Bu
araştırmada, ortaokul öğrenci ve velilerinin okudukları çocuk kitaplarını
tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak öğrenci ve velilerin
okudukları eserler arasında bir ortaklık olup olmadığının belirlenmesi de
önemsenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar
döneminde yapılan araştırmanın evrenini Giresun ilinde öğrenim görmekte olan 5,
6, 7 ve 8. sınıf öğrenci velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini,
Giresun il merkezinde yer alan Gedikkaya Ortaokulu ile Çavuşlu Ortaokulu’nda
öğrenim gören 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrenci velileri (n=394) oluşturmuş olup
velilerin okudukları edebiyat eserleri ile öğrencilerinin okudukları edebiyat
eserleri arasındaki benzerlik ve farklılığı ortaya koymak amacıyla kolay
ulaşılabilirlik açısından Çavuşlu Ortaokulu’ndaki öğrenciler (n=80) de
çalışmaya dâhil edilmiştir.
Araştırmada
veri toplama aracı olarak, velilerin okudukları edebiyat eserleri ile
öğrencilerin okudukları edebiyat eserleri arasındaki benzerlik ve farklılığı
ortaya koymak amacıyla veli ve öğrencilere yönelik görüşme formları
kullanılmıştır. Araştırmanın
sonunda, velilerin en çok Keloğlan Masalları’nı, öğrencilerin ise Levent Serisi
adlı kitapları okuduğu belirlenmiştir. Ayrıca velilerin çoğunun çocuk edebiyatı
eserlerinden herhangi birini okumadığı, bununla beraber veli ile öğrencilerin
okuduğu çocuk edebiyatı eserleri arasında 15 ortak kitabın olduğu sonuçlarına
ulaşılmıştır.
In this research, it was aimed to determine the
literary works that secondary school students and parents read. Depending on
this purpose, it was also important to determine whether there is a similarity
between the works read by the students and parents. In the study, a qualitative
research method was used. The universe of the study, which was conducted in the
spring semester of 2017-2018 academic year, consists of parents of 5th, 6th,
7th and 8th grade students studying in Giresun province. The sample of the
study was composed of Gedikkaya Secondary School and Çavuşlu Secondary School
in Giresun city. The students (n=80) of Çavuşlu Middle School were also
included in the study in terms of easy accessibility in order to reveal the
similarities and differences between their works. In the research, student and
parent interview forms were used as data collection tool. At the end of the
study, it was determined that the parents read the Keloğlan Tales mostly and
the students read the books Levent Series. In addition, it was concluded that
most of the parents did not read any of the works of children's literature, but
there were 15 common books between the children's literature works of parents
and students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |