Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, , 34 - 77, 27.04.2021
https://doi.org/10.31464/jlere.831792

Öz

Kaynakça

  • Akaydın, Ş. & Çeçen,M.A. (2015). A content analysis on articles related to reading skills. Education and Science, 40 (178), 183-198. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.4139
  • Aktaş, E. & Uzuner Yurt, S. (2015). A content analysis for article abstracts in Turkish education area. Turkish Studies, 10(7), 73-96. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8121
  • Alpkıray, F. & Samur, Y. (2017). A content analysis of thesis and dissertations published in Turkey on electronic books. SDU International Journal of Educational Studies, 4(1), 12-28.
  • Altunya, H. (2012). Türk çocuk edebiyatı kaynakçası [Turkish children's literature bibliography]. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Alver, M. & Taştemir, L. (2017). Examination of Postgraduate Thesis on Speaking Skills. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(3), 451-462. http://dx.doi.org/10.18298/ijlet.2041
  • Baki,A & Gökçek,T. (2012). A general overview of mixed method researches. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1-21. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/esosder/issue/6156/82721
  • Balcı, A. (2012). Türkiye’de çocuk edebiyatı üzerine hazırlanan lisansüstü tezler hakkında bir meta-analiz çalışması [A meta-analysis study on post-graduate theses written on children's literature in Turkey]. Mustafa Kemal University Journal of Graduate School of Social Sciences, 9(17), 195-206. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19553/208286
  • Balta,E.E. (2019). Çocuk edebiyatı üzerine yapılmış lisansüstü çalışmaların içerik analizi (2011-2018 yılları) [A content analysis post-graduate studies in Turkey about children’s literature (2011-2018 period)]. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(17), 464-489. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/opus/issue/42322/510809
  • Banfield, B. (1998). Commitment to change: the council on interracial books for children and the world of children's books. African American Review, 32 (1), 17-22. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ566984
  • Biçer, N. (2017). Yabancılara Türkçe öğretimi alanında yayınlanan makaleler üzerine bir analiz çalışması [An Analysis Study on the Published Articles Relating to the Field of Teaching Turkish to Foreigners]. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 236-247. http://dx.doi.org/10.5505/pausbed.2017.69772
  • Boyacı, S. & Demirkol, S. (2018). Türkçe eğitimi alanında yapılan doktora tezlerinin incelenmesi [An examination of doctoral dissertations in the field of teaching Turkish]. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 512-531. https://doi.org/10.16916/aded.363599
  • Bozkurt, B.Ü. & Uzun, N.E. (2015). Türkçenin eğitimi-öğretimine ilişkin bir alanyazını değerlendirmesi: uluslararası bilimsel toplantılarda eğilimler/yönelimler [A review of literature on Turkish language education: trends in international conferences]. Journal of Language Education and Research, 1(2), 1-15. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jlere/issue/18968/200358?publisher=jlere
  • Büyükikiz, K. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi alanında hazırlanan lisansüstü tezler üzerine bir inceleme [An investigation on graduate dissertations written on Turkish teaching as a foreign language]. Mustafa Kemal University Journal of Graduate School of Social Sciences, 11(25), 203-213. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/183334
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. (5th ed.). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ceran,D., Aydın, M. & Onarıcıoğlu, A.S. (2018). Okuma eğitimi üzerine yapılan tezlerde eğilimler: bir içerik analizi çalışması [Trends in theses on reading education: a content analysis study]. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 19(3), 2377-2392. http://dx.doi.org/10.29299/kefad.2018.19.03.016
