of Educational Research. 50(2), 315-342.
  • Slavin, R.E. (1987). Cooperative learning and the cooperative school. Educational Leadership, 45(3), 7-13
  • Slavin, R.E. (1988). Cooperative learning and student achievement. Educational Leadership, 46(2), 31-33.
  • Slavin, R.E. (1989). Research on cooperative learning: Consensus and controversy. Educational Leadership.47 (4), 52-54.Web: www.ascd.org/ASCD/../el-198912-slavin3.pdf (Alıntı tarihi 22/07/2013).
  • Slavin, R.E. (1991). Synthesis of research on cooperative learning. Educational Leadership.48(5), 71-82.
  • Slavin, R.E. (2006). Educational psychology theory and practice.(Eighth Edition). Boston: Pearson Education, Inc.
  • Şad, S. N. (2011). İlköğretim birinci kademe İngilizce öğretim programının çocuklara yabancı dil öğretiminin duyuşsal hedeflerini gerçekleştirme düzeyi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Şentürk, Ü. (2008). Enformasyon toplumunda eğitimin yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 487-506.
  • Uysal, G. (2010). İlköğretim sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenmenin erişiye, problem çözme becerilerine, öğrenme stillerine etkisi ve öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Wichadee, S. and Orawiwatnakul, W. (2012).Cooperative language learning: Increasing opportunities for learning in teams. Journal of College Teaching & Learning, 9(2), 93-100.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Genişletilmiş 9. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, V. (1999). İşbirlikli öğrenme ile geleneksel öğrenme grupları arasındaki farklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17, 155-163.
  • Zhang, Y. (2010). Cooperative language learning and foreign language learning and teaching. Journal of Language Teaching and Research. 1(1), 81-83.

İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME TEKNİKLERİNDEN ÖTBB TEKNİĞİYLE İŞLENEN İNGİLİZCE DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 85 - 106, 20.12.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı işbirlikli Öğrenme tekniklerinden
Öğrenci Takımları-Başarı Bölümleri (ÖTBB) tekniğiyle ders işlenmesi sonucunda
öğrencilerin işbirlikli öğrenmeye ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışma,
Nevşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Turizm İşletmeciliği
ve Otelcilik Bölümü Alt Orta (Pre-Intermediate) seviyede İngilizce eğitimi alan
2. sınıf öğrencilerinden toplam 25 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma
kapsamına alınan konular çalışma grubunda İşbirlikli Öğrenme Tekniklerinden
ÖTBB tekniği ile işlenmiş, çalışma haftada 5 ders saati olmak üzere 8 hafta
sürmüştür. Çalışma grubundaki öğrencilerin İşbirlikli Öğrenme yöntemine ilişkin
görüşleri ile ilgili verileri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen
“Açık Uçlu Yazılı Anket” kullanılmıştır. Öğrencilerin verdikleri yanıtlardan
İngilizce öğrenmeye ilişkin genel olarak olumlu tutuma sahip oldukları ve
İşbirlikli grup çalışmalarında yapılan etkinliklerin öğrencilerin derse yönelik
tutumları, akademik başarıları ve kişilerarası ilişkileri üzerinde olumlu
etkilerinin olduğu anlaşılmıştır.  

