ÖZ: Bu araştırmanın amacı,
8. sınıf öğrencilerinin konuşma kaygı düzeyleri ile konuşma başarımları
arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde
gerçekleştirilen nicel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Katılımcılar
2016-2017 eğitim öğretim yılında Gaziantep'te bulunan bir ortaokulda
öğrenimlerini sürdüren ve 8. sınıfa devam eden 32 öğrencidir. Araştırmanın
verileri iki farklı araçla elde edilmiştir. Katılımcıların konuşma başarım
düzeylerine ilişkin veriler, yaptıkları hazırlıklı konuşmaların video
kayıtlarının konuşma değerlendirme formu aracılığıyla çözümlenmesi sonucunda
elde edilirken kaygı düzeylerine ilişkin veriler ise konuşma kaygı ölçeği
kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan biri
bireylerin konuşma kaygı düzeyleri ile konuşma başarımları arasında negatif
yönlü anlamlı bir ilişki olduğudur. Diğer bir sonuç katılımcıların konuşma
kaygısı, konuşma başarımı ve konuşma başarımının alt boyutlarından konuşma
düzeni puanlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermemesidir. Üçüncü
sonuç ise bireylerin konuşma kaygılarının konuşma başarımı, konuşma başarımının
alt boyutlarından konuşma düzeni ve dil bilinci puanlarını yordamalarına
ilişkin kurulan modellerin anlamlı olduğu, konuşma kaygılarının konuşmacı
psikolojisi puanlarını yordamasına ilişkin kurulan modelin ise anlamlı olmadığı
yönündedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research