  • Coşkun, E., Özçakmak, H. & Balcı, A. (2012). Türkçe eğitiminde eğilimler: 1981- 2010 yılları arasında yapılan tezler üzerine bir meta-analiz çalışması [Trends in Turkish education: A meta-analysis study on theses conducted between 1981-2010]. In E. Yılmaz, M. Gedizli, E. Özcan and Y. Koçmar, (Ed.), Türkçenin Eğitimi Öğretimi Üzerine Çalışmalar (pp. 204- 212). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çam Aktaş, B. (2015-2016). Türkiye’de eleştirel okuma kapsamında gerçekleştirilen çalışmaların incelenmesi [An evaluation of researches done on critical reading in Turkey]. Akademik Araştırmalar Dergisi, 17(67- Türkçe Öğretimi Özel Sayısı), 217-232. Retrieved from https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/14861/14861.pdf?sequence=1
  • Değirmenci Gündoğmuş, H. (2018). Okuduğunu anlama ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi [The analysis of the graduate thesis related to reading comprehension]. Turkish Studies, 13(3), 899-910. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13218
  • Demir,Y. & Koçyiğit, M. (2018). A Systematic Review of Research on English Language Teacher Education Published in Three Flagship Journals (1997-2016). EKUAD [JETPR], 4(1), 128-138. Retrieved from http://ekuad.com/articles/a-systematic-review-of-research-on-english-language-teacher-education-published-in-three-flagship-journals-1997-2016.pdf
  • Demircan, C (2007). Çocuk edebiyatı konulu lisansüstü çalışmalar ile ilgili bir durum araştırması [A case study on graduate studies about children's literature]. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 23-35. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/11226/134022
  • Dilidüzgün, S. (2003) İletişim odaklı Türkçe derslerinde çocuk kitapları [Children's books in communication-oriented Turkish lessons]. İstanbul: Morpa Yayını.
  • Dilidüzgün, S. (2004). Çağdaş çocuk yazını kitapları [Contemporary children's literature books]. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Dilşad Ertekin, B. & Çamlıbel Çakmak, Ö. (2019). Okulöncesi eğitim literatüründeki resimli çocuk kitaplarına yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi [An overview of postgraduate theses within the field of illustation children books at early childhood education]. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 6(40), 2111-2124. Retrieved from http://www.jshsr.org/Makaleler/1659868954_18_2019_6-40.ID1324.%20ERTEK%c4%b0N&%c3%87AKMAK-%202111-2124.pdf
  • Doğan, Y. & Özçakmak, H. (2014). Dinleme becerisinin eğitimi üzerine yapılan lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi [Evaluation of the graduate theses performed on listening skills’ education]. Journal of Mother Tongue Education, 2(2), 90-99. https://doi.org/10.16916/aded.46766
  • Erdem, C. (2018). Medya okuryazarlığı araştırmalarında eğilimler: lisansüstü tezlere yönelik bir içerik analizi [Trends in media literacy research: a content analysis of postgraduate dissertations]. Journal of Theoretical Educational Science, 11(4), 693-717. http://dx.doi.org/10.30831/akukeg.390260
  • Eski, B. (2019). Türkiye’de dramayla dil eğitimi alanında yapılan lisansüstü araştırmaların eğilimleri [Tendencies of postgraduate researches in the field of language education by creative drama]. Social Sciences: Theory & Practice, 3(2), 53-64. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/910468
  • Fidan, M (2019). Çocuk edebiyatı eserlerini değerler eğitimi yönünden inceleyen lisansüstü tezlerin analizi [Analysis of postgraduate theses examining children's literature works in terms of values education]. In M.B.Minaz & M. Sert Ağır (Ed.), Eğitim Bilimleri Alanında Araştırma Makaleleri (pp.231-246). Ankara: Gece Akademi.
  • Göktaş, Y., Hasançebi, F., Varışoğlu, B., Akçay, A., Bayrak, N., Baran, M. & Sözbilir, M. (2012). Trends in educational research in Turkey: a content analysis. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 455-460. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ978453.pdf
  • Hsu, T. (2005) Research methods and data analysis procedures used by educational researchers, International Journal of Research and Method in Education, 28(2), 109-133. http://dx.doi.org/10.1080/01406720500256194
  • Kantarcıoğlu, S. (1991). Eğitimde masalın yeri [The importance of fairy tales in education]. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları- Öğretmen Kitabı Dizisi.
