Bu çalışmada öğretim yazılımlarının önemine ve uygulanabilirliğine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmanın katılımcılarını Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görev yapmakta olan 20 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri katılımcılarla yürütülen yarı yapılandırılmış mülakatlar ile toplanmıştır. Yürütülen mülakatlar katılımcıların izni dâhilinde ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmış, transkript edilen ses kayıtları, Nvivo 9 programı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonunda fen bilimleri öğretmenlerinin çoğunlukla aktif öğrenmeyi ve kalıcı öğrenmeyi sağlamak, konuyu pekiştirmek ve motivasyonu arttırma amacıyla derslerinde öğretim yazılımlarını tercih ettikleri görülmüştür. Diğer taraftan öğretmenler öğretim yazılımlarının daha etkili olmasını sağlamak için bu yazılımların oyunlarla ve etkinliklerle desteklenmesi konusunda yazılım geliştiren uzmanlara öneriler sunmuşlardır. Anahtar Sözcükler: fen bilimleri öğretmenleri, fen eğitimi, öğretim yazılımları
Bu çalışmada öğretim yazılımlarının önemine ve uygulanabilirliğine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmanın katılımcılarını Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görev yapmakta olan 20 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri katılımcılarla yürütülen yarı yapılandırılmış mülakatlar ile toplanmıştır. Yürütülen mülakatlar katılımcıların izni dâhilinde ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmış, transkript edilen ses kayıtları, Nvivo 9 programı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonunda fen bilimleri öğretmenlerinin çoğunlukla aktif öğrenmeyi ve kalıcı öğrenmeyi sağlamak, konuyu pekiştirmek ve motivasyonu arttırma amacıyla derslerinde öğretim yazılımlarını tercih ettikleri görülmüştür. Diğer taraftan öğretmenler öğretim yazılımlarının daha etkili olmasını sağlamak için bu yazılımların oyunlarla ve etkinliklerle desteklenmesi konusunda yazılım geliştiren uzmanlara öneriler sunmuşlardır
fen bilimleri öğretmenleri, fen eğitimi, öğretim yazılımları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | EIGHTH ISSUE |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2015 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2015, Cilt 4, Sayı 1 |
Bibtex | @ { jitte264746, journal = {Journal of Instructional Technologies and Teacher Education}, issn = {2149-4495}, address = {}, publisher = {Karadeniz Teknik Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {4}, number = {1}, pages = { - }, title = {Öğretim Yazılımlarının Önemi ve Uygulanabilirliğine İlişkin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri}, key = {cite}, author = {Ayvacı, Hakan and Ürey, Mustafa and Bebek, Gürhan and Bülbül, Sinan} } |
APA | Ayvacı, H. , Ürey, M. , Bebek, G. & Bülbül, S. (2015). Öğretim Yazılımlarının Önemi ve Uygulanabilirliğine İlişkin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education , 4 (1) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25086/264746 |
MLA | Ayvacı, H. , Ürey, M. , Bebek, G. , Bülbül, S. "Öğretim Yazılımlarının Önemi ve Uygulanabilirliğine İlişkin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri" . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 4 (2015 ): <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25086/264746> |
Chicago | Ayvacı, H. , Ürey, M. , Bebek, G. , Bülbül, S. "Öğretim Yazılımlarının Önemi ve Uygulanabilirliğine İlişkin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 4 (2015 ): |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretim Yazılımlarının Önemi ve Uygulanabilirliğine İlişkin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri AU - HakanAyvacı, MustafaÜrey, GürhanBebek, SinanBülbül Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Journal of Instructional Technologies and Teacher Education JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 4 IS - 1 SN - 2149-4495- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi Öğretim Yazılımlarının Önemi ve Uygulanabilirliğine İlişkin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri %A Hakan Ayvacı , Mustafa Ürey , Gürhan Bebek , Sinan Bülbül %T Öğretim Yazılımlarının Önemi ve Uygulanabilirliğine İlişkin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri %D 2015 %J Journal of Instructional Technologies and Teacher Education %P 2149-4495- %V 4 %N 1 %R %U |
ISNAD | Ayvacı, Hakan , Ürey, Mustafa , Bebek, Gürhan , Bülbül, Sinan . "Öğretim Yazılımlarının Önemi ve Uygulanabilirliğine İlişkin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 4 / 1 (Temmuz 2015): - . |
AMA | Ayvacı H. , Ürey M. , Bebek G. , Bülbül S. Öğretim Yazılımlarının Önemi ve Uygulanabilirliğine İlişkin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2015; 4(1): -. |
Vancouver | Ayvacı H. , Ürey M. , Bebek G. , Bülbül S. Öğretim Yazılımlarının Önemi ve Uygulanabilirliğine İlişkin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2015; 4(1): -. |
IEEE | H. Ayvacı , M. Ürey , G. Bebek ve S. Bülbül , "Öğretim Yazılımlarının Önemi ve Uygulanabilirliğine İlişkin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri", Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, c. 4, sayı. 1, Tem. 2015 |