In this study, it was aimed to examine the school principals’ perpectives on student success in inclusive education. For this purpose, a focus group interview was conducted with eight school principals who were working in primary and secondary schools where inclusive education were given, in the Anatolian side of Istanbul province. The school principals who have important role in success of inclusive education were chosen as participants of this study. In the study, to examine principals’ perspective as school leaders on inclusive education and success of students with special needs, 11 questions prepared according to main theme were asked to principals. Interview was videotaped; for analyzing data firstly videotape was transcribed and then, codes and themes were identified. The results of this study indicates that school principals have an agreement on inclusive students’ taking education in separate schools by special education professionals for success.
inclusion focus group interview student success school principal
Bu çalışmada, kaynaştırma yoluyla
eğitimde öğrenci başarısı konusunda okul müdürlerinin bakış açısının
incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, İstanbul ilinde Anadolu yakasında
kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü ilkokul ve ortaokullarda görevli sekiz
okul müdürü ile bir odak grup görüşmesi yapılmıştır. Okul müdürleri,
kaynaştırma uygulamalarının başarılı şekilde yürütülmesinde önemli paya sahip
olan okul liderleri olarak bu çalışmanın katılımcıları olarak seçilmişlerdir.
Okul liderleri olarak müdürlerin kaynaştırmayla ilgili bakış açıları ile özel
gereksinimli öğrencilerin başarılarına ilişkin görüşlerinin incelenmesinin amaçlandığı
çalışmada okul müdürlerine ana tema çerçevesinde hazırlanan on bir soru
yöneltilmiştir. Görüşme sırasında video ile kayıt yapılmış; verilerin analizi
için önce görüşme kaydı transkript edilmiş, ardından içerik analizi
kullanılarak kodlar ve temalar belirlenmiştir. Araştırmanın bulguları, okul
müdürlerinin kaynaştırma öğrencilerinin başarısı için ayrı ortamlarda ve
konunun uzmanı özel eğitimciler tarafından eğitilmeleri konusunda ortak bir
görüşe sahip olduklarını göstermektedir.
kaynaştırma odak grup görüşmesi öğrenci başarısı okul müdürü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.