  • Karakaya, İ. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. In A.Tanrıöğen, (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri [Scientific research methods] (pp.55-84). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kurt, A. & Erdoğan, M. (2015). Program değerlendirme araştırmalarının içerik analizi ve eğilimleri; 2004-2013 yılları arası [Content Analysis and Trends of Curriculum Evaluation Research: 2004- 2013]. Education and Science, 40(178), 199-224. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.4167
  • Küçük, S., & Kaya, E. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ile ilgili hazırlanan tezlerde geçen anahtar kelimelere yönelik içerik analizi [Content analysis of the keywords in the dissertations on teaching Turkish as a foreign language]. Journal of History Culture and Art Research, 7(5), 442456. http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v7i5.1880
  • Neydim, N. (2003). Çocuk edebiyatı [Children’s literature]. İstanbul: Bu Yayınevi.
  • Özdemir, S. (2018). Okumaya ilişkin lisansüstü araştırmaların eğilimleri [Research Trends in Postgraduate Studies on Reading]. Journal of Mother Tongue Education, 6(4), 1161-1178. https://doi.org/10.16916/aded.455560
  • Potur, Ö. & Yıldız, N. (2016). Konuşma becerisi alanında yapılan akademik çalışmaların eğilimleri [Tendencies of academic studies in speaking skills field]. Journal of Language and Literature Education, 18, 27-40.
  • Sever, S. (2003). Çocuk ve edebiyat [Child and literature]. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Sevim, O. & İşcan, A. (2012). Türkçenin eğitimi ve öğretimi alanında yapılan yüksek lisans tezlerinde geçen anahtar kelimelere dönük bir içerik analizi [A content analysis of keyword of theses in the fıeld of Turkish education and teaching]. Turkish Studies, 7(1), 1863- 1873. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.3101
  • Sevim, O. & Özdemir Erem, N. H. (2012). Türkçe eğitimi alanındaki yüksek lisans tezlerinin başlıklarına ve özetlerine eleştirel bir bakış [A critical evaluation to abstracts and titles of master thesis in Turkish language education]. TEKE [International Journal of Turkish Literature Culture Education], 1 (3), 174-186.
  • Sözbilir, M., Kutu, H., & Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon& D. Jorde (Eds), The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (pp.341-374). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Şahin, E. Y., Kana, F. & Varışoğlu, B. (2013). Türkçe eğitimi bölümlerinde yapılan lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri [The research trends of postgraduate dissertations in Turkish education departments]. International Journal Of Human Sciences, 10(2), 356- 378.
  • Şeref, İ. (2019). Türkçe öğretiminde şiir üzerine yapılan lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi [An evaluation of postgraduate theses on poetry in Turkish teaching]. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 335-349.
  • Şirin, M. R. (Ed.). (2000). 99 soruda çocuk edebiyatı [Children's literature in 99 questions] (3th ed.). İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Tanrıverdi, B. & Apak, Ö. (2013). Görsel okuryazarlık üzerine bir içerik analizi [A content analysis on visual literacy]. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (1), 267-293. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153503
  • Tok, M. & Potur, Ö. (2015) Yazma eğitimi alanında yapılan akademik çalışmaların eğilimleri (2010-2014 yılları) [Trends of the academic studies in writing education area (2010 – 2014 years)]. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(4), 1-25. Retrieved from http://www.anadiliegitimi.com/en/download/article-file/14934
  • Truscott, D.M., Swars, S., Smith, S., Thornton‐Reid, F. Zhao, Y., Dooley, C., Williams, B., Hart, L. & Matthews, M. (2010) A cross‐disciplinary examination of the prevalence of mixed methods in educational research: 1995–2005. International Journal of Social Research Methodology, 13 (4), pp.317-328 https://doi.org/10.1080/13645570903097950
  • Turan, L., Sevim, O. & Tunagür, M. (2018). Türkçe eğitimi alanındaki doktora tezlerinin özet bölümlerine yönelik bir içerik analizi [A content analysis for the summary sections of doctoral theses in the field of Turkısh education]. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 29-44. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/554688
  • Türkben, T. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında yapılan lisansüstü çalışmaların değerlendirilmesi [Evaluation of postgraduate studies conducted on teaching Turkish as a foreign language]. TEKE [International Journal of Turkish Literature Culture Education], 7(4), 2464-2479. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/623535
  • Varışoğlu, B., Şahin, A. & Göktaş, Y. (2013). Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler [Trends in Turkish education studies]. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri [Educational Sciences:Theory and Practice], 13 (3), 1767- 1781.
