ÖZ: Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Projesi
olarak adlandırılan PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) beş
yılda bir 10 yaşındaki öğrencilere uygulanmaktadır. İlköğretimin dördüncü
sınıflarında uygulanan okuma testi öğrencilerin farklı metin türlerine göre
okuma becerilerini saptamaktadır. 2011 PIRLS uygulamasında kullanılan iki
farklı türdeki metin ve soruları Türkçeye çevrilmiş ve üç okulun dördüncü sınıf
öğrencilerine uygulanmıştır. Bu sorularla öğrencilerin farklı üst düzey düşünme
süreçlerine ilişkin becerileri tespit edilmiştir. Öğrencilerin metinde açıkça
verilmiş olan bilgiyi bulmaları, doğrudan çıkarımda bulunmaları, metinde
sunulan bilgileri ve düşünceleri birleştirerek yorumda bulunmaları ve metinleri
dil kullanımı ve içerik açısından değerlendirmeleri istenmiştir. Alınan
sonuçlar Türkçe programındaki okuma kazanımları doğrultusunda tartışılacaktır.
Anahtar sözcükler: PIRLS, okuma, üst
düzey düşünme süreçleri, metin türü
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research