The aim of this paper is to emphasize the issue of prefixes and suffixes in the area of foreign language learning and teaching. In this respect, how they are formed is focused on initially. Later, their types are given place. After this, prefixes and suffixes are taken separately with examples. At this step, tables are used to make it easy for learners in understanding the meaning, function and usage of prefixes and suffixes. Then, ways of presenting prefixes and suffixes to learners is discussed, and it is followed by problems faced by Turkish learners in learning them. Ways of eliminating these problems is presented, as well. In the conclusion part, some ideas of the writer on the subject matter as final remarks are clarified briefly.
Bu makale yabancı dil eğitimi ve öğretiminde önekler ve sonekler konusunuvurgulamayı amaçlamaktadır. Bu anlamda, ilk başta bu eklerin nasıl oluşturulduğuüzerinde durulmuştur. Daha sonra, bunların çeşitleri ele alınmıştır. Burada, önekler vesonekler örneklerle açıklanmıştır. Öneklerin ve soneklerin anlamlarının, görevlerinin vekullanımlarının daha anlaşılır olması için tablolar kullanılmıştır. Daha sonra ön vesoneklerin öğrencilere sunumu konusu ele alınmıştır. Bu bölüm, Türk öğrencilerinkonuyu anlamada karşılaşabilecekleri sorunlar ve bunların çözümlerine yönelikaçıklamalar ile devam etmiştir. Sonuç bölümünde ise yazar belirtmek istediği sonsözlere kısaca yer vermiş ve çalışmasını sona erdirmiştir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 2 Sayı: 1 |