  • Veyis, F. (2020). Türk dili ve edebiyatı eğitimi alanında lisansüstü araştırmalar üzerine bir inceleme [An investigation on graduate research in Turkish language and literature education]. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 67, 683-702. https://doi.org/10.14222/Turkiyat4284
  • Yazıcı, N. (2013). Çocuk edebiyatı alanında üniversitelerde yapılan lisans sonrası çalışmalar [An analysis on the graduate studies on children’s literature in universities]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [H. U. Journal of Education], 28 (1), 441-452, Ankara. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87153
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in the social sciences]. (5th ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, M., Çoban Süral, Ü. & Boz, İ. (2019). Türkiye’de okuduğunu anlamayı geliştirmeye dönük ilkokul düzeyindeki çalışmaların sistematik incelenmesi [Systematic review of the studies on improving reading comprehension in the primary school level in Turkey]. GEFAD / GUJGEF, 39(2), 1049-1086. https://doi.org/10.17152/gefad.548457
  • Yıldız, S. (2018). Türkiye’de kadın akademisyen olmak [Being a female academician in Turkey]. Journal of Higher Education and Science, 8(1), 29-40. https://doi.org/10.5961/jhes.2018.245

A Content Analysis of National and International Graduate Theses on Children's Literature

Yıl 2021, , 34 - 77, 27.04.2021
https://doi.org/10.31464/jlere.831792

Öz

This study aims to investigate and evaluate the national and international graduate theses on “children's literature” according to their graduate levels, publication years, research topics, research questions, purposes, methods and data collection tools. The National Thesis Center database of Council of Higher Education was used to access national theses, and the ProQuest database to access international theses. Scanning of theses was limited to those made between 2010-2019. Document analysis was used utilizing the concepts related to children's literature, and then content analysis was used to analyze the data obtained by means of the form developed by the researchers. It was revealed that female researchers had more studies, national and international theses differed in terms of graduate-level and year, qualitative design was more preferred in both national and international theses. Prevalent research topics were the function of children’s literature in national theses and the ideology in children’s literature in international theses.

Kaynakça

  • Akaydın, Ş. & Çeçen,M.A. (2015). A content analysis on articles related to reading skills. Education and Science, 40 (178), 183-198. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.4139
  • Aktaş, E. & Uzuner Yurt, S. (2015). A content analysis for article abstracts in Turkish education area. Turkish Studies, 10(7), 73-96. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8121
  • Alpkıray, F. & Samur, Y. (2017). A content analysis of thesis and dissertations published in Turkey on electronic books. SDU International Journal of Educational Studies, 4(1), 12-28.
  • Altunya, H. (2012). Türk çocuk edebiyatı kaynakçası [Turkish children's literature bibliography]. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Alver, M. & Taştemir, L. (2017). Examination of Postgraduate Thesis on Speaking Skills. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(3), 451-462. http://dx.doi.org/10.18298/ijlet.2041
  • Baki,A & Gökçek,T. (2012). A general overview of mixed method researches. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 1-21. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/esosder/issue/6156/82721
  • Balcı, A. (2012). Türkiye’de çocuk edebiyatı üzerine hazırlanan lisansüstü tezler hakkında bir meta-analiz çalışması [A meta-analysis study on post-graduate theses written on children's literature in Turkey]. Mustafa Kemal University Journal of Graduate School of Social Sciences, 9(17), 195-206. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19553/208286
