Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 7 - 22, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Alkan, M. F., & Arslan, M. (2014). Evaluation of the 2 nd Grade English Language Curriculum. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4(7), 87–99.
  • Bayraktar, B. (2014). İlkokul 2. sınıf İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Arı, A. (2014). Teacher Opinions About Evaluation of 6th Grade English Lesson Curriculum in Primary Schools. Journal of Theoretical Educational Science, 7(April), 172–194.
  • Arıbaş, S., & Tok, H. (2004). Evaluating the Problems Encountered in Foreign Language Instruction in the First Level of Elementary School. In XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (pp. 6–9). Malatya.
  • Aslan, Y. (2016). Comparison of Primary School Foreign Language Curricula of Turkey, Germany and the Netherlands. Journal of Education and Training Studies, 4(8), 34–43.
  • Aybek, B. (2015). İlkokul İkinci Sınıf İngilizce Dersinin İngilizce Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı olarak Değerlendirilmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 10, 67–84.
  • Bayyurt, Y. (2012). 4 + 4 + 4 Eğitim Sisteminde Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimi. In Hacettepe Üniversitesi I. Yabancı Dil Eğitim Çalıştayı (pp. 97–107). Ankara.
  • Bozavlı, E. (2015). İlkokul ikinci sınıf İngilizce programına ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2) 74-83.
  • Bulut, İ., & Atabey, E. (2016). İlkokul İkinci Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. İnönü University Journal of the Faculty of Education, 17(3).
  • Büge, B. C. (2005). Türkiye İlköğretim İngilizce Öğretim Programı ve Finlandiya Yabancı Dil Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.Ankara.
  • Büyükduman, F. I. (2005). The opinions of elementary school English teachers on the English curriculum for elementary schools. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 28, 55-64.
  • Celik, S., & Kasapoglu, H. (2014). Implementing the recent curricular changes to English language instruction in Turkey: opinions and concerns of elementary school administrators. South African Journal of Education, 34(2), 842.
  • Chaudhary, G. K. (2015). Factors affecting curriculum implementation for students. International Journal of Applied Research, 1(12), 984–986.
  • Cheung, A. C. K., & Wong, P. M. (2012). Factors affecting the implementation of curriculum reform in Hong Kong Key findings from a large-scale survey study Alan. International Journal of Educational Management, 26(1).
  • Christmals, C. Dela, & Gross, J. J. (2017). An Integratıve Lıterature Revıew Framework For Postgraduate Nursıng Research Reviews. European Journal of Research in Medical Sciences, 5(1), 7–15.
  • Cihan, T., & Gürlen, E. (2009). Teachers ’ Opinions on the English Language Curriculum of the 5 th Grade of Primary Education Öz Giriş Yabancı Dil Öğretimi Programının Özellikleri. Anadolu Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Coşkun, K., Küçüktepe, S. E., & Baykın, Y. (2014). İkinci ınıf İngi̇li̇zceDersi̇ Ve Programına İli̇şki̇n Öğretmen Görüşleri̇ni̇n İncelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğiitm Fakültesi Dergisi, 11(22), 55–78.
  • Çelen, G. (2011). İlköğreti̇m altinci sinif i̇ngi̇li̇zce öğreti̇m programinin değerlendi̇ri̇lmesi. Unpublsihed MA Thesis. Mehmet Akif Ersoy University. Burdur.
  • Demirlier, H. (2011). Yenilenen İlköğretim İngilizce Programına Karşı Öğretmen ve Öğrenci Tutumları, Unpublished Master’s Thesis, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Demirel, M., Gümüştekin, M., & Yazgünoğlu, S. (2010). Türkiye ve Almanya ’daki İlköğretim Dördüncü Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması (Bremen Örneği ). In 1.Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Balıkesir.
  • Dinçer, A. (2016). İlkokul İkinci ve Üçüncü Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. In The 4th International Congress on Curriculum and Instruction (pp. 1–14). Antalya.
