Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YAZILI BASINA YANSIYAN RUS EĞİTİM SİSTEMİ

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 229 - 241, 30.12.2018

Öz

 Bu çalışmada; yazılı basının Rus eğitim sistemine
bakış açısı incelenerek, sistemi değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu amaçla, ç
alışmanın
amacı doğrultusunda, nitel araştırma yöntemi olan doküman analiziyle birlikte,
bir olayın, durumun ya da nesnenin kendi koşulları içinde değiştirme veya
etkileme amacı taşımadan tanımlamaya çalışan betimsel model kullanılmıştır.
Araştırmada son 2 yıl içerisinde yabancı medyada yayınlanan 10 haber betimsel
analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Bu araştırma; tüm dinamiklerini
yeniden yapılandırma sürecini yaşayan, gerilediği
bölgesel güç kimliğini, belirsizliğin ve istikrarsızlığın süre geldiği bir
ortamda yeniden şekillendirmeye çalışan Rusya’ nın eğitim sistemini
incelemesi açısından önem taşımaktadır. Araştırma sonucunda; Rusya’ da mülteci
çocukların eğitiminin göz ardı edildiği, özel eğitime muhtaç çocukların
eğitimine gereken önemin gösterilmediği, mesleki eğitimde hem öğretim sürecinde
hem de sonrasındaki iş bulma sürecinde sıkıntılar yaşandığı, ders kitaplarının
niteliksiz hazırlandığı, öğrencilerin yoğun ve katı bir öğretim sürecine tabi
tutulduğu, öğretmenlerin düşük maaş ödemelerinin yanı sıra iş yükü
fazlalığından dolayı yıprandıkları, eğitimli ve aynı zamanda işsiz olan genç
nüfusun giderek artan bir sorun oluşturduğu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Aslan, A.K. (2001). “Eğitimin Toplumsal Temelleri”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 16-30.Aytaçlı, B. (2015). “Rusya Eğitim Sistemi”. Adil Türkoğlu (Ed.). Karşılaştırmalı Eğitim Dünya Ülkelerinden Örneklerle (Ss. 427-446). Ankara: Anı Yayıncılık.Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegema Yayıncılık.Cobb, R. (2017). Educated And Unemployed: Russia’s Youth. Erişim Tarihi: 20.04.2018, The Jamestown Foundation: Https://Jamestown.Org/Program/Educated-And-Unemployed-Russias-Youth/Dvornikova, T. (2016). Cuts, Cuts, Cuts: The Life And Times Of Russia’s University Teachers. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Russia And Beyond: Https://Www.Opendemocracy.Net/Od-Russia/Tatyana-Dvornikova/Cuts-Cuts-Cuts-Life-And-Times-Of-Russia-S-University-TeachersDvornikova, T. (2016). Inside Russia’s Beleaguered Vocational Education Sector. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Russia And Beyond: Https://Www.Opendemocracy.Net/Od-Russia/Tatyana-Dvornikova/İnside-Russia-S-Beleaguered-Vocational-Education-SectorDvornikova, T. (2017). Inclusive Education Exists İn Russia, But Only İn Theory. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Russia And Beyond: Https://Www.Opendemocracy.Net/Od-Russia/Tatyana-Dvornikova/İnclusive-Education-Exists-İn-Russia-But-Only-İn-TheoryErcantürk, O.K. (2010). Rus Eğitim Sisteminin İncelenmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Ergün, M. (2009). “Rus Eğitiminde Batılılaşma Çabaları Ve Reformlar”. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2(1), 31-56.Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Eğitim ve DanışmanlıkLeech, G. (2017). Migrant Children Turned Away From Schools İn Russia. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Human Rıghts Watch: Https://Www.Hrw.Org/News/2017/02/09/Migrant-Children-Turned-Away-Schools-RussiaMesleki Ve Teknik Genel Eğitim Müdürlüğü. (2012). Rusya. Erişim tarihi: 25.10.2017, http://docplayer.biz.tr/5265667-Mesleki-ve-teknik-egitim-genel-mudurlugu-rusya-hazirlayan-dr-recep-altin.htmlMoskwa, D. (2018). Rewriting Russian History. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Eurozıne: Https://Www.Eurozine.Com/Rewriting-Russian-History/Platonova, A. (2017). Not İn My Classroom: Russia’s Refugee Children Struggle To Get To School. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Russia And Beyond: Https://Www.Opendemocracy.Net/Od-Russia/Anastasia-Platonova/Russia-Refugee-Children-SchoolSmertina, K. (2016). What To Expect From Russia's New Education Minister. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Russia Direct: Http://Www.Russia-Direct.Org/Opinion/What-Expect-Russias-New-Education-Minister-0Şahin, Z. (2014). “18. Yüzyılın İlk Yarısında Rusya’ nın Kültürel Gelişimi Ve Batıya Uyum Çabaları”. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 171-191.Turtseva, D. (2017). Why Children Die During Physical Education Classes. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Realnoe Vremya: Https://Realnoevremya.Com/Articles/1881-211-School-Children-Died-İn-Russia-During-Physical-Education-Lessons-For-A-YearWeir, F. (2016). As Kids Go Back To School İn Russia, Much Debate Over What To Teach. Erişim Tarihi: 20.04.2018, The Chrıstıan Scıence Monıtor: Https://Www.Csmonitor.Com/World/Europe/2016/0901/As-Kids-Go-Back-To-School-İn-Russia-Much-Debate-Over-What-To-TeachYıldırım, A.,Şimsek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yıldırım, A.,Şimsek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