  • Balta,E.E. (2019). Çocuk edebiyatı üzerine yapılmış lisansüstü çalışmaların içerik analizi (2011-2018 yılları) [A content analysis post-graduate studies in Turkey about children’s literature (2011-2018 period)]. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 10(17), 464-489. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/opus/issue/42322/510809
  • Banfield, B. (1998). Commitment to change: the council on interracial books for children and the world of children's books. African American Review, 32 (1), 17-22. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ566984
  • Biçer, N. (2017). Yabancılara Türkçe öğretimi alanında yayınlanan makaleler üzerine bir analiz çalışması [An Analysis Study on the Published Articles Relating to the Field of Teaching Turkish to Foreigners]. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27, 236-247. http://dx.doi.org/10.5505/pausbed.2017.69772
  • Boyacı, S. & Demirkol, S. (2018). Türkçe eğitimi alanında yapılan doktora tezlerinin incelenmesi [An examination of doctoral dissertations in the field of teaching Turkish]. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(2), 512-531. https://doi.org/10.16916/aded.363599
  • Bozkurt, B.Ü. & Uzun, N.E. (2015). Türkçenin eğitimi-öğretimine ilişkin bir alanyazını değerlendirmesi: uluslararası bilimsel toplantılarda eğilimler/yönelimler [A review of literature on Turkish language education: trends in international conferences]. Journal of Language Education and Research, 1(2), 1-15. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jlere/issue/18968/200358?publisher=jlere
  • Büyükikiz, K. (2014). Yabancılara Türkçe öğretimi alanında hazırlanan lisansüstü tezler üzerine bir inceleme [An investigation on graduate dissertations written on Turkish teaching as a foreign language]. Mustafa Kemal University Journal of Graduate School of Social Sciences, 11(25), 203-213. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/183334
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. (5th ed.). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ceran,D., Aydın, M. & Onarıcıoğlu, A.S. (2018). Okuma eğitimi üzerine yapılan tezlerde eğilimler: bir içerik analizi çalışması [Trends in theses on reading education: a content analysis study]. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 19(3), 2377-2392. http://dx.doi.org/10.29299/kefad.2018.19.03.016
  • Coşkun, E., Özçakmak, H. & Balcı, A. (2012). Türkçe eğitiminde eğilimler: 1981- 2010 yılları arasında yapılan tezler üzerine bir meta-analiz çalışması [Trends in Turkish education: A meta-analysis study on theses conducted between 1981-2010]. In E. Yılmaz, M. Gedizli, E. Özcan and Y. Koçmar, (Ed.), Türkçenin Eğitimi Öğretimi Üzerine Çalışmalar (pp. 204- 212). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çam Aktaş, B. (2015-2016). Türkiye’de eleştirel okuma kapsamında gerçekleştirilen çalışmaların incelenmesi [An evaluation of researches done on critical reading in Turkey]. Akademik Araştırmalar Dergisi, 17(67- Türkçe Öğretimi Özel Sayısı), 217-232. Retrieved from https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/14861/14861.pdf?sequence=1
  • Değirmenci Gündoğmuş, H. (2018). Okuduğunu anlama ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi [The analysis of the graduate thesis related to reading comprehension]. Turkish Studies, 13(3), 899-910. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13218
  • Demir,Y. & Koçyiğit, M. (2018). A Systematic Review of Research on English Language Teacher Education Published in Three Flagship Journals (1997-2016). EKUAD [JETPR], 4(1), 128-138. Retrieved from http://ekuad.com/articles/a-systematic-review-of-research-on-english-language-teacher-education-published-in-three-flagship-journals-1997-2016.pdf
  • Demircan, C (2007). Çocuk edebiyatı konulu lisansüstü çalışmalar ile ilgili bir durum araştırması [A case study on graduate studies about children's literature]. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 23-35. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sakaefd/issue/11226/134022
  • Dilidüzgün, S. (2003) İletişim odaklı Türkçe derslerinde çocuk kitapları [Children's books in communication-oriented Turkish lessons]. İstanbul: Morpa Yayını.
