Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Öz-Düzenleme Stratejileri, Motivasyonel İnançları ve İngilizceye Yönelik Tutumları ile İngilizce Akademik Başarıları Arasındaki İlişki

Yıl 2024, , 273 - 294, 29.10.2024
https://doi.org/10.31464/jlere.1486963

Öz

Bu araştırmanın amacı, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin öz- düzenleme stratejileri, motivasyonel inançları ile İngilizce’ye yönelik tutumlarının İngilizce akademik başarılarını anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığını incelemektir. Bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmış ve Manisa ili Salihli ilçesinde yer alan dört faklı türde Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde tüm sınıf düzeylerinde öğrenim gören toplam 2858 öğrenci araştırma evrenini oluşturmuştur. Araştırmada “Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği” ve “İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ayrıca İngilizce başarı göstergesi olarak okullardan izin alınarak bahar dönemi sonu ortalama puanları alınmıştır. Veri analizinde, ortalama, standart sapma, frekans dağılımları, basıklık ve çarpıklık değerleri, t-testi, varyans analizi (ANOVA), Pearson Korelasyon Analizi ve doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, İngilizce başarısını öz-düzenleme stratejileri, motivasyonel inançlar ve İngilizce dersine yönelik tutumun birlikte anlamlı bir şekilde yordadığı saptanmıştır. Bu üç değişken birlikte İngilizce akademik başarısındaki varyansın %24,1’ini açıklamaktadır. Ayrıca İngilizce akademik başarıyı açıklamada sırayla en güçlü öz yeterlilik, sınav kaygısı, ilgi ve önem değişkenlerinin anlamlı bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Al-Otaibi, G. N. (2004). Language learning strategy use among Saudi EFL students and its relationship to language proficiency level, gender, and motivation. [Unpublished Doctoral Dissertation], Indiana University.
  • Akbulut, Ö. & Çapık, C. (2022). Çok değişkenli istatistiksel analizler için örneklem büyüklüğü. Journal of Nursology 25(2), 111-116. https://doi.org/ 10.5152/JANHS.2022.970637.
  • Aktan, S. (2012). Öğrencilerin akademik başarısı, öz-düzenleme becerisi, motivasyonu ve öğretmenlerin öğretim stilleri arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Balıkesir Üniversitesi.
  • Anbarlı-Kırkız, Y. (2010). Öğrencilerin İngilizce dersine ait tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Trakya Üniversitesi.
  • British Council, & TEPAV (2014). Türkiye’deki devlet okullarında İngilizce dilinin öğretimine ilişkin ulusal ihtiyaç analizi. TEPAV.
  • Boekaerts, M. (1997). Self-regulated learning: A new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers and students. Learning and Instruction, 7(2), 161-186. https://doi.org/10.1016/S0959-4752(96)00015-1.
  • Boekaerts, M., Pintrich, P. R. & Zeidner, M. (Eds.). (2000). Handbook of self-regulation. Academic Press.
  • Brown, H. D. (1994). Principles of Language Learning and Teaching. (3rd. ed.). Englewood.
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Özkahveci, Ö. & Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 207-239.
  • Can, E. & Can, C. I. (2014). Türkiye’de ikinci yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 43-63.
  • Chastain, K. (1988). Developing second language skills: Theory to practice (Rev.ed.). Harcourt Brace Jovanovich.
  • Chung, M. (2000). The development of self-regulated learning. Asia Pacific Education Review, 1 (1), 55-66.
  • Cotterall, S. (1999). Key variable in language learning: What do learners believe about them? System, 27(4), 493-513. https://doi.org/10.1016/S0346-251X(99)00047-0.
  • Dehbozorgi, E. (2012). Effects of attitude towards language learning and risk-taking on EFL student's proficiency. International Journal of English Linguistics, 2, 41. https://doi.org/10.5539/ijel.v2n2p41
  • Demircan, Y. (2014). 5. Sınıf öğrencilerinin sınıf içi etkinlik ve akademik başarı düzeylerine göre öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Mersin Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (2015) Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. (24. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2021). Yabancı dil öğretimi dil pasaportu dil biyografisi dil dosyası. (12.baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Doğan, A. (2008). Lise öğrencilerinin İngilizce öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı. Dil Dergisi, 139, 48-67.
