Bu araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dil öğrenme ihtiyaçlarını saptamak ve bu ihtiyaçların öğrencilerin okuduğu fakülte, cinsiyet, dil öğrenme süresi ve kur gibi değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Iwai ve diğerleri (1998) tarafından hazırlanan Dil İhtiyaç Analizi Anketi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019 yılında Minsk Devlet Yabancı Diller Üniversitesine aktif olarak devam eden 49 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada toplanan veriler SPSS 24 programı ile analiz edilmiş ve yüzde, aritmetik ortalama, t-testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulardan hareketle Minsk Devlet Yabancı Diller Üniversitesinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dil öğrenme ihtiyaçları sırasıyla ‘Bireysel İlgi ve İhtiyaçlar’, ‘Eğitim ve İş İmkânı’, ‘Ticaret Yapma’ ve ‘Sınıf İçi İletişim Kurma’ olmak üzere dört alt boyutta kendini göstermiştir. Araştırmanın sonunda ise elde edilen bulgulardan hareketle Belarus’ta yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin niteliğini arttırabilmek adına bazı öneriler sunulmuştur.
Balçıkanlı, C. (2010, Ocak). A study on needs analysis of learners of Turkish language. Sino-US English Teaching, 7, 1. Erişim adresi: https://www.academia.edu/32022580/A_study_on_needs_analysis_of_learners_of_Turkish_language
Başar, U. ve Akbulut, E. (2016). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Öğrenen İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Yunus Emre Enstitüsü Tiflis Türk Kültür Merkezi Örneği. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5(2), 1005-1020. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/download/article-file/227900
Boylu, E. ve Çangal, Ö. (2014). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dil İhtiyaç Analizi: İran Örneği. International Journal of Language Academy, 2/4, 127-151. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/322212124.
Çangal, Ö. (2013). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dil İhtiyaç Analizi: Bosna-Hersek Örneği. (Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
Iwai, T. (1998). Japanese language needs analysis. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/29741332_Japanese_language_needs_analysis_1998-1999
Jılta, G. (2016). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Öğrenene Yönelik Dil İhtiyaç Analizi: Kosova Örneği. (Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi). Erişim adresi: http://acikerisim.istanbul.edu.tr/handle/123456789/32479
Karababa, C. ve Karagül, S. (2013, Kasım). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlere Yönelik Gereksenim Çözümlemesi. Eğitim ve Bilim, 38, 170. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/258507124Masorong, S. K. (2010). An error analysis performed on English 230 students’ ELPT compositions: A basis for a proposed intensive grammar enrichment. Unpublished Master’s Thesis, Mindanao State University, Marawi.
Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: NOBEL Akademik Yayıncılık.
Koçer, Ö. (2013). Program Geliştirmenin İlk Basamağı: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İhtiyaç ve Durum Analizi. Eğitim ve Bilim, 38, sayı 169. Erişim adresi: http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/1917Savolainen, H., Ahonen, T., Aro, M., Tolvanen, A. & Holopainen, L. (2008). Reading comprehension, word reading and spelling as predictors of school achievement and choice of secondary education. Learning and Instruction, 18(2), 201-210. http://dx.doi.org/10.1016/j.learninstruc.2007.09.017
Songhori, M. (2008, Mayıs). Introduction to Needs Analysis. English for Specific Purposes world, 4. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/308021366
Winne, P. H., & Butler, D. L. (1994). Student cognition in learning from teaching. In T. Husen & T. Postlewaite (Eds.), International Encyclopaedia of Education (2nd ed., pp. 5738-5745). Oxford, UK: Pergamon.
Türkan, H. (2017, Kasım). Türkçe Öğretiminin Tarihsel Süreci ve Yabancı Uyruklu Öğrencilere Türkçe Öğretimine Dair Bazı Öneriler. The Journal of Academic Social Science Studies Jasss, 60, 147-158. doi: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS7205
Yılmaz, F. ve Konyar, M. (2017, Ağustos). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğreniminde Akademik Türkçe İhtiyaç Analizi. International Journal of Language Academy, 5/4, 223-233. doi:http://dx.doi.org/10.18033/ijla.3602
Uzdu Yıldız, F., & Ramanenkava, A. (2020). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Belarus Örneği. Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 531-559. https://doi.org/10.31464/jlere.753602