  • Dilidüzgün, S. (2004). Çağdaş çocuk yazını kitapları [Contemporary children's literature books]. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Dilşad Ertekin, B. & Çamlıbel Çakmak, Ö. (2019). Okulöncesi eğitim literatüründeki resimli çocuk kitaplarına yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi [An overview of postgraduate theses within the field of illustation children books at early childhood education]. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 6(40), 2111-2124. Retrieved from http://www.jshsr.org/Makaleler/1659868954_18_2019_6-40.ID1324.%20ERTEK%c4%b0N&%c3%87AKMAK-%202111-2124.pdf
  • Doğan, Y. & Özçakmak, H. (2014). Dinleme becerisinin eğitimi üzerine yapılan lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi [Evaluation of the graduate theses performed on listening skills’ education]. Journal of Mother Tongue Education, 2(2), 90-99. https://doi.org/10.16916/aded.46766
  • Erdem, C. (2018). Medya okuryazarlığı araştırmalarında eğilimler: lisansüstü tezlere yönelik bir içerik analizi [Trends in media literacy research: a content analysis of postgraduate dissertations]. Journal of Theoretical Educational Science, 11(4), 693-717. http://dx.doi.org/10.30831/akukeg.390260
  • Eski, B. (2019). Türkiye’de dramayla dil eğitimi alanında yapılan lisansüstü araştırmaların eğilimleri [Tendencies of postgraduate researches in the field of language education by creative drama]. Social Sciences: Theory & Practice, 3(2), 53-64. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/910468
  • Fidan, M (2019). Çocuk edebiyatı eserlerini değerler eğitimi yönünden inceleyen lisansüstü tezlerin analizi [Analysis of postgraduate theses examining children's literature works in terms of values education]. In M.B.Minaz & M. Sert Ağır (Ed.), Eğitim Bilimleri Alanında Araştırma Makaleleri (pp.231-246). Ankara: Gece Akademi.
  • Göktaş, Y., Hasançebi, F., Varışoğlu, B., Akçay, A., Bayrak, N., Baran, M. & Sözbilir, M. (2012). Trends in educational research in Turkey: a content analysis. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 455-460. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ978453.pdf
  • Hsu, T. (2005) Research methods and data analysis procedures used by educational researchers, International Journal of Research and Method in Education, 28(2), 109-133. http://dx.doi.org/10.1080/01406720500256194
  • Kantarcıoğlu, S. (1991). Eğitimde masalın yeri [The importance of fairy tales in education]. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları- Öğretmen Kitabı Dizisi.
  • Karakaya, İ. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. In A.Tanrıöğen, (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri [Scientific research methods] (pp.55-84). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kurt, A. & Erdoğan, M. (2015). Program değerlendirme araştırmalarının içerik analizi ve eğilimleri; 2004-2013 yılları arası [Content Analysis and Trends of Curriculum Evaluation Research: 2004- 2013]. Education and Science, 40(178), 199-224. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.4167
  • Küçük, S., & Kaya, E. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ile ilgili hazırlanan tezlerde geçen anahtar kelimelere yönelik içerik analizi [Content analysis of the keywords in the dissertations on teaching Turkish as a foreign language]. Journal of History Culture and Art Research, 7(5), 442456. http://dx.doi.org/10.7596/taksad.v7i5.1880
  • Neydim, N. (2003). Çocuk edebiyatı [Children’s literature]. İstanbul: Bu Yayınevi.
  • Özdemir, S. (2018). Okumaya ilişkin lisansüstü araştırmaların eğilimleri [Research Trends in Postgraduate Studies on Reading]. Journal of Mother Tongue Education, 6(4), 1161-1178. https://doi.org/10.16916/aded.455560
  • Potur, Ö. & Yıldız, N. (2016). Konuşma becerisi alanında yapılan akademik çalışmaların eğilimleri [Tendencies of academic studies in speaking skills field]. Journal of Language and Literature Education, 18, 27-40.
  • Sever, S. (2003). Çocuk ve edebiyat [Child and literature]. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Sevim, O. & İşcan, A. (2012). Türkçenin eğitimi ve öğretimi alanında yapılan yüksek lisans tezlerinde geçen anahtar kelimelere dönük bir içerik analizi [A content analysis of keyword of theses in the fıeld of Turkish education and teaching]. Turkish Studies, 7(1), 1863- 1873. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.3101
  • Sevim, O. & Özdemir Erem, N. H. (2012). Türkçe eğitimi alanındaki yüksek lisans tezlerinin başlıklarına ve özetlerine eleştirel bir bakış [A critical evaluation to abstracts and titles of master thesis in Turkish language education]. TEKE [International Journal of Turkish Literature Culture Education], 1 (3), 174-186.