  • Durmuşçelebi M. & Suna Y. (2013). Türkiye'de yabancı dil öğrenme-öğretme problemine ilişkin yapılan çalışmaların derlenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 3(5), 7-24.
  • Eccles, J. S., & Wigfield, A. (2002). Motivational beliefs, values, and goals. Annual Review of Psychology, 53(1), 109-132. https://doi.org/10.1146/annurev.psych.53.100901.135153
  • EF English Proficiency Index. (2022). EF EPI Index 2022. https://www.ef.com.tr/epi/regions/europe/turkey/
  • Erdoğan, F. ve Şengül, S. (2014). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik öz-düzenleyici öğrenme stratejileri üzerine bir inceleme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 108-118.
  • Erturan, G., Arslan, Y. & Demirhan, G. (2014). A Validity and reliability study of the motivated strategies for learning questionnaire. Educational Sciences: Theory and Practice, 14, 821-833.
  • Frankel, J., Wallen, N., & Hyun, H. (2012). How to design and evaluate research in education. McGraw-Hill.
  • Gardner, R. (1985). Social psychology and second language learning. The role of attitudes and motivation. Edward Arnold.
  • Gardner, R.C. & Lambert, W.E. (1959). Motivational variables in second-language acquisition. Canadian journal of psychology, 13, 26-72.
  • Gardner, R. C. & MacIntyre, P. D. (1993). A Student's contribution to second language acquisition. part II: Affective variables. Language Teaching, 26, 1-11.
  • Güneyli, T. (2016). 6. Sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile İngilizceye yönelik tutum ve başarıları arasındaki İlişkinin İncelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Haznedar, B. (2010, Kasım). Türkiye’de yabancı dil eğitimi: Reformlar, yönelimler ve öğretmenlerimiz. ICONTE International Conference on New Trends in Education and Their Implications (pp. 747–755). Antalya, Turkey. https://docplayer.biz.tr/488690-Turkiye-de-yabanci-dil-egitimi-reformlar-yonelimler-ve-ogretmenlerimiz.html.
  • Huang, S. C. (2008). Assessing motivation and learning strategies using the motivated strategies for learning questionnaire in a foreign language learning context. Social Behavior and Personality: An International Journal, 36(4), 529–534. https://doi.org/10.2224/sbp.2008.36.4.529.
  • Horwitz, E. (1999). Cultural and situational influences on foreign language learners’ beliefs about language learning: A review of BALLI studies. System, 27(4), 557–576. https://doi.org/10.1016/S0346-251X(99)00050-0
  • İğci, G. & Özdemir, O. (2017). Üniversite öğrencilerinin öz düzenleme becerileri ve derse yönelik tutumlarının akademik başarıları ile ilişkisi. Pegem Atıf İndeksi, 185-198.
  • Kanat, F. (2018). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye ilişkin motivasyonel stratejileri, tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Karahan, F. (2007). Language attitudes of Turkish students towards the English language and its use in Turkish context. Çankaya Üniversitesi Journal of Arts and Sciences, 7(1), 73-87.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara. Nobel.
  • Kazazoğlu, S. (2013). The Effect of attitudes towards Turkish and English courses on academic achievement. Education and Science 38(170), 294-307.
  • Keklik, D. E. & Keklik, İ. (2014). Motivation and learning strategies as predictors of high school students’ math achievement. Çukurova University Faculty of Education Journal, 42(1), 96-109.
  • Kerlinger, F. (1999). Foundations of behavioral research. Wadsworth Publishing.
  • Kline, P. (2016). Principles and practice of structural equation modeling (4th ed.). The Guilford Press.
  • Kuyumcu Vardar, A. & Arsal Z. (2014). Öz-düzenleme stratejileri öğretiminin öğrencilerin İngilizce başarılarına ve tutumlarına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(3), 32-52.