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (1992). İşbirliği öğrenme teknikleri. Malatya: Uğurel Matbaası.
  • Arısoy, B. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin ÖTBB ve TOT tekniklerinin 6. sınıf öğrencilerinin matematik dersi “istatistik ve olasılık” konusunda akademik başarı, kalıcılık ve sosyal beceri düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Arslan, M. M. ve Eraslan, L. (2003). Yeni eğitim paradigması ve Türk eğitim sisteminde dönüşüm gerekliliği. Milli Eğitim Dergisi,160. Web: http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/160/arslan-eraslan.htm (02/03/2014).
  • Aydın, F. (2009). İşbirlikli öğrenme yönteminin 10. sınıf coğrafya dersinde başarıya, tutuma ve motivasyona etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayat, Ö. (2004). The effects of cooperative learning activities on student attitudes towards English reading courses and cooperative learning. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi İktisadi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Chi, C.Y. (2012). The relationship between language learning strategy use and learning motivation in cooperative English learning groups. Unpublished Master’s Thesis, Chaoyang University of Technology, Taiwan.
  • Çelebi, M.D. (2006).Türkiye’de anadili eğitimi ve yabancı dil öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 285-307.
  • Çelik, S. Aytın, K. ve Bayram, E. (2013). Implementing cooperative learning in the language classroom: opinions of Turkish teachers of English. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 70,1852-1859
  • Çopur, G. (2011). İngilizce hazırlık sınıflarında işbirliğine dayalı öğrenmenin öğrencilerin dört dil becerisine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, Ö. (1999). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. (2.basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. ve Bayrakçeken, S. (2004). İşbirlikçi öğrenme yönteminin fen bilgisi dersinde akademik başarı ve tutuma etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(2),103-115.
  • Du, J., Yu, C. and Olinzock, A.A. (2011). Enhancing collaborative learning: impact of question prompts design for online discussion. Delta Pi Epsilon Journal, 53(1), 28-41.
  • Duman, B.(2007). Neden beyin temelli öğrenme? Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ekinci, N.(2010). İşbirliğine dayalı öğrenme. Ö.Demirel (Editör). Eğitimde Yeni Yönelimler. Geliştirilmiş Dördüncü Baskı. Ankara. Pegem Akademi, ss. 93-109.
  • Ergün, M. (1996). Eğitim felsefesi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Ghaith, G. (2003). Effects of the learning together model of cooperative learning on English as a foreign language reading achievement, academic self-esteem, and feelings of school alienation. Bilingual Research Journal: The Journal of the National Association for Bilingual Education, 27(3), 451-474.
  • Ghaith, G.M. (2002). The relationship between cooperative learning, perception of social support, and academic achievement. System, 30, 263–273.
  • Gömleksiz, M. (1993). Kubaşık öğrenme yöntemi ile geleneksel yöntemin demokratik tutumlar ve erişiye etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Gömleksiz, M. N. ve Elaldı, Ş.(2011). Yapılandırmacı yaklaşım bağlamında yabancı dil öğretimi. Turkish Studies- International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 6(2), 443-454.
  • Güngör, A. ve Açıkgöz, K.Ü. (2006). İşbirlikli öğrenme yönteminin okuduğunu anlama stratejilerinin kullanımı ve okumaya yönelik tutum üzerindeki etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 48, 481-502.
  • Hamurlu, M. K. ve Murat, M. (2007,5-7 Eylül).Çoklu zekâ kuramına göre geliştirilen eğitim durumlarının yabancı dil ağırlıklı lise 9. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki başarılarına ve derse ilişkin tutumlarına etkisi. E. Erginer (Editör). 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı, 1.Cilt, ss. 449-457.
  • Johnson, D.W., Johnson, R.T. and Smith, K.A. (1991). Cooperative learning: Increasing college faculty instructional productivity. ASHE-ERIC Higher Education Report, No.4. Web: http://files.eric.ed.gov/ fulltext/ED343465.pdf (22/08/2013).
  • Johnson, D.W., Johnson, R.T. and Stanne, M.B. (2000). Cooperative learning methods: A meta-analysis. Minneapolis, MN: University of Minnesota. Web:http://www.tablelearning.com/uploads/File/ EXHIBIT-B.pdf (22/8/2013)
  • Johnson, R.T. and Johnson, D.W. (1994). An overview of cooperative learning Originally published in: J. Thousand, A. Villa and A. Nevin (Eds), Creativity and Collaborative Learning; Brookes Press, Baltimore. Web: http://teachers.henrico.k12.va.us/staffdev/mcdonald_j/downloads/21st/comm/BenefitsOfCL/Over viewOfCoopLrng_Benefits.html (25/08/2013).
  • Lin, H.T. (2010). The effects of cooperative learning on junior high school students’ English learning achievement and attitudes. Unpublished Master’s Thesis, Leader University, Taiwan.
  • Marr, M.B. (1997). Cooperative learning: A brief review. Reading & Writing Quarterly: Overcoming Learning Difficulties. 13(1), 7-20.Web: http://dx.doi.org/10.1080/1057356970130102 (27/07/2013).
  • Meng, J. (2010). Cooperative learning method in the practice of English reading and speaking. Journal of Language Teaching and Research, 1(5), 701-703.
  • Merter, F., Kartal, Ş. ve Çağlar, İ. (2012). Ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12(23),43-58.
  • Momtaz, E. and Garner, M. (2010). Does collaborative learning improve EFL students’ reading comprehension? Journal of Linguistics and Language Teaching, 1(1), 15-36.
  • Pala, A. (1995). İşbirlikli öğrenmenin yabancı dil öğretimindeki etkililiği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Sachs, G.T., Candlin, C.N., Rose, K.R. and Shum, S. (2003). Developing cooperative learning in the EFL/ESL secondary classroom. Regional Language Centre Journal. 34 (3), 338-369. Web: http://oro.open.ac.uk/347/1/1000209.pdf (24/08/2013).
  • Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Slavin, R.E. (1980). Cooperative learning. Review of Educational Research. 50(2), 315-342.
  • Slavin, R.E. (1987). Cooperative learning and the cooperative school. Educational Leadership, 45(3), 7-13
  • Slavin, R.E. (1988). Cooperative learning and student achievement. Educational Leadership, 46(2), 31-33.
  • Slavin, R.E. (1989). Research on cooperative learning: Consensus and controversy. Educational Leadership.47 (4), 52-54.Web: www.ascd.org/ASCD/../el-198912-slavin3.pdf (Alıntı tarihi 22/07/2013).
  • Slavin, R.E. (1991). Synthesis of research on cooperative learning. Educational Leadership.48(5), 71-82.
  • Slavin, R.E. (2006). Educational psychology theory and practice.(Eighth Edition). Boston: Pearson Education, Inc.
  • Şad, S. N. (2011). İlköğretim birinci kademe İngilizce öğretim programının çocuklara yabancı dil öğretiminin duyuşsal hedeflerini gerçekleştirme düzeyi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Şentürk, Ü. (2008). Enformasyon toplumunda eğitimin yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 487-506.
  • Uysal, G. (2010). İlköğretim sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenmenin erişiye, problem çözme becerilerine, öğrenme stillerine etkisi ve öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Wichadee, S. and Orawiwatnakul, W. (2012).Cooperative language learning: Increasing opportunities for learning in teams. Journal of College Teaching & Learning, 9(2), 93-100.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Genişletilmiş 9. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, V. (1999). İşbirlikli öğrenme ile geleneksel öğrenme grupları arasındaki farklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-17, 155-163.
  • Zhang, Y. (2010). Cooperative language learning and foreign language learning and teaching. Journal of Language Teaching and Research. 1(1), 81-83.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şefik Kartal Bu kişi benim

Ramazan Özbek

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 20 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kartal, Ş., & Özbek, R. (2016). İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME TEKNİKLERİNDEN ÖTBB TEKNİĞİYLE İŞLENEN İNGİLİZCE DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 2(2), 85-106.
Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan eserler  Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.