  • Dolores, I. (2007). From Curriculum to Syllabus Design: The different stages to design a programme. Memorias Del III Foro Nacional De Estudios En Lenguas Journal.
  • Ekuş, B., & Babayiğit, Ö. (2014). İlkokul 2. sınıftan itibaren yabancı dil eğitimi verilmesine ilişkin sınıf ve ingilizce öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Researcher: Social Science Studies, 40–49.
  • Ellis, A. K. (2004). Exemplars of curriculum theory. New York: Eye on Education, Inc.
  • Er, K. O. (2006). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf İngilizce Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi. Ankara University, Institute of Educational Sciences. Erarslan, A. (2016). An evaluation of second grade English language curriculum: teachers’ perceptions and issues in implementation.Doctoral Thesis. Çanakkale Onsekiz Mart University. Çanakkale
  • Erdoğan, V. (2005). An Evaluation of the English Curriculum Implemented at the 4th and 5th Grade Primary State Schools: The Views of the Teachers and the Students. Mersin University, Institute of Social Sciences
  • Erkan, M.A. (2009). İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıflar yeni İngilizce öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan sorunların incelenmesi. Unpublished MA Thesis. Gaziantep Üniversitesi.
  • Frye, A. W., & Hemmer, P. A. (2012). Program evaluation models and related theories: AMEE guide no. 67. Medical Teacher, 34(5), e288-99. https://doi.org/10.3109/0142159X.2012.668637
  • Gökler, Z. S. (2012). İlköğretim İngilizce Dersi Hedefleri Kazanımları SBS Soruları ve Yazılı Sınav Sorularının Yeni Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi. (Unpublished Masters Thesis). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gökler, Z. S., Aypay, A., & Arı, A. (2012). İlköğretim İngilizce Dersi Hedefleri Kazanımları SBS Soruları ve Yazılı Sınav Sorularının Yeni Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 1(2), 115–133.
  • Gün, F., & Başkan, G. A. (2014). New Education System in Turkey ( 4 + 4 + 4 ): A Critical Outlook. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 131, 229–235.
  • Güneş, T. (2009). İlköğretim 5. Sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Güven, I. (2008). Teacher Education Reform and International Globalization Hegemony: Issues and Challenges in Turkish Teacher Education. International Journal of Human and Social Sciences, 3(1), 8–17.
  • Harman, K. (1999). İlköğretim Okullarında Yabancı Dil Dersi Program Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar. Unpublished MA Thesis. Harran Üniversitesi. Şanlıurfa.
  • Harmer, J. ( 2003). The Practice of English Language Teaching. Longman:London
  • İğrek, E. (2001). Öğretmenlerin ilköğretim İngilizce programına ilişkin görüşleri. Unpublished MA thesis, Hacettepe University, Ankara.
  • İnam-Çelik, G. (2009). İlköğretim okulları 4. Sınıf İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • İyitoglu, O., & Alci, B. (2015). A Qualitative Research on 2nd Grade Teachers ’ Opinions about 2nd Grade English Language Teaching Curriculum. Elementary Education Online, 14(2), 682–696.
  • Kalkan, A. D. (2010). In the Light of the EU’s Language Policy, English Language Teaching in the Turkish Primary Schools. Unpublished MA Thesis, Marmara University.
  • Kandemir, A. (2016). İlkokul 2. sinif i̇ngi̇li̇zce öğreti̇m programinin katilimci odakli program değerlendi̇rme yaklaşimiyla değerlendi̇ri̇lmesi.Unpublished MA Thesis, Pamukkale University. Denizli.
  • Karaagac Tuna, Ö. (2018). Turkish Primary School English Language Teaching Curriculum Innovations and Their Applications: An Integrative Research Study. International Journal of Languages ’ Education and Teaching, 6(1), 424–435.
  • Kaushanskaya, M., Yoo, J., & Marian, V. (2011). The Effect of Second-Language Experience on Native-Language Processing. Vigo International Journal of Applied Linguistics, 8, 54–77.