  • Lai, C. & Gu, M. (2011). Self-regulated out-of-class language learning with technology. Computer Assisted Language Learning, 24(4), 317-335. https://doi.org/10.1080/09588221.2011.568417.
  • Littlewood, W. (2001). Foreign and second language learning; language acquisation research and its implications for the classroom. (15th ed). Cambridge, Cambridge Univesity Press.
  • Mahmoodi, M. H., Kalantari, B., & Ghaslani, R. (2014). Self-regulated learning (SRL), motivation and language achievement of Iranian EFL learners. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 98, 1062-1068.
  • MEB (2018). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitimin görünümü. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Memduhoğlu, H. B. & Kozikoğlu, İ. (2015). The Attitudes of university students concerning foreign language courses. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 184-202.
  • Montalvo, F. T., & Torres, M. C. G. (2004). Self-regulated learning: Current and future directions. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 2(1), 1-34.
  • Muthén, B., & Kaplan, D. (1985). A Comparison of some methodologies for the factor analysis. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, 171-189.
  • Nota, L., Soresi, S. & Zimmerman, B. J. (2004). Self-regulation and academic achievement and resilience: A longitudinal study. International Journal of Educational Research, 41(3), 198-215. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2005.07.001
  • Othman, F.H., & Shuqair, K.M. (2013). The Impact of motivation on English language learning in the gulf states. The International Journal of Higher Education, 2, 123-130.
  • Ömür, M., & Çubukçu, F. (2017). Investigating the relationship between foreign language learners’ use of self-regulation strategies and their level of motivation. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 3(2), 18-33.
  • Özgan Sucu, H. (2018). Üniversite öğrencilerinin İngilizce başarıları ile İngilizce dersine yönelik tutumları, bilişüstü farkındalık ve öğrenilmiş çaresizlik düzeyleri arasındaki ilişkiler. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], İnönü Üniversitesi.
  • Perels, F., Gürtler, T. & Schmitz, B. (2005). Training of self-regulatory and problem-solving competence. Learning and Instruction, 15(2 SPEC. ISS.), 123–139.
  • Pintrich, P. R. (2000). The Role of orientation in self-regulated learning. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich, & M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation (pp. 451–502). Academic Press.
  • Pintrich, P. R., & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of educational psychology, 82(1), 33.
  • Rost, M. (2002). Generating students motivation. worldview: The new 4-level adult series from Longman. https://www.finchpark.com/courses/tkt/Unit_09/generating-motivation.pdf.
  • Rukh, S. (2014). Students’ attitude towards English language learning and academic achievement: A case of business students in Punjab. European Academic Research, 2(4), 5596-5612.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 31(3), 1-19. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016015868.
  • Schunk, D. H. (2005) Self-regulated learning: The Educational legacy of Paul R. Pintrich, Educational Psychologist, 40(2), 85-94. https://doi.org/10.1207/s15326985ep4002_3.
  • Sevinç, K. Ü. (2006). İlköğretim okullarında İngilizce öğretiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi: Diyarbakır örneği. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Dicle Üniversitesi.
  • Sevinç, B. & Erişen, Y. (2021). İletişimsel dil öğretimi yaklaşımıyla oluşturulan İngilizce öğretim tasarımı programının İngilizce konuşma tutum ve becerisine etkisi. Türkiye Eğitim Dergisi, 6 (1), 86-109.
  • Süer, N. (2014). Öz-düzenleme becerilerinin TEOG sınavı üzerindeki etkisi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Tarcan, A. (2004). Yabancı Dil Öğretim Teknikleri. Nobel Yayınları.
  • Tosun, C. (2006). Yabancı dille eğitim sorunu. Journal of Language and Linguistic Studies, 2(1), 28-42.
  • Tutar, H. & Erdem, A. T. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri ve SPSS uygulamaları. Seçkin Yayıncılık.
  • Üredi, I. (2005). Algılanan anne baba tutumlarının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz düzenleyici öğrenme stratejileri ve motivasyonel inançları üzerindeki etkisi. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Yıldız Teknik Üniversitesi. Yağlı, Ü. (2014). İngilizce dersinde öğrenmede kullanılan öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonun başarı ile ilişkisi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (1), 108-116.
