Kültür ve dil ilişkisi uzun yıllardır araştırmacıların ilgisini çekmiş ve
yabancı dil öğretiminde kültür olgusu birçok çalışmada irdelenmiştir. Ancak,
ulaşılabilen alan yazında yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kültür aktarımına
ilişkin çalışmaların azlığı dikkat çekmektedir. Bu gerçekten hareketle bu
çalışmada öğretmen adaylarının yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kültür
aktarımına ilişkin görüşlerinin irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda bir devlet üniversitesinin Türkçe ve İngilizce öğretmenliği
programlarında öğrenim gören ve kolay ulaşılabilir örneklem tekniği ile seçilen
toplam 64 öğretmen adayından yazılı görüşme yoluyla veri toplanmıştır. Nitel
araştırma desenindeki çalışmanın verileri içerik çözümlemesi yoluyla incelenmiş
ve elde edilen bulgular ortaya çıkan temalar doğrultusunda betimsel olarak
yorumlanmıştır. Çalışmanın bulguları, katılımcıların tamamının yabancı dil
olarak Türkçe öğretiminde Türk kültürüne yer verilmesinin öğretim süreci için
olumlu getirileri olduğunu ve katılımcıların büyük çoğunluğunun yabancı dil
olarak Türkçe öğretiminde öğreticilerin öğrencilerinin dili ve kültürünü
hakkında bilgi sahibi olmaları gerektiğini ancak öğretim sürecinde bunu çok ön
planda tutmamaları gerektiğini düşündüklerini göstermiştir. Bulgular
katılımcıların bölümlerine göre incelendiğinde ise katılımcıların bazı boyutlarda
farklı görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir
Anahtar sözcükler: Kültür aktarımı, Yabancılara Türkçe öğretimi, Öğretmen adayı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research