  • Kaya, S., & Ok, A. (2016). The second grade English language curriculum : Theory-practice congruence. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 6(4), 491–512. https://doi.org/10.14527/pegegog.2016.024
  • Kiely, R., & Rea-Dickins, P. (2005). Program Evaluation in Language Education. (C. N. Candlin, Ed.). Basingstoke: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9780230511224
  • Kirkgoz, Y. (2009). Globalization and English Language Policy in Turkey. Educational Policy, 23(5), 663–684. https://doi.org/10.1177/0895904808316319
  • Koydemir, F. (2001). Erken yaşta yabancı dil öğretiminin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Kurt, A. (2017). 4. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programının Bağlam, Girdi, Süreç, Ürün Modeline Göre Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 508–524.
  • Küçük, Ö. (2008). An Evaluation of English Language Teaching Program At Key Stage I and the Opinions of Teachers regarding the Program. Çanakkale 18 Mart University, Institute of Social Sciences.
  • Levin, B. (2007). Curriculum for the 21st century: Does curriculum matter? Education Services Australia. Retrieved on November 25, 2016, from http://www.eqa.edu.au/site/doescurriculummatter.html.
  • Mersinligil, G. (2001). Evaluation of the English language curriculum for the fourth and fifth grade students in elementary education: a sample of Adana province. Unpublished MA Thesis. Elazığ: Fırat University.
  • Merter, F., Şekerci, H., & Bozkurt, E. (2014). İngilizce Öğretmenlerinin İkinci Sınıf İngilizce Dersine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Asos Journal, 199–210.
  • Mirici, İ. H. (2000). A research on foreign language (English) curriculum of primary school 4th & 5th graders in our country. Gazi Üniversitesi Dergisi. 20 (1), 107-118
  • Musal, B., Taskiran, C., Gursel, Y., Ozan, S., Timbil, S., & Velipasaoglu, S. (2014). An Example of Program Evaluation Project in Undergraduate Medical Education, 1–7.
  • Nasman, D. (2003). Türkiye ve Fransa’daki İlköğretim İngilizce Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Orakçı, Ş. (2012). İlköğretim 7. Sınıflar için uygulanan 2006 İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Orhan, İ. (2001). Özel ilköğretim okulları ile devlet ilköğretim okullarının 4. sınıflarında öğretilen İngilizce derslerinin program, öğrenci, öğretmen, ders araç ve gereçleri konusunda karşılaştırmalı bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ornstein A.C. & Hunkins, F.P. (2009). Curriculum foundations, principles and issues. (5th ed). Boston: Allyn and Bacon
  • Örmeci, D. (2009). An Evaluation of English Language Curricula Implemented at the 4th , 5th , and 6th Grades in Respect of Teachers ’ Opinions. Trakya University, Institute of Social Sciences.
  • Özbay, A.F., (2009). English Teachers’ Opinions on Teaching English upon Constructivist Approach In English Lessons. Unpublished MA Thesis. Afyon Kocatepe Universtiy.
  • Özel, R. T. (2011). İlköğretim İngilizce Dersi Öğretim Programlarının Uygulanmasında Karşılaşılan Güçlüklerin Belirlenmesi (Ankara İli Örneği). Ankara Üniversitesi.
  • Özüdoğru, M. (2016). Matematik Eğitimi Alanında Yapılan Program Değerlendirme Çalışmalarının Analizi. In 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (Vol. 51, pp. 697–715). Antalya. https://doi.org/10.14527/9786053187615.
  • Özüdoğru, F., & Adıgüzel, O. C. (2015). Evaluation of Primary School 2nd Grade English Language Teaching Curriculum. Turkish Studies, 10(11), 1251–1276.
  • Paker, T. (2012). Discussion (Tartişma) Türkiye’de Neden Yabancı Dil (İngilizce) Öğretemiyoruz ve Neden Öğrencilerimiz İletişim Kurabilecek Düzeyde İngilizce Öğrenemiyor? Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(32), 89–94.
  • Sak, Ö. (2008). İlköğretim I. Kademe İngilizce Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Unpublished MA Thesis. Abant İzzet Baysal Univeristy, Institute of Social Sciences.