  • Yamaç, A. (2011). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile Matematiğe yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Yaman, İ. (2018). Türkiye’de İngilizce öğrenmek: Zorluklar ve fırsatlar. Rumilide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 11, 161-175. https://doi.org/10.29000/rumelide.417491
  • Yang, Y., & Green, S. B. (2011). Coefficient alpha: A reliability coefficient for the 21st century? Journal of Psychoeducational Assessment, 29(4), 377-392. https://doi.org/10.1177/07342 82911406668.
  • Yavuzarslan, M. (2017). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme stratejilerinin incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Yeditepe Üniversitesi.
  • Williams, W. J. (2006, September 6). Self efficacy in the primary classroom: an investigation into the relationship with performance. British Educational Research Association New Researchers/Student Conference, University of Warwick. https://www.academia.edu/7401489/Self_efficacy_in_the_primary_classroom_an_investigation_into_the_relationship_with_performance.
  • Zimmerman, B. J. (1989). A Social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of Educational Psychology., 81, 329-339.
  • Zimmerman, B. J. (1990). Self-regulated learning and academic achievement: An Overview. Educational Psychologist, 25(1). 3-17
  • Zimmerman, B. J. (2001). Theories of self-regulated learning and academic achievement: An Overview and analysis. In Zimmerman ve Schunk (Eds.), Self-regulated learning and academic achievement: Theoretical perspectives (pp. 1-359). Lawrence Erlbaum Associates.
  • Zimmerman, B. & Martinez-pons, M. (1988). Construct validation of a strategy model of student self-regulated learning. Journal of Educational Psychology, 80, 284-290.

The Relationship Between Vocational and Technical High School Students’ English Academic Success With Their Self Regulated Strategies, Motivational Beliefs and Attitude Towards English

Yıl 2024, , 273 - 294, 29.10.2024
https://doi.org/10.31464/jlere.1486963

Öz

The aim of this study is to examine whether Vocational and Technical Anatolian High School students' self-regulation strategies, motivational beliefs and attitudes towards English significantly predict their English academic achievement. Correlational survey model was used in this study and the population of research consisted of 2858 students attending all grade levels in four different types of Vocational and Technical Anatolian High School in Salihli district of Manisa province. A total of 958 students were randomly selected by 30 per cent of the number of students from each school and appropriate data were obtained from 812 students. In the study, the "Motivational Strategies for Learning Scale" was used to collect data on the self-regulation strategies and motivational beliefs of Vocational and Technical Anatolian High School students, and the "Attitude Towards English Course Scale" was used to obtain data on these students' attitudes towards English course. In addition, students’ grade points average was used as English class acheievement. In data analysis, mean, standard deviation, frequency distributions, kurtosis and skewness values, t-test, analysis of variance (ANOVA), Pearson Correlation Analysis and linear regression analysis were done. According to the findings of the study, self-regulation strategies, motivational beliefs and attitude towards English course were found to predict English achievement significantly. Together these three variables explain 24.1% of the variance in English academic achievement. In addition, The strongest effect of self-efficacy (t=5,454; p>0,001), followed by test anxiety (t=4,309; p>0,001), interest (t=3,345; p>0,001) and importance (t=2,623; p>0,01) variables were found to have a more significant effect in explaining academic achievement in English.

Kaynakça

  • Al-Otaibi, G. N. (2004). Language learning strategy use among Saudi EFL students and its relationship to language proficiency level, gender, and motivation. [Unpublished Doctoral Dissertation], Indiana University.
  • Akbulut, Ö. & Çapık, C. (2022). Çok değişkenli istatistiksel analizler için örneklem büyüklüğü. Journal of Nursology 25(2), 111-116. https://doi.org/ 10.5152/JANHS.2022.970637.
  • Aktan, S. (2012). Öğrencilerin akademik başarısı, öz-düzenleme becerisi, motivasyonu ve öğretmenlerin öğretim stilleri arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Balıkesir Üniversitesi.
  • Anbarlı-Kırkız, Y. (2010). Öğrencilerin İngilizce dersine ait tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Trakya Üniversitesi.