  • Sözbilir, M., Kutu, H., & Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of papers published. In J. Dillon& D. Jorde (Eds), The World of Science Education: Handbook of Research in Europe (pp.341-374). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Şahin, E. Y., Kana, F. & Varışoğlu, B. (2013). Türkçe eğitimi bölümlerinde yapılan lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri [The research trends of postgraduate dissertations in Turkish education departments]. International Journal Of Human Sciences, 10(2), 356- 378.
  • Şeref, İ. (2019). Türkçe öğretiminde şiir üzerine yapılan lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi [An evaluation of postgraduate theses on poetry in Turkish teaching]. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 335-349.
  • Şirin, M. R. (Ed.). (2000). 99 soruda çocuk edebiyatı [Children's literature in 99 questions] (3th ed.). İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Tanrıverdi, B. & Apak, Ö. (2013). Görsel okuryazarlık üzerine bir içerik analizi [A content analysis on visual literacy]. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (1), 267-293. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153503
  • Tok, M. & Potur, Ö. (2015) Yazma eğitimi alanında yapılan akademik çalışmaların eğilimleri (2010-2014 yılları) [Trends of the academic studies in writing education area (2010 – 2014 years)]. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(4), 1-25. Retrieved from http://www.anadiliegitimi.com/en/download/article-file/14934
  • Truscott, D.M., Swars, S., Smith, S., Thornton‐Reid, F. Zhao, Y., Dooley, C., Williams, B., Hart, L. & Matthews, M. (2010) A cross‐disciplinary examination of the prevalence of mixed methods in educational research: 1995–2005. International Journal of Social Research Methodology, 13 (4), pp.317-328 https://doi.org/10.1080/13645570903097950
  • Turan, L., Sevim, O. & Tunagür, M. (2018). Türkçe eğitimi alanındaki doktora tezlerinin özet bölümlerine yönelik bir içerik analizi [A content analysis for the summary sections of doctoral theses in the field of Turkısh education]. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 29-44. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/554688
  • Türkben, T. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında yapılan lisansüstü çalışmaların değerlendirilmesi [Evaluation of postgraduate studies conducted on teaching Turkish as a foreign language]. TEKE [International Journal of Turkish Literature Culture Education], 7(4), 2464-2479. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/623535
  • Varışoğlu, B., Şahin, A. & Göktaş, Y. (2013). Türkçe eğitimi araştırmalarında eğilimler [Trends in Turkish education studies]. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri [Educational Sciences:Theory and Practice], 13 (3), 1767- 1781.
  • Veyis, F. (2020). Türk dili ve edebiyatı eğitimi alanında lisansüstü araştırmalar üzerine bir inceleme [An investigation on graduate research in Turkish language and literature education]. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 67, 683-702. https://doi.org/10.14222/Turkiyat4284
  • Yazıcı, N. (2013). Çocuk edebiyatı alanında üniversitelerde yapılan lisans sonrası çalışmalar [An analysis on the graduate studies on children’s literature in universities]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [H. U. Journal of Education], 28 (1), 441-452, Ankara. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87153
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in the social sciences]. (5th ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, M., Çoban Süral, Ü. & Boz, İ. (2019). Türkiye’de okuduğunu anlamayı geliştirmeye dönük ilkokul düzeyindeki çalışmaların sistematik incelenmesi [Systematic review of the studies on improving reading comprehension in the primary school level in Turkey]. GEFAD / GUJGEF, 39(2), 1049-1086. https://doi.org/10.17152/gefad.548457
  • Yıldız, S. (2018). Türkiye’de kadın akademisyen olmak [Being a female academician in Turkey]. Journal of Higher Education and Science, 8(1), 29-40. https://doi.org/10.5961/jhes.2018.245
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sevil Hasırcı Aksoy 0000-0003-1041-7558

Aslihan Kucukavsar 0000-0002-7827-7638

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2021
Gönderilme Tarihi 26 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Hasırcı Aksoy, S., & Kucukavsar, A. (2021). A Content Analysis of National and International Graduate Theses on Children’s Literature. Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 34-77. https://doi.org/10.31464/jlere.831792

________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research