  • Seçkin, H. (2010). İlköğretim 4. Sınıf İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Unpublished Doctoral Thesis. Hacettepe University.
  • Senem, S. S. E. (2015). Evaluation primary school students achievement of objectives in English lessons. Educational Research and Reviews, 10(15), 2153–2163.
  • Scriven, M. (2007). Key evaluation checklist, (August), 22. Retrieved from www.wmich.edu/evalctr/checklists
  • Seçkin, H. (2011). İlköğretim 4. Sınıf İngilizce programına ilişkin öğretmen görüşleri, Uluslar Arası İnsan Bilimleri Dergisi 2 (2) 550-578
  • Stufflebeam, D. L. (2001). Evaluation Models 2. New Directions for Evaluation, (89), 7–98. https://doi.org/10.1002/ev.3
  • Şad, S. N. (2011). The extent to which key stage I English curriculum attains the affective objectives of primary EFL. Unpublished Doctoral Thesis. Inönü University. Malatya.
  • Tok, H. (2003). İlköğretim birinci kademesinde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi. Unpublished Master's thesis, İnönü University.
  • Tok, Ş., & Kandemir, A. (2015). An Evaluation of 2 nd Grade English Curriculum within a Participant Oriented Program Evaluation Approach. In The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction (pp. 460–462). Adana.
  • Topkaya, E. Z., & Küçük, Ö. (2010). An evaluation of 4 th and 5 th grade English language teaching program. Elementary Education Online, 9(1), 52–65.
  • Tosuncuk, Ö. (2016). İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi. Unpublished MA Thesis. Uşak Üniversitesi.
  • Uysal, H. H. (2012). Evaluation of an In-service Training Program for Primary-school Language Teachers in Turkey, 37(7).
  • Wang, H., & Cheng, L. (2009). Factors Affecting ting Teachers ’ Curriculum Implementation. The Linguistics Journal, 4(2), 135–166.
  • Yaman, S. (2010). İlköğretim birinci kademe İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Yanik, A. E. (2007). A study of English language curriculum implementation in 6th, 7th and 8th grades of public primary schools through teachers’ and students’ perceptions. Unpublished Doctoral Thesis. Middle East Technical University. Ankara.
  • Yeni-Palabıyık, P., & Daloğlu, A. (2016). English Language Teachers' Implementatıon of Curriculum with Action-Oriented Approach in Turkish Primary Education Classrooms. I-Manager’s Journal on English Language Teaching, 6(2).
  • Yıldıran, Ç., & Tanrıseven, I. (2015). Teachers ’ Opinions on the English Curriculum of the 2nd Grade Primary Education. International Journal of Language Academy, 3(1), 210–223.
  • Yörü, B. (2012). İlköğretim sekizinci sınıf İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri (Eskişehir örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yüksel, A. (2001). Evaluation of English teaching programme and implementations in primary schools (4th grade) (Elazığ sample). Unublished MA thesis, Fırat University, Elazığ.
  • Zhanming, W. (2014). Review of the Influence of L1 in L2 Acquisition, 9(2), 57–60. https://doi.org/10.3968/5721
  • Zincir, B. (2006). 5th grade English teachers’ evaluations of curriculum objectives. Unpublished MA Thesis. Eskisehir: Anadolu University.

Factors Affecting the Implementation of Primary School English Language Teaching Programs in Turkey

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 7 - 22, 30.06.2019

Öz

Due to the influence of
globalization and endeavors to meet the demands of the changing world, English
has been taught as a foreign language in Turkey for years, and English language
teaching programs (ELTP) in Turkey has gone through three major changes with
the introduction of the 1997, 2006 and 2013 curriculum changes. In line with
this, several evaluation studies investigated the primary school English
teaching programs from various aspects including the factors affecting the
implementation. Thus, this study aimed at investigating the primary school
English language teaching program evaluation studies related to the 1997, 2006
and 2013 ELTPs from the perspective of factors hindering the implementation. As
an integrative literature review of 66 studies, findings of this study show
that teacher and teacher-related issues were among the main factors as well as
course hour, class size and L1 mastery, common to each program change hindering
the implementation of ELTPs.