  • British Council, & TEPAV (2014). Türkiye’deki devlet okullarında İngilizce dilinin öğretimine ilişkin ulusal ihtiyaç analizi. TEPAV.
  • Boekaerts, M. (1997). Self-regulated learning: A new concept embraced by researchers, policy makers, educators, teachers and students. Learning and Instruction, 7(2), 161-186. https://doi.org/10.1016/S0959-4752(96)00015-1.
  • Boekaerts, M., Pintrich, P. R. & Zeidner, M. (Eds.). (2000). Handbook of self-regulation. Academic Press.
  • Brown, H. D. (1994). Principles of Language Learning and Teaching. (3rd. ed.). Englewood.
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Özkahveci, Ö. & Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 207-239.
  • Can, E. & Can, C. I. (2014). Türkiye’de ikinci yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 43-63.
  • Chastain, K. (1988). Developing second language skills: Theory to practice (Rev.ed.). Harcourt Brace Jovanovich.
  • Chung, M. (2000). The development of self-regulated learning. Asia Pacific Education Review, 1 (1), 55-66.
  • Cotterall, S. (1999). Key variable in language learning: What do learners believe about them? System, 27(4), 493-513. https://doi.org/10.1016/S0346-251X(99)00047-0.
  • Dehbozorgi, E. (2012). Effects of attitude towards language learning and risk-taking on EFL student's proficiency. International Journal of English Linguistics, 2, 41. https://doi.org/10.5539/ijel.v2n2p41
  • Demircan, Y. (2014). 5. Sınıf öğrencilerinin sınıf içi etkinlik ve akademik başarı düzeylerine göre öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Mersin Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (2015) Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. (24. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2021). Yabancı dil öğretimi dil pasaportu dil biyografisi dil dosyası. (12.baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Doğan, A. (2008). Lise öğrencilerinin İngilizce öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı. Dil Dergisi, 139, 48-67.
  • Durmuşçelebi M. & Suna Y. (2013). Türkiye'de yabancı dil öğrenme-öğretme problemine ilişkin yapılan çalışmaların derlenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 3(5), 7-24.
  • Eccles, J. S., & Wigfield, A. (2002). Motivational beliefs, values, and goals. Annual Review of Psychology, 53(1), 109-132. https://doi.org/10.1146/annurev.psych.53.100901.135153
  • EF English Proficiency Index. (2022). EF EPI Index 2022. https://www.ef.com.tr/epi/regions/europe/turkey/
  • Erdoğan, F. ve Şengül, S. (2014). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik öz-düzenleyici öğrenme stratejileri üzerine bir inceleme. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 108-118.
  • Erturan, G., Arslan, Y. & Demirhan, G. (2014). A Validity and reliability study of the motivated strategies for learning questionnaire. Educational Sciences: Theory and Practice, 14, 821-833.
  • Frankel, J., Wallen, N., & Hyun, H. (2012). How to design and evaluate research in education. McGraw-Hill.
  • Gardner, R. (1985). Social psychology and second language learning. The role of attitudes and motivation. Edward Arnold.
  • Gardner, R.C. & Lambert, W.E. (1959). Motivational variables in second-language acquisition. Canadian journal of psychology, 13, 26-72.
  • Gardner, R. C. & MacIntyre, P. D. (1993). A Student's contribution to second language acquisition. part II: Affective variables. Language Teaching, 26, 1-11.
  • Güneyli, T. (2016). 6. Sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile İngilizceye yönelik tutum ve başarıları arasındaki İlişkinin İncelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Haznedar, B. (2010, Kasım). Türkiye’de yabancı dil eğitimi: Reformlar, yönelimler ve öğretmenlerimiz. ICONTE International Conference on New Trends in Education and Their Implications (pp. 747–755). Antalya, Turkey. https://docplayer.biz.tr/488690-Turkiye-de-yabanci-dil-egitimi-reformlar-yonelimler-ve-ogretmenlerimiz.html.
  • Huang, S. C. (2008). Assessing motivation and learning strategies using the motivated strategies for learning questionnaire in a foreign language learning context. Social Behavior and Personality: An International Journal, 36(4), 529–534. https://doi.org/10.2224/sbp.2008.36.4.529.
  • Horwitz, E. (1999). Cultural and situational influences on foreign language learners’ beliefs about language learning: A review of BALLI studies. System, 27(4), 557–576. https://doi.org/10.1016/S0346-251X(99)00050-0
  • İğci, G. & Özdemir, O. (2017). Üniversite öğrencilerinin öz düzenleme becerileri ve derse yönelik tutumlarının akademik başarıları ile ilişkisi. Pegem Atıf İndeksi, 185-198.
  • Kanat, F. (2018). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenmeye ilişkin motivasyonel stratejileri, tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Karahan, F. (2007). Language attitudes of Turkish students towards the English language and its use in Turkish context. Çankaya Üniversitesi Journal of Arts and Sciences, 7(1), 73-87.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara. Nobel.
  • Kazazoğlu, S. (2013). The Effect of attitudes towards Turkish and English courses on academic achievement. Education and Science 38(170), 294-307.
  • Keklik, D. E. & Keklik, İ. (2014). Motivation and learning strategies as predictors of high school students’ math achievement. Çukurova University Faculty of Education Journal, 42(1), 96-109.
  • Kerlinger, F. (1999). Foundations of behavioral research. Wadsworth Publishing.
  • Kline, P. (2016). Principles and practice of structural equation modeling (4th ed.). The Guilford Press.
  • Kuyumcu Vardar, A. & Arsal Z. (2014). Öz-düzenleme stratejileri öğretiminin öğrencilerin İngilizce başarılarına ve tutumlarına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(3), 32-52.
  • Lai, C. & Gu, M. (2011). Self-regulated out-of-class language learning with technology. Computer Assisted Language Learning, 24(4), 317-335. https://doi.org/10.1080/09588221.2011.568417.
  • Littlewood, W. (2001). Foreign and second language learning; language acquisation research and its implications for the classroom. (15th ed). Cambridge, Cambridge Univesity Press.
  • Mahmoodi, M. H., Kalantari, B., & Ghaslani, R. (2014). Self-regulated learning (SRL), motivation and language achievement of Iranian EFL learners. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 98, 1062-1068.
  • MEB (2018). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitimin görünümü. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Memduhoğlu, H. B. & Kozikoğlu, İ. (2015). The Attitudes of university students concerning foreign language courses. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 184-202.
  • Montalvo, F. T., & Torres, M. C. G. (2004). Self-regulated learning: Current and future directions. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 2(1), 1-34.
  • Muthén, B., & Kaplan, D. (1985). A Comparison of some methodologies for the factor analysis. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, 171-189.
  • Nota, L., Soresi, S. & Zimmerman, B. J. (2004). Self-regulation and academic achievement and resilience: A longitudinal study. International Journal of Educational Research, 41(3), 198-215. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2005.07.001
  • Othman, F.H., & Shuqair, K.M. (2013). The Impact of motivation on English language learning in the gulf states. The International Journal of Higher Education, 2, 123-130.
  • Ömür, M., & Çubukçu, F. (2017). Investigating the relationship between foreign language learners’ use of self-regulation strategies and their level of motivation. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 3(2), 18-33.
  • Özgan Sucu, H. (2018). Üniversite öğrencilerinin İngilizce başarıları ile İngilizce dersine yönelik tutumları, bilişüstü farkındalık ve öğrenilmiş çaresizlik düzeyleri arasındaki ilişkiler. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], İnönü Üniversitesi.
  • Perels, F., Gürtler, T. & Schmitz, B. (2005). Training of self-regulatory and problem-solving competence. Learning and Instruction, 15(2 SPEC. ISS.), 123–139.
  • Pintrich, P. R. (2000). The Role of orientation in self-regulated learning. In M. Boekaerts, P. R. Pintrich, & M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation (pp. 451–502). Academic Press.
  • Pintrich, P. R., & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of educational psychology, 82(1), 33.
