Öz: Bu araştırmada, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan
B1 seviyesi ders ve çalışma kitaplarında bulunan atasözü ve deyimlerin öğretim
stratejilerini tespit etmek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması ile yürütülen araştırmada, iç içe geçmiş tek durum deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın inceleme nesneleri, İstanbul Yabancılar İçin
Türkçe (B1) ders, çalışma; Yunus Emre Enstitüsü Yedi İklim Türkçe (B1) ders,
çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarıdır. Kitaplardaki atasözü ve deyimler
tespit edildikten sonra dijital ortama aktarılmıştır ve veri toplama aracı
oluşturulmuştur. Atasözü ve deyimlerin öğretim stratejileri içerik analizi
kullanılarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda doğrudan öğretim
stratejilerinin kitaplarda sınırlı kullanıldığı, tespit edilen atasözü ve deyim öğretim
stratejilerinin alan yazındaki sonuçlarla sınırlı oranda uyuştuğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Yabancı
dil olarak Türkçe öğretimi, atasözleri, deyimler, öğretim stratejileri
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi atasözleri deyimler öğretim stratejileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research