Kaynakça

  • Alkan, M. F., & Arslan, M. (2014). Evaluation of the 2 nd Grade English Language Curriculum. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4(7), 87–99.
  • Bayraktar, B. (2014). İlkokul 2. sınıf İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Arı, A. (2014). Teacher Opinions About Evaluation of 6th Grade English Lesson Curriculum in Primary Schools. Journal of Theoretical Educational Science, 7(April), 172–194.
  • Arıbaş, S., & Tok, H. (2004). Evaluating the Problems Encountered in Foreign Language Instruction in the First Level of Elementary School. In XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (pp. 6–9). Malatya.
  • Aslan, Y. (2016). Comparison of Primary School Foreign Language Curricula of Turkey, Germany and the Netherlands. Journal of Education and Training Studies, 4(8), 34–43.
  • Aybek, B. (2015). İlkokul İkinci Sınıf İngilizce Dersinin İngilizce Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı olarak Değerlendirilmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume, 10, 67–84.
  • Bayyurt, Y. (2012). 4 + 4 + 4 Eğitim Sisteminde Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimi. In Hacettepe Üniversitesi I. Yabancı Dil Eğitim Çalıştayı (pp. 97–107). Ankara.
  • Bozavlı, E. (2015). İlkokul ikinci sınıf İngilizce programına ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (2) 74-83.
  • Bulut, İ., & Atabey, E. (2016). İlkokul İkinci Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. İnönü University Journal of the Faculty of Education, 17(3).
  • Büge, B. C. (2005). Türkiye İlköğretim İngilizce Öğretim Programı ve Finlandiya Yabancı Dil Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.Ankara.
  • Büyükduman, F. I. (2005). The opinions of elementary school English teachers on the English curriculum for elementary schools. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 28, 55-64.
  • Celik, S., & Kasapoglu, H. (2014). Implementing the recent curricular changes to English language instruction in Turkey: opinions and concerns of elementary school administrators. South African Journal of Education, 34(2), 842.
  • Chaudhary, G. K. (2015). Factors affecting curriculum implementation for students. International Journal of Applied Research, 1(12), 984–986.
  • Cheung, A. C. K., & Wong, P. M. (2012). Factors affecting the implementation of curriculum reform in Hong Kong Key findings from a large-scale survey study Alan. International Journal of Educational Management, 26(1).
  • Christmals, C. Dela, & Gross, J. J. (2017). An Integratıve Lıterature Revıew Framework For Postgraduate Nursıng Research Reviews. European Journal of Research in Medical Sciences, 5(1), 7–15.
  • Cihan, T., & Gürlen, E. (2009). Teachers ’ Opinions on the English Language Curriculum of the 5 th Grade of Primary Education Öz Giriş Yabancı Dil Öğretimi Programının Özellikleri. Anadolu Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
  • Coşkun, K., Küçüktepe, S. E., & Baykın, Y. (2014). İkinci ınıf İngi̇li̇zceDersi̇ Ve Programına İli̇şki̇n Öğretmen Görüşleri̇ni̇n İncelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğiitm Fakültesi Dergisi, 11(22), 55–78.
  • Çelen, G. (2011). İlköğreti̇m altinci sinif i̇ngi̇li̇zce öğreti̇m programinin değerlendi̇ri̇lmesi. Unpublsihed MA Thesis. Mehmet Akif Ersoy University. Burdur.
  • Demirlier, H. (2011). Yenilenen İlköğretim İngilizce Programına Karşı Öğretmen ve Öğrenci Tutumları, Unpublished Master’s Thesis, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Demirel, M., Gümüştekin, M., & Yazgünoğlu, S. (2010). Türkiye ve Almanya ’daki İlköğretim Dördüncü Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması (Bremen Örneği ). In 1.Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi. Balıkesir.
  • Dinçer, A. (2016). İlkokul İkinci ve Üçüncü Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. In The 4th International Congress on Curriculum and Instruction (pp. 1–14). Antalya.
  • Dolores, I. (2007). From Curriculum to Syllabus Design: The different stages to design a programme. Memorias Del III Foro Nacional De Estudios En Lenguas Journal.
  • Ekuş, B., & Babayiğit, Ö. (2014). İlkokul 2. sınıftan itibaren yabancı dil eğitimi verilmesine ilişkin sınıf ve ingilizce öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Researcher: Social Science Studies, 40–49.
  • Ellis, A. K. (2004). Exemplars of curriculum theory. New York: Eye on Education, Inc.
  • Er, K. O. (2006). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf İngilizce Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi. Ankara University, Institute of Educational Sciences. Erarslan, A. (2016). An evaluation of second grade English language curriculum: teachers’ perceptions and issues in implementation.Doctoral Thesis. Çanakkale Onsekiz Mart University. Çanakkale
  • Erdoğan, V. (2005). An Evaluation of the English Curriculum Implemented at the 4th and 5th Grade Primary State Schools: The Views of the Teachers and the Students. Mersin University, Institute of Social Sciences
  • Erkan, M.A. (2009). İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıflar yeni İngilizce öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan sorunların incelenmesi. Unpublished MA Thesis. Gaziantep Üniversitesi.
  • Frye, A. W., & Hemmer, P. A. (2012). Program evaluation models and related theories: AMEE guide no. 67. Medical Teacher, 34(5), e288-99. https://doi.org/10.3109/0142159X.2012.668637
  • Gökler, Z. S. (2012). İlköğretim İngilizce Dersi Hedefleri Kazanımları SBS Soruları ve Yazılı Sınav Sorularının Yeni Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi. (Unpublished Masters Thesis). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gökler, Z. S., Aypay, A., & Arı, A. (2012). İlköğretim İngilizce Dersi Hedefleri Kazanımları SBS Soruları ve Yazılı Sınav Sorularının Yeni Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi. Eğitimde Politika Analizi Dergisi, 1(2), 115–133.
  • Gün, F., & Başkan, G. A. (2014). New Education System in Turkey ( 4 + 4 + 4 ): A Critical Outlook. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 131, 229–235.
  • Güneş, T. (2009). İlköğretim 5. Sınıf İngilizce dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Güven, I. (2008). Teacher Education Reform and International Globalization Hegemony: Issues and Challenges in Turkish Teacher Education. International Journal of Human and Social Sciences, 3(1), 8–17.
  • Harman, K. (1999). İlköğretim Okullarında Yabancı Dil Dersi Program Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar. Unpublished MA Thesis. Harran Üniversitesi. Şanlıurfa.
  • Harmer, J. ( 2003). The Practice of English Language Teaching. Longman:London
  • İğrek, E. (2001). Öğretmenlerin ilköğretim İngilizce programına ilişkin görüşleri. Unpublished MA thesis, Hacettepe University, Ankara.
  • İnam-Çelik, G. (2009). İlköğretim okulları 4. Sınıf İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • İyitoglu, O., & Alci, B. (2015). A Qualitative Research on 2nd Grade Teachers ’ Opinions about 2nd Grade English Language Teaching Curriculum. Elementary Education Online, 14(2), 682–696.
  • Kalkan, A. D. (2010). In the Light of the EU’s Language Policy, English Language Teaching in the Turkish Primary Schools. Unpublished MA Thesis, Marmara University.
  • Kandemir, A. (2016). İlkokul 2. sinif i̇ngi̇li̇zce öğreti̇m programinin katilimci odakli program değerlendi̇rme yaklaşimiyla değerlendi̇ri̇lmesi.Unpublished MA Thesis, Pamukkale University. Denizli.
  • Karaagac Tuna, Ö. (2018). Turkish Primary School English Language Teaching Curriculum Innovations and Their Applications: An Integrative Research Study. International Journal of Languages ’ Education and Teaching, 6(1), 424–435.
