Bu çalışmada Türkiye’de MEB tarafından 2018 yılında yapılmaya başlanan ve 2018-2019 yıllarında iki defa uygulanan Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınavda yer alan matematik sorularının, PISA matematik okuryazarlığı yeterlilik düzeyleri açısından sınıflandırılması amaçlanmaktadır. Çalışmada 2018 ve 2019 yılları soru kitapçıklarında yayınlanan matematik sorularının PISA matematik yeterlik ölçeğine göre sınıflandırılması yapılacağından nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmakta, OECD tarafından yayımlanan PISA matematik okuryazarlığı düzeylerine göre de analiz edilmektedir. Yapılan sınıflandırma sonucunda her iki yılda da sorulan soruların PISA yeterlik düzeylerinin hepsini kapsamadığı ve ağırlıklı olarak 2. düzeyde yoğunlaştığı görülmektedir. 2018 yılında üst düzey olan 5. ve 6. düzeyde sorulara yer verilmediği, 2019 yılında ise 5. düzeyde 1 soru sorulduğu 6. düzeyde soruya ise yer verilmediği görülmüştür.
matematik okuryazarlığı PISA LGS merkezi sınav matematik yeterlik düzeyleri
mathematical literacy PISA LGS central examination mathematics literacy levels
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |