Çalışmanın amacı Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler tarafından üretilen ikna metinlerinde üstsöylem belirleyicilerinin nasıllığını sorgulamaktır. Çalışmada betimsel tarama araştırma deseni kullanılmış; nitel ve nicel yaklaşımlar benimsenmiştir. Çalışmanın veri tabanını Mersin Üniversitesi Türkçe Uygulama ve Araştırma Merkezinde eğitim gören yabancı öğrenci tarafından çeşitli konularda üretilen 30 yazılı ikna metni oluşturmaktadır. Yazılı ikna metinleri Hyland (2005)’ın üstsöylem sınıflamasına göre nitel ve nicel çözümlemeleri yapılmıştır. Bu çalışma sonucunda Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler tarafından üretilen ikna metinlerinde üstsöylem belirleyicilerinin kullanımında kimi sorunlu görünümlere rastlanılmıştır. Bu nedenle öğrencilerin iyi yapılandırılmış tutarlı ve bağdaşık bir ikna metni üretemedikleri gözlenmiştir.
Çalışmanın amacı Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler
tarafından üretilen ikna metinlerinde üstsöylem belirleyicilerinin nasıllığını sorgulamaktır. Çalışmada betimsel
tarama araştırma deseni kullanılmış; nitel ve nicel yaklaşımlar benimsenmiştir.
Çalışmanın veri tabanını Mersin Üniversitesi Türkçe Uygulama ve Araştırma
Merkezinde eğitim gören yabancı öğrenci
tarafından çeşitli konularda üretilen 30
yazılı ikna metni oluşturmaktadır.Yazılı ikna metinleri Hyland (2005)’ın üstsöylem sınıflamasına göre nitel ve nicel
çözümlemeleri yapılmıştır. Bu çalışma sonucunda Türkçeyi yabancı dil olarak
öğrenen öğrenciler tarafından üretilen ikna metinlerinde üstsöylem
belirleyicilerinin kullanımında kimi sorunlu görünümlere rastlanılmıştır. Bu
nedenle öğrencilerin iyi yapılandırılmış tutarlı ve bağdaşık bir ikna
metni üretemedikleri gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research