REFLECTIONS OF RUSSIAN EDUCATION SYSTEM IN PRINTED MEDIA

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 229 - 241, 30.12.2018

Öz

In this study, it is aimed
to evaluate educational system of Russia by examining views of printed media
about Russian education.
In this study, 10 news that were published in foreign
media in last two years were examined. This study is very important since it
aims to examine Russian education system which has been going through a process
of reconstructing with its all dynamics. It is also important to understand the
process of Russia’s reshaping in an environment where uncertainty and
instability have great impact on political identity of the country. Among the
important findings of the study, it is revealed that education of refugees is
ignored and special education needs of some learners are underestimated as
well. In addition to these, it is found out that students have difficulties in
finding jobs both during and after their vocational education and course books
are not well-qualified. Students are passing through a dense and strict
teaching process and teachers are not well paid although they are asked to work
long and tiring hours. Lastly, it is revealed in the study that unemployment
rate among well-educated and young people is becoming a more important problem
day by day.

Kaynakça

  • Aslan, A.K. (2001). “Eğitimin Toplumsal Temelleri”. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 16-30.Aytaçlı, B. (2015). “Rusya Eğitim Sistemi”. Adil Türkoğlu (Ed.). Karşılaştırmalı Eğitim Dünya Ülkelerinden Örneklerle (Ss. 427-446). Ankara: Anı Yayıncılık.Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: Pegema Yayıncılık.Cobb, R. (2017). Educated And Unemployed: Russia’s Youth. Erişim Tarihi: 20.04.2018, The Jamestown Foundation: Https://Jamestown.Org/Program/Educated-And-Unemployed-Russias-Youth/Dvornikova, T. (2016). Cuts, Cuts, Cuts: The Life And Times Of Russia’s University Teachers. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Russia And Beyond: Https://Www.Opendemocracy.Net/Od-Russia/Tatyana-Dvornikova/Cuts-Cuts-Cuts-Life-And-Times-Of-Russia-S-University-TeachersDvornikova, T. (2016). Inside Russia’s Beleaguered Vocational Education Sector. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Russia And Beyond: Https://Www.Opendemocracy.Net/Od-Russia/Tatyana-Dvornikova/İnside-Russia-S-Beleaguered-Vocational-Education-SectorDvornikova, T. (2017). Inclusive Education Exists İn Russia, But Only İn Theory. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Russia And Beyond: Https://Www.Opendemocracy.Net/Od-Russia/Tatyana-Dvornikova/İnclusive-Education-Exists-İn-Russia-But-Only-İn-TheoryErcantürk, O.K. (2010). Rus Eğitim Sisteminin İncelenmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Ergün, M. (2009). “Rus Eğitiminde Batılılaşma Çabaları Ve Reformlar”. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2(1), 31-56.Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Eğitim ve DanışmanlıkLeech, G. (2017). Migrant Children Turned Away From Schools İn Russia. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Human Rıghts Watch: Https://Www.Hrw.Org/News/2017/02/09/Migrant-Children-Turned-Away-Schools-RussiaMesleki Ve Teknik Genel Eğitim Müdürlüğü. (2012). Rusya. Erişim tarihi: 25.10.2017, http://docplayer.biz.tr/5265667-Mesleki-ve-teknik-egitim-genel-mudurlugu-rusya-hazirlayan-dr-recep-altin.htmlMoskwa, D. (2018). Rewriting Russian History. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Eurozıne: Https://Www.Eurozine.Com/Rewriting-Russian-History/Platonova, A. (2017). Not İn My Classroom: Russia’s Refugee Children Struggle To Get To School. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Russia And Beyond: Https://Www.Opendemocracy.Net/Od-Russia/Anastasia-Platonova/Russia-Refugee-Children-SchoolSmertina, K. (2016). What To Expect From Russia's New Education Minister. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Russia Direct: Http://Www.Russia-Direct.Org/Opinion/What-Expect-Russias-New-Education-Minister-0Şahin, Z. (2014). “18. Yüzyılın İlk Yarısında Rusya’ nın Kültürel Gelişimi Ve Batıya Uyum Çabaları”. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 171-191.Turtseva, D. (2017). Why Children Die During Physical Education Classes. Erişim Tarihi: 20.04.2018, Realnoe Vremya: Https://Realnoevremya.Com/Articles/1881-211-School-Children-Died-İn-Russia-During-Physical-Education-Lessons-For-A-YearWeir, F. (2016). As Kids Go Back To School İn Russia, Much Debate Over What To Teach. Erişim Tarihi: 20.04.2018, The Chrıstıan Scıence Monıtor: Https://Www.Csmonitor.Com/World/Europe/2016/0901/As-Kids-Go-Back-To-School-İn-Russia-Much-Debate-Over-What-To-TeachYıldırım, A.,Şimsek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yıldırım, A.,Şimsek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Kaya

Ali Ünişen

Kemal Duruhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 20 Nisan 2018
Kabul Tarihi 22 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, E., Ünişen, A., & Duruhan, K. (2018). YAZILI BASINA YANSIYAN RUS EĞİTİM SİSTEMİ. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 4(2), 229-241.
Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan eserler  Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.