  • Rost, M. (2002). Generating students motivation. worldview: The new 4-level adult series from Longman. https://www.finchpark.com/courses/tkt/Unit_09/generating-motivation.pdf.
  • Rukh, S. (2014). Students’ attitude towards English language learning and academic achievement: A case of business students in Punjab. European Academic Research, 2(4), 5596-5612.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 31(3), 1-19. https://doi.org/10.16986/HUJE.2016015868.
  • Schunk, D. H. (2005) Self-regulated learning: The Educational legacy of Paul R. Pintrich, Educational Psychologist, 40(2), 85-94. https://doi.org/10.1207/s15326985ep4002_3.
  • Sevinç, K. Ü. (2006). İlköğretim okullarında İngilizce öğretiminde karşılaşılan güçlüklere ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi: Diyarbakır örneği. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Dicle Üniversitesi.
  • Sevinç, B. & Erişen, Y. (2021). İletişimsel dil öğretimi yaklaşımıyla oluşturulan İngilizce öğretim tasarımı programının İngilizce konuşma tutum ve becerisine etkisi. Türkiye Eğitim Dergisi, 6 (1), 86-109.
  • Süer, N. (2014). Öz-düzenleme becerilerinin TEOG sınavı üzerindeki etkisi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Tarcan, A. (2004). Yabancı Dil Öğretim Teknikleri. Nobel Yayınları.
  • Tosun, C. (2006). Yabancı dille eğitim sorunu. Journal of Language and Linguistic Studies, 2(1), 28-42.
  • Tutar, H. & Erdem, A. T. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri ve SPSS uygulamaları. Seçkin Yayıncılık.
  • Üredi, I. (2005). Algılanan anne baba tutumlarının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz düzenleyici öğrenme stratejileri ve motivasyonel inançları üzerindeki etkisi. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Yıldız Teknik Üniversitesi. Yağlı, Ü. (2014). İngilizce dersinde öğrenmede kullanılan öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonun başarı ile ilişkisi. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (1), 108-116.
  • Yamaç, A. (2011). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile Matematiğe yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Yaman, İ. (2018). Türkiye’de İngilizce öğrenmek: Zorluklar ve fırsatlar. Rumilide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 11, 161-175. https://doi.org/10.29000/rumelide.417491
  • Yang, Y., & Green, S. B. (2011). Coefficient alpha: A reliability coefficient for the 21st century? Journal of Psychoeducational Assessment, 29(4), 377-392. https://doi.org/10.1177/07342 82911406668.
  • Yavuzarslan, M. (2017). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenme stratejilerinin incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Yeditepe Üniversitesi.
  • Williams, W. J. (2006, September 6). Self efficacy in the primary classroom: an investigation into the relationship with performance. British Educational Research Association New Researchers/Student Conference, University of Warwick. https://www.academia.edu/7401489/Self_efficacy_in_the_primary_classroom_an_investigation_into_the_relationship_with_performance.
  • Zimmerman, B. J. (1989). A Social cognitive view of self-regulated academic learning. Journal of Educational Psychology., 81, 329-339.
  • Zimmerman, B. J. (1990). Self-regulated learning and academic achievement: An Overview. Educational Psychologist, 25(1). 3-17
  • Zimmerman, B. J. (2001). Theories of self-regulated learning and academic achievement: An Overview and analysis. In Zimmerman ve Schunk (Eds.), Self-regulated learning and academic achievement: Theoretical perspectives (pp. 1-359). Lawrence Erlbaum Associates.
  • Zimmerman, B. & Martinez-pons, M. (1988). Construct validation of a strategy model of student self-regulated learning. Journal of Educational Psychology, 80, 284-290.
Toplam 75 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Edinimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Aylin Acar 0000-0002-7706-8738

Alper Başbay 0000-0001-5515-6385

Erken Görünüm Tarihi 29 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 20 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 9 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Acar, A., & Başbay, A. (2024). Öğrencilerin Öz-Düzenleme Stratejileri, Motivasyonel İnançları ve İngilizceye Yönelik Tutumları ile İngilizce Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 10(2), 273-294. https://doi.org/10.31464/jlere.1486963

________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research