ÖZ: Yabancı dil derslerinde anadil kullanımı uzun zamandır tartışılagelmiştir. Bazı araştırmacılar ana dili bir düşman olarak görür. Onların iddiası sadece hedef dil kullanımının, yabancı dil öğretmede en iyi yol olduğudur. Öte yandan, bazı araştırmacılar öğrencilerin anadilinin kullanımını bir tabu olarak görmez. Bu nicel araştırmada, öğrencilerin, bu durumda İngilizce olan hedef dili kullanmaları konusunda, öğretmenlerinden beklentilerinin gün yüzüne çıkarılması hedeflenmektedir. Ayrıca, orta okul ve lise düzeylerinden gelen cevaplar da karşılaştırılmıştır. Bu beklentilerin öğrencilerin okul seviyelerine, sınıf düzeylerine ve şehirlerine bağlı olup olmadığı da incelenmiştir. Öğrencilerin öğretmenlerinden bu çalışma kapsamında Türkçe olan anadillerinin yer yer kullanmaları bekledikleri sonucuna varılmıştır.
ABSTRACT: Use of mother tongue in foreign language classrooms has long been debated. Some scholars consider mother tongue as an evil. Their claim is sole use of target language is the best way to teach a foreign language. On the other hand, some scholars do not consider the use of mother tongue of the students as a taboo. They find it beneficial to use the students’ mother tongue in some occasions. In this quantitative study, students’ expectations from their teachers on their use of the target language, which is English in this case, are aimed to be unraveled. Responses from secondary and high school students were also compared. Whether these expectations depend upon students’ school levels, grades, and cities were examined. According to the findings, it is concluded that students expect their teachers to use mother tongue, which is Turkish in this case, in varying occasions.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research