  • Kaushanskaya, M., Yoo, J., & Marian, V. (2011). The Effect of Second-Language Experience on Native-Language Processing. Vigo International Journal of Applied Linguistics, 8, 54–77.
  • Kaya, S., & Ok, A. (2016). The second grade English language curriculum : Theory-practice congruence. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 6(4), 491–512. https://doi.org/10.14527/pegegog.2016.024
  • Kiely, R., & Rea-Dickins, P. (2005). Program Evaluation in Language Education. (C. N. Candlin, Ed.). Basingstoke: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9780230511224
  • Kirkgoz, Y. (2009). Globalization and English Language Policy in Turkey. Educational Policy, 23(5), 663–684. https://doi.org/10.1177/0895904808316319
  • Koydemir, F. (2001). Erken yaşta yabancı dil öğretiminin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Kurt, A. (2017). 4. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programının Bağlam, Girdi, Süreç, Ürün Modeline Göre Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 508–524.
  • Küçük, Ö. (2008). An Evaluation of English Language Teaching Program At Key Stage I and the Opinions of Teachers regarding the Program. Çanakkale 18 Mart University, Institute of Social Sciences.
  • Levin, B. (2007). Curriculum for the 21st century: Does curriculum matter? Education Services Australia. Retrieved on November 25, 2016, from http://www.eqa.edu.au/site/doescurriculummatter.html.
  • Mersinligil, G. (2001). Evaluation of the English language curriculum for the fourth and fifth grade students in elementary education: a sample of Adana province. Unpublished MA Thesis. Elazığ: Fırat University.
  • Merter, F., Şekerci, H., & Bozkurt, E. (2014). İngilizce Öğretmenlerinin İkinci Sınıf İngilizce Dersine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Asos Journal, 199–210.
  • Mirici, İ. H. (2000). A research on foreign language (English) curriculum of primary school 4th & 5th graders in our country. Gazi Üniversitesi Dergisi. 20 (1), 107-118
  • Musal, B., Taskiran, C., Gursel, Y., Ozan, S., Timbil, S., & Velipasaoglu, S. (2014). An Example of Program Evaluation Project in Undergraduate Medical Education, 1–7.
  • Nasman, D. (2003). Türkiye ve Fransa’daki İlköğretim İngilizce Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Orakçı, Ş. (2012). İlköğretim 7. Sınıflar için uygulanan 2006 İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Orhan, İ. (2001). Özel ilköğretim okulları ile devlet ilköğretim okullarının 4. sınıflarında öğretilen İngilizce derslerinin program, öğrenci, öğretmen, ders araç ve gereçleri konusunda karşılaştırmalı bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ornstein A.C. & Hunkins, F.P. (2009). Curriculum foundations, principles and issues. (5th ed). Boston: Allyn and Bacon
  • Örmeci, D. (2009). An Evaluation of English Language Curricula Implemented at the 4th , 5th , and 6th Grades in Respect of Teachers ’ Opinions. Trakya University, Institute of Social Sciences.
  • Özbay, A.F., (2009). English Teachers’ Opinions on Teaching English upon Constructivist Approach In English Lessons. Unpublished MA Thesis. Afyon Kocatepe Universtiy.
  • Özel, R. T. (2011). İlköğretim İngilizce Dersi Öğretim Programlarının Uygulanmasında Karşılaşılan Güçlüklerin Belirlenmesi (Ankara İli Örneği). Ankara Üniversitesi.
  • Özüdoğru, M. (2016). Matematik Eğitimi Alanında Yapılan Program Değerlendirme Çalışmalarının Analizi. In 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (Vol. 51, pp. 697–715). Antalya. https://doi.org/10.14527/9786053187615.
  • Özüdoğru, F., & Adıgüzel, O. C. (2015). Evaluation of Primary School 2nd Grade English Language Teaching Curriculum. Turkish Studies, 10(11), 1251–1276.
