ÖZ: Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının çocuk
kitaplarının tasarım, içerik ve eğitsel özelliklerine yönelik yeterliklerini
incelemektir. Böylelikle öğretmen adaylarının çocuk kitaplarının tasarım,
içerik ve eğitsel özelliklerine yönelik bilgi düzeyleri ortaya çıkartılabilir. Kesitsel araştırma modelinin kullanıldığı bu araştırmanın
çalışma grubunu bir üniversitede Türkçe Öğretmenliği programına devam etmekte olan
251 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma
verileri “Çocuk Kitaplarının Tasarım, İçerik ve Eğitsel Özelliklerine Yönelik
Değerlendirme Formu” ile “Genel Bilgi Formu” ile toplanmış ve bu veriler “Tek Yönlü ANOVA” ile “Tamamlayıcı Post-Hoc” kullanılarak
çözümlenmiştir. Sonuç olarak, bu
araştırma üçüncü ve dördüncü sınıfta yer alan Türkçe öğretmeni adaylarının çocuk kitaplarının tasarım,
içerik ve eğitsel özellikleri ile ilgili değerlendirme ölçütlerine yönelik
yeterli düzeyde bilgi sahibi olduğunu ortaya koymaktadır. Bu araştırmanın sonuçlarına yönelik olarak sunulacak
öneri ise, Türkiye'nin farklı bölgelerinden
seçilecek üniversitelerin Türkçe Öğretmenliği programları üzerinde öğretmen
adaylarının çocuk kitaplarının tasarım, içerik ve eğitsel özelliklerine yönelik
değerlendirme ölçütlerini bilip bilmediği ile ilgili araştırmaların yapılmasıdır.
Anahtar sözcükler: Türkçe öğretmeni
adayları, çocuk kitaplarının tasarım, içerik ve eğitsel özellikleri, yeterlik düzeyleri
Türkçe Öğretmeni Adayları Çocuk Kitapları Tasarım İçerik ve Eğitsel Özellikler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research