Bu çalışmada öğretim yazılımlarının önemine ve uygulanabilirliğine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmanın katılımcılarını Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görev yapmakta olan 20 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri katılımcılarla yürütülen yarı yapılandırılmış mülakatlar ile toplanmıştır. Yürütülen mülakatlar katılımcıların izni dâhilinde ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmış, transkript edilen ses kayıtları, Nvivo 9 programı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonunda fen bilimleri öğretmenlerinin çoğunlukla aktif öğrenmeyi ve kalıcı öğrenmeyi sağlamak, konuyu pekiştirmek ve motivasyonu arttırma amacıyla derslerinde öğretim yazılımlarını tercih ettikleri görülmüştür. Diğer taraftan öğretmenler öğretim yazılımlarının daha etkili olmasını sağlamak için bu yazılımların oyunlarla ve etkinliklerle desteklenmesi konusunda yazılım geliştiren uzmanlara öneriler sunmuşlardır.
Anahtar Sözcükler: fen bilimleri öğretmenleri, fen eğitimi, öğretim yazılımları
Bu çalışmada öğretim yazılımlarının önemine ve uygulanabilirliğine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmanın katılımcılarını Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki ortaokullarda görev yapmakta olan 20 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri katılımcılarla yürütülen yarı yapılandırılmış mülakatlar ile toplanmıştır. Yürütülen mülakatlar katılımcıların izni dâhilinde ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmış, transkript edilen ses kayıtları, Nvivo 9 programı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonunda fen bilimleri öğretmenlerinin çoğunlukla aktif öğrenmeyi ve kalıcı öğrenmeyi sağlamak, konuyu pekiştirmek ve motivasyonu arttırma amacıyla derslerinde öğretim yazılımlarını tercih ettikleri görülmüştür. Diğer taraftan öğretmenler öğretim yazılımlarının daha etkili olmasını sağlamak için bu yazılımların oyunlarla ve etkinliklerle desteklenmesi konusunda yazılım geliştiren uzmanlara öneriler sunmuşlardır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | EIGHTH ISSUE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1 - EIGHTH ISSUE |