  • Paker, T. (2012). Discussion (Tartişma) Türkiye’de Neden Yabancı Dil (İngilizce) Öğretemiyoruz ve Neden Öğrencilerimiz İletişim Kurabilecek Düzeyde İngilizce Öğrenemiyor? Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(32), 89–94.
  • Sak, Ö. (2008). İlköğretim I. Kademe İngilizce Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Unpublished MA Thesis. Abant İzzet Baysal Univeristy, Institute of Social Sciences.
  • Seçkin, H. (2010). İlköğretim 4. Sınıf İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Unpublished Doctoral Thesis. Hacettepe University.
  • Senem, S. S. E. (2015). Evaluation primary school students achievement of objectives in English lessons. Educational Research and Reviews, 10(15), 2153–2163.
  • Scriven, M. (2007). Key evaluation checklist, (August), 22. Retrieved from www.wmich.edu/evalctr/checklists
  • Seçkin, H. (2011). İlköğretim 4. Sınıf İngilizce programına ilişkin öğretmen görüşleri, Uluslar Arası İnsan Bilimleri Dergisi 2 (2) 550-578
  • Stufflebeam, D. L. (2001). Evaluation Models 2. New Directions for Evaluation, (89), 7–98. https://doi.org/10.1002/ev.3
  • Şad, S. N. (2011). The extent to which key stage I English curriculum attains the affective objectives of primary EFL. Unpublished Doctoral Thesis. Inönü University. Malatya.
  • Tok, H. (2003). İlköğretim birinci kademesinde yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunların değerlendirilmesi. Unpublished Master's thesis, İnönü University.
  • Tok, Ş., & Kandemir, A. (2015). An Evaluation of 2 nd Grade English Curriculum within a Participant Oriented Program Evaluation Approach. In The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction (pp. 460–462). Adana.
  • Topkaya, E. Z., & Küçük, Ö. (2010). An evaluation of 4 th and 5 th grade English language teaching program. Elementary Education Online, 9(1), 52–65.
  • Tosuncuk, Ö. (2016). İlkokulda İngilizce Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi. Unpublished MA Thesis. Uşak Üniversitesi.
  • Uysal, H. H. (2012). Evaluation of an In-service Training Program for Primary-school Language Teachers in Turkey, 37(7).
  • Wang, H., & Cheng, L. (2009). Factors Affecting ting Teachers ’ Curriculum Implementation. The Linguistics Journal, 4(2), 135–166.
  • Yaman, S. (2010). İlköğretim birinci kademe İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Yanik, A. E. (2007). A study of English language curriculum implementation in 6th, 7th and 8th grades of public primary schools through teachers’ and students’ perceptions. Unpublished Doctoral Thesis. Middle East Technical University. Ankara.
  • Yeni-Palabıyık, P., & Daloğlu, A. (2016). English Language Teachers' Implementatıon of Curriculum with Action-Oriented Approach in Turkish Primary Education Classrooms. I-Manager’s Journal on English Language Teaching, 6(2).
  • Yıldıran, Ç., & Tanrıseven, I. (2015). Teachers ’ Opinions on the English Curriculum of the 2nd Grade Primary Education. International Journal of Language Academy, 3(1), 210–223.
  • Yörü, B. (2012). İlköğretim sekizinci sınıf İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri (Eskişehir örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yüksel, A. (2001). Evaluation of English teaching programme and implementations in primary schools (4th grade) (Elazığ sample). Unublished MA thesis, Fırat University, Elazığ.
  • Zhanming, W. (2014). Review of the Influence of L1 in L2 Acquisition, 9(2), 57–60. https://doi.org/10.3968/5721
  • Zincir, B. (2006). 5th grade English teachers’ evaluations of curriculum objectives. Unpublished MA Thesis. Eskisehir: Anadolu University.
Toplam 84 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Erarslan 0000-0003-2536-6044

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erarslan, A. (2019). Factors Affecting the Implementation of Primary School English Language Teaching Programs in Turkey. The Journal of Language Learning and Teaching, 9(2), 7-22.