Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi (e-ISSN: 2687-4830 / Journal of International Museum Education - JIMuseumED ), müze eğitimi alanındaki bilgi ve uygulamaları geliştirmek amacıyla uluslararası düzeyde bir platform sunar. Dergimizin temel hedefi, müzelerin eğitim ve öğretim süreçlerinde karşılaşılan yenilikleri, araştırma bulgularını ve en iyi uygulama örneklerini paylaşarak bu alandaki bilgiyi derinleştirmektir. JIMuseumED, araştırma, inceleme, kritik, derleme ve çeviri makaleleri yayınlamak amacıyla her eğitim seviyesinde müze eğitimini geliştirmeyi amaçlayan uluslararası, hakemli, kar amacı gütmeyen, ücretsiz erişim sunan, çevrimiçi akademik bir dergidir. JIMuseumED, başta müze eğitimi, tarihi mekanlarda öğretim ve okul dışı öğretim, somut olmayan kültürel miras eğitimi olmak üzere dağınık halde bulunan çalışmaları bir platform altında toplayarak bu alanda araştırma yapan araştırmacıların önemli bir başvuru kaynağı olmayı hedeflemektedir. Dolayısıyla farklı disiplinlerden araştırmacı ve yazarları JIMuseumED'e katkıda bulunmaya davet ederiz. Dergimiz eğitim odaklı her türlü müze, tarihi mekan, örenyeri, bilim merkezi vb. alanlarda yapılan hem nitel hem de nicel ampirik araştırmaları, derleme ve yayın kritiklerini kabul etmektedir.
Amacımız:
JIMuseumED, bu alandaki çalışmaların nitelik ve niceliğini artırmayı amaçladığından özgür ve açık erişim yayın politikalarını benimsemektedir. Bu amaçla yazıların sunulması, değerlendirilmesi ya da yayınlanması için herhangi bir ücret talep edilmemekte, ayrıca yayınlanmış makalelere ücretsiz ve sınırsız erişim sağlamaktadır.
JIMuseumED
KAPSAM
JIMuseumED, müze eğitimi ile ilgili makaleleri yayınlamaktadır. Editör kurulu kararıyla, JIMuseumED'in her cildinde en fazla %40 oranında müze alan çalışmalarına da yer verilmesi kararlaştırılmıştır. Derginin kapsamı aşağıdaki çalışmaları içermektedir:
Dergimiz, araştırma, inceleme, olgu sunumu, çeviri, kitap kritiği ve söyleşi türlerinde hazırlanan çalışmaları kabul ederek, müze eğitimi alanındaki bilgiyi genişletmeyi ve bu alandaki en iyi uygulamaları teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Uluslararası Müze Eğitimi Dergisi, bu dinamik alandaki yeniliklerin ve gelişmelerin paylaşılması için önemli bir platform olmayı hedeflemektedir.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License