Amaç: Sosyal medya bağımlılığı; kişilerin sosyal medyada çok fazla zaman geçirmeleri ve buna bağlı psikolojik, sosyal ve fiziksel sorunlar yaşamalarıdır. Bu çalışmada tıp fakültesi öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı sıklığını, sosyal medya bağımlılığıyla ilişkili faktörleri ve sosyal medya bağımlılığın akademik başarıya etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Çalışma kesitsel tipte bir epidemiyolojik araştırma olarak planlandı. Meram tıp fakültesi dönem 4, 5 ve 6 öğrencilerinden 352 kişi çalışmaya katıldı. Araştırma 15.09.2022-15.10.2022 tarihleri arasında dönem 4, 5 ve 6 öğrencilerinden çalışmaya katılmak için sözlü onam veren 352 öğrenci ile gerçekleştirildi. Öğrencilere sosyodemografik ve akademik başarı ile ilgili özelliklerini sorgulayan 23 soru ve Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Öğrenci Formu’ndan oluşan veri toplama formu uygulandı.
Bulgular: Öğrencilerin sosyal medyada günlük ortalama 2.6 saat geçirdikleri saptandı. En sık sosyal medya kullanım amacı güncel gelişmelerin takibi olarak bulundu. Katılımcıların %80’inde sosyal medya bağımlılığı tespit edildi. Öğrencilerin Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Öğrenci Formundan aldıkları puanla not ortalaması arasında negatif korelasyon, sosyal medyada geçirdikleri süre arasında pozitif korelasyon saptandı.
Sonuç: Çalışmaya katılan öğrencilerin çoğunda sosyal medya bağımlılığı bulunduğu ve bu durumun öğrencilerin akademik başarısını olumsuz etkilediği görüldü.
etik kurul izni alınmıştır.
Bulunmamaktadır
Bulunmamaktadır
Purpose: Socialmedia addiction is spending too much time on social media and experiencing psychological, social and physical problems associated with it. In this study, it was aimed to reveal the frequency of social media addiction in medical school students, the factors associated with social media addiction and the effect of social media addiction on academic success.
Materials and method: The study was planned as a cross-sectional epidemiological study.352 students from the 4th, 5th and 6th grades of Meram medical faculty participated in the study.There search was carried out between 15.09.2022 and 15.10.2022 with 352 students from class 4, 5 and 6 who gave verbal consentto participate in the study. A data collection form consisting of 23 questions, questioning their sociodemographic and academic achievement characteristic sand Social Media Addiction Scale-Student Form was applied to the students.
Results: It was determined that students spend an average of 2.6 hours a day on social media. The most frequent use of social media was found to be following current developments. Social media addiction was detected in 80% of the participants. There was a negative correlation between the students' scores from the Social Media Addiction Scale-Student Form and their grade point average, and a positive correlation between the time they spent on social media.
Conclusion: It was observed that most of the students participating in the study had social media addiction and this situation negatively affected the academic success of the students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 1 |