Sosyal bilgiler öğretim programında öğrencilere
kazandırılması amaçlanan becerilerden biri de değişim ve sürekliliği algılama
becerisidir. Bu çalışmanın amacı kültürümüzün önemli unsurlarından biri olan
misafirperverlik örneğinden yola çıkarak sosyal bilgiler derslerinde
öğrencilerin değişim ve sürekliliğe ilişkin değerlendirmelerini ortaya
koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya’da bir ortaokulda 2017-2018 eğitim yılında 5. sınıfa
devam eden 15 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma sosyal bilgiler dersinde
misafirperverlik üzerine araştırma, ders süreci ve sözlü tarih aşamalarına
katılan söz konusu öğrencilerle yapılan odak grup görüşmelerine dayanmaktadır. Bu araştırmanın deseni betimsel araştırma
yöntemlerinden durum çalışmasıdır. Veriler betimsel analizine tabi tutularak
değerlendirilmiş ve şu sonuçlara ulaşılmıştır. Öğrenciler değişim ve
sürekliliği en fazla sözlü tarih ve ders sürecinde fark ettiklerini ifade
etmişlerdir. Ders aşamasında köy odası oyunları, geçmişten günümüze değişen
ikramların verilmesi, hikâye ve videoların kullanılması öğrencilerin dikkatini
çekmiştir. Araştırma aşamasında en çok rapor yazmada zorlandıklarını
belirtmişlerdir. Sözlü tarih sürecinde değişim ve sürekliliği en fazla 60 yaş
üzerindeki kişilerle yaptıkları görüşmelerde fark ettiklerini bildirmişlerdir.
Ayrıca misafirperverliğin gelecekte nasıl bir değişim göstereceğine ilişkin
çıkarımlarda bulunmuşlardır.
One of the skills aimed at gaining students in
social studies curriculum is the ability to perceive change and continuity. The aim of this study is to introduce the
evaluation of the students' change and continuity in social studies courses by
starting from the example of hospitality which is one of the important elements
of our culture. The study group of
the study consisted of 15 students in a middle school in Sakarya, who attended
the 5th class in 2017-2018 education years. The study is based on focus group
interviews conducted with the students in the social studies course on hospitality
research, lectures and oral history. This
research is a case study of descriptive research methods. The data were
evaluated by a descriptive analysis and the following results were obtained. Students expressed that they mostly perceived
change and continuity in oral history and course process. In
the course of the lesson, the use of stories and videos to give varied daily
refreshments to the village room games has attracted the attention of the
students. They stated that they were most difficult to write reports during the
research phase. They reported that they were aware of the changes in the oral
history process and the continuity of their interviews with people over the age
of 60 at most. They have also come up with inferences about how your hospitality
will change in the future.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |