This paper aims to cover the semiotic nature of language teaching methods, and their sample applications in the language classroom. The verbal and the non-verbal aspects of language teaching should not be kept separate since they are closely interrelated and interdependent. The use of signs, symbols and visual aids by the teachers help the enhancement of the learning capacity of the language learner both at cognitive and meta-cognitive levels as they listen and try to learn a foreign language component in the classroom.
Bu araştırma, dil öğretim yöntemlerinin ve bu yöntemlerin sınıf içiuygulamalarının göstergebilim açısından değerlendirmesi üzerinedir. Dilin sözlü vesözlü olmayan yönleri birbirinden ayrı tutulmamalıdır çünkü dilin bu iki yönü hembirbiri üzerine kurulur hemde birbirine bağlıdır. Öğretmenlerin imge, sembol ve görselmateryali derslerde kullanması öğrencilerin öğrenme kapasitesini bilişsel ve biliş ötesiseviyelerde, sınıfta bir yabancı dil materyalini dinleyip öğrenmek için çaba sarfederkengeliştirmektedir
Göstergebilim dil öğretim yöntemleri bilişsel biliş-ötesi bağlam imge ikon sembol
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 2 Sayı: 1 |