Bu çalışmada; yazılı basının Rus eğitim sistemine
bakış açısı incelenerek, sistemi değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu amaçla, çalışmanın
amacı doğrultusunda, nitel araştırma yöntemi olan doküman analiziyle birlikte,
bir olayın, durumun ya da nesnenin kendi koşulları içinde değiştirme veya
etkileme amacı taşımadan tanımlamaya çalışan betimsel model kullanılmıştır.
Araştırmada son 2 yıl içerisinde yabancı medyada yayınlanan 10 haber betimsel
analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Bu araştırma; tüm dinamiklerini
yeniden yapılandırma sürecini yaşayan, gerilediği
bölgesel güç kimliğini, belirsizliğin ve istikrarsızlığın süre geldiği bir
ortamda yeniden şekillendirmeye çalışan Rusya’ nın eğitim sistemini
incelemesi açısından önem taşımaktadır. Araştırma sonucunda; Rusya’ da mülteci
çocukların eğitiminin göz ardı edildiği, özel eğitime muhtaç çocukların
eğitimine gereken önemin gösterilmediği, mesleki eğitimde hem öğretim sürecinde
hem de sonrasındaki iş bulma sürecinde sıkıntılar yaşandığı, ders kitaplarının
niteliksiz hazırlandığı, öğrencilerin yoğun ve katı bir öğretim sürecine tabi
tutulduğu, öğretmenlerin düşük maaş ödemelerinin yanı sıra iş yükü
fazlalığından dolayı yıprandıkları, eğitimli ve aynı zamanda işsiz olan genç
nüfusun giderek artan bir sorun oluşturduğu ortaya çıkmıştır.
In this study, it is aimed
to evaluate educational system of Russia by examining views of printed media
about Russian education. In this study, 10 news that were published in foreign
media in last two years were examined. This study is very important since it
aims to examine Russian education system which has been going through a process
of reconstructing with its all dynamics. It is also important to understand the
process of Russia’s reshaping in an environment where uncertainty and
instability have great impact on political identity of the country. Among the
important findings of the study, it is revealed that education of refugees is
ignored and special education needs of some learners are underestimated as
well. In addition to these, it is found out that students have difficulties in
finding jobs both during and after their vocational education and course books
are not well-qualified. Students are passing through a dense and strict
teaching process and teachers are not well paid although they are asked to work
long and tiring hours. Lastly, it is revealed in the study that unemployment
rate among well-educated and young people is becoming a more important problem
day by day.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 22 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |