Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SUGGESTIONS ON ACCOUNTING EDUCATION IN ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND DIGITAL ACCOUNTING TRENDS

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 105 - 113, 31.12.2022
https://doi.org/10.46238/jobda.1131381

Öz

Traditional accounting practices are rapidly changing and updated thanks to computer software and artificial intelligence. As a matter of fact, artificial intelligence, which has emerged as a technology trend, brings digital accounting as an accounting trend. The purpose of this study is to evaluate the effect of artificial intelligence and digitalization on accounting education. For this purpose, the literature has been examined and suggestions have been made by determining the basic limits in accounting education. In addition, research was conducted to determine the articles published on artificial intelligence and digital accounting between 2015-2021.

Kaynakça

  • Akdoğan, N., Akdoğan, U. (2018), Büyük Veri-Bilişim Teknolojisindeki Gelişmelerin Muhasebe Uygulamalarına ve Muhasebe Mesleğine Etkisi, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 55, 1-14.
  • Aksoylu, S., Tok, O. (2019), Muhasebe Denetiminde Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21(4), 923-943.
  • Al-Htybat, K., Alberti-Alhtaybat, L., Alhatabat, Z. (2018), Educating Digital Native for the Future: Accounting Educators Evaluation of the Accounting Curriculum, Accounting Education, 27(4), 333-357.
  • Aulia, S. (2018), Vocational Higher Accounting Education in the Digital Era: Critical Review Opportunities and Challenges, Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 426, 21-26.
  • Bunney, D., Sharplin, E, Howitt, C. (2015), Generic Skills for Graduate Accountants: The Bigger Picture, a Social and Economic Imperative in the New Knowledge Economy, Higher Education Research&Development, 34(2), 256-269.
  • Calayoğlu, İ. (2018), Muhasebe ve Denetim Çevresinin Değişimi ve Bu Alanların Öğretiminde Mesleki Yazılım Kullanımının Tespit Edilmesi, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(4), 831-859.
  • Eren, T., Salur, M. N., İyibildiren, M. (2020), Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımı: Türkiye'deki Üniversiteler Üzerine Bir Araştırma, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 22(4), 648-668.
  • Erturan, İ. E., Ergin E., (2018). Muhasebe Mesleğinde Dijitalleşme: Endüstri 4.0 Etkisi, The Journal of Academic Social Science,72, 153-165.
  • Gaviria, D., Arango, J., Valencia, A. (2015), Reflections about the Use of Information and Communication Technologies in Accounting Education, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 176, 992-997.
  • Güneş, E., Yüksel, M., Kaya, H. P., (2017), Muhasebe Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumları, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 367-382.
  • HassalL, T., Joyce, J., Arquero Montano, J. L., Donoso Anes, J. A. (2003), The Vocational Skills Gap For Management Accountants: The Stakeholders Perspectives, Innovations in Education and Teaching International, 40(1), 78-88.
  • Helliar, C. (2013), The Global Challenge for Accounting Education, Accounting Education, 22(6), 510-521. Kurnaz, E., Tekbaş, E., Bozdoğan, T., Çetin, Ö. O. (2020), Dijitalleşmeyle Birlikte Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Meslek Mensupları Açısından Değerlendirilmesi, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 22(ÖS), 81-96.
  • Kütük, Y., Zor, G. (2020), Muhasebe Alanında Geliştirilen Uzman Sistemler, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 61, 193-208.
  • Lenard, M. J., Alam, P., Booth, D., Madey, G. (2001). Decision-Making Capabilities of a Hybrid System Applied to the Auditor’s Going-Concern Assessment. International Journal of Intelligent Systems in Accounting, Finance & Management, 10(1), 1-24.
  • Lin, W., Yuan, F. (2021), Research on Course Construction of Cost Accounting under the Background of Artificial Intelligence, Science and Technology Entrepreneurship, 34(04), 117-120.
  • Liyan, L. (2013), The Impact of Information Technology on Accounting Theory, Accounting Profession, and Chinese Accounting Education, WHICEB 2013 Proceedings, 103, 748-753.
  • Öztürk, S., Kutlu, H. A., (2017), Muhasebe Eğitiminde Teknoloji Kullanılmasına Öğrencilerin Bakışı: Kafkas Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 19(3), 781-799.
  • Türker, M. (2018), Dijitalleşme Sürecinde Küresel Muhasebe Mesleğinin Yeniden Şekillenmesine Bakış, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(1), 202-235.
  • Yardımcıoğlu, M., Karahan, M., Yörük, A. (2019), Dijitalleşme Işığında Muhasebe Mesleğinin Geleceği, Muhasebe Enstitüsü Dergisi, 61, 35-46.
  • Yushu, K., Yongze, L. (2019), Reform and Innovation of Higher Accounting Education in the Age of Artificial Intelligence, Research on Finance and Economics, 7, 96-103.

YAPAY ZEKA VE DİJİTAL MUHASEBE TRENDLERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖNERİLER

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 2, 105 - 113, 31.12.2022
https://doi.org/10.46238/jobda.1131381

Öz

Geleneksel muhasebe uygulamaları, bilgisayar yazılımları ve yapay zeka sayesinde hızla değişmekte ve güncellenmektedir. Nitekim teknoloji trendi olarak ortaya çıkan yapay zeka, muhasebe trendi olarak dijital muhasebeyi beraberinde getirmektedir. Bu çalışmanın amacı, yapay zeka ve dijitalleşmenin muhasebe eğitimine etkisinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla literatür incelenmiş ve muhasebe eğitimindeki temel sınırlar belirlenerek önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca 2015-2021 yılları arasında yapay zeka ve dijital muhasebe konularında yayınlanan makalelerin tespiti için literatürde araştırma yapılmıştır.

Kaynakça

  • Akdoğan, N., Akdoğan, U. (2018), Büyük Veri-Bilişim Teknolojisindeki Gelişmelerin Muhasebe Uygulamalarına ve Muhasebe Mesleğine Etkisi, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 55, 1-14.
  • Aksoylu, S., Tok, O. (2019), Muhasebe Denetiminde Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21(4), 923-943.
  • Al-Htybat, K., Alberti-Alhtaybat, L., Alhatabat, Z. (2018), Educating Digital Native for the Future: Accounting Educators Evaluation of the Accounting Curriculum, Accounting Education, 27(4), 333-357.
  • Aulia, S. (2018), Vocational Higher Accounting Education in the Digital Era: Critical Review Opportunities and Challenges, Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 426, 21-26.
  • Bunney, D., Sharplin, E, Howitt, C. (2015), Generic Skills for Graduate Accountants: The Bigger Picture, a Social and Economic Imperative in the New Knowledge Economy, Higher Education Research&Development, 34(2), 256-269.
  • Calayoğlu, İ. (2018), Muhasebe ve Denetim Çevresinin Değişimi ve Bu Alanların Öğretiminde Mesleki Yazılım Kullanımının Tespit Edilmesi, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(4), 831-859.
  • Eren, T., Salur, M. N., İyibildiren, M. (2020), Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımı: Türkiye'deki Üniversiteler Üzerine Bir Araştırma, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 22(4), 648-668.
  • Erturan, İ. E., Ergin E., (2018). Muhasebe Mesleğinde Dijitalleşme: Endüstri 4.0 Etkisi, The Journal of Academic Social Science,72, 153-165.
  • Gaviria, D., Arango, J., Valencia, A. (2015), Reflections about the Use of Information and Communication Technologies in Accounting Education, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 176, 992-997.
  • Güneş, E., Yüksel, M., Kaya, H. P., (2017), Muhasebe Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumları, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 367-382.
  • HassalL, T., Joyce, J., Arquero Montano, J. L., Donoso Anes, J. A. (2003), The Vocational Skills Gap For Management Accountants: The Stakeholders Perspectives, Innovations in Education and Teaching International, 40(1), 78-88.
  • Helliar, C. (2013), The Global Challenge for Accounting Education, Accounting Education, 22(6), 510-521. Kurnaz, E., Tekbaş, E., Bozdoğan, T., Çetin, Ö. O. (2020), Dijitalleşmeyle Birlikte Muhasebe Eğitiminin Muhasebe Meslek Mensupları Açısından Değerlendirilmesi, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 22(ÖS), 81-96.
  • Kütük, Y., Zor, G. (2020), Muhasebe Alanında Geliştirilen Uzman Sistemler, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 61, 193-208.
  • Lenard, M. J., Alam, P., Booth, D., Madey, G. (2001). Decision-Making Capabilities of a Hybrid System Applied to the Auditor’s Going-Concern Assessment. International Journal of Intelligent Systems in Accounting, Finance & Management, 10(1), 1-24.
  • Lin, W., Yuan, F. (2021), Research on Course Construction of Cost Accounting under the Background of Artificial Intelligence, Science and Technology Entrepreneurship, 34(04), 117-120.
  • Liyan, L. (2013), The Impact of Information Technology on Accounting Theory, Accounting Profession, and Chinese Accounting Education, WHICEB 2013 Proceedings, 103, 748-753.
  • Öztürk, S., Kutlu, H. A., (2017), Muhasebe Eğitiminde Teknoloji Kullanılmasına Öğrencilerin Bakışı: Kafkas Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 19(3), 781-799.
  • Türker, M. (2018), Dijitalleşme Sürecinde Küresel Muhasebe Mesleğinin Yeniden Şekillenmesine Bakış, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 20(1), 202-235.
  • Yardımcıoğlu, M., Karahan, M., Yörük, A. (2019), Dijitalleşme Işığında Muhasebe Mesleğinin Geleceği, Muhasebe Enstitüsü Dergisi, 61, 35-46.
  • Yushu, K., Yongze, L. (2019), Reform and Innovation of Higher Accounting Education in the Age of Artificial Intelligence, Research on Finance and Economics, 7, 96-103.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Özgün Bilimsel Makaleler
Yazarlar

İlker Kıymetli Şen 0000-0001-6175-3397

Serkan Terzi 0000-0003-0151-8082

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kıymetli Şen, İ., & Terzi, S. (2022). YAPAY ZEKA VE DİJİTAL MUHASEBE TRENDLERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖNERİLER. Journal of Business in The Digital Age, 5(2), 105-113. https://doi.org/10.46238/jobda.1131381
AMA Kıymetli Şen İ, Terzi S. YAPAY ZEKA VE DİJİTAL MUHASEBE TRENDLERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖNERİLER. JOBDA. Aralık 2022;5(2):105-113. doi:10.46238/jobda.1131381
Chicago Kıymetli Şen, İlker, ve Serkan Terzi. “YAPAY ZEKA VE DİJİTAL MUHASEBE TRENDLERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖNERİLER”. Journal of Business in The Digital Age 5, sy. 2 (Aralık 2022): 105-13. https://doi.org/10.46238/jobda.1131381.
EndNote Kıymetli Şen İ, Terzi S (01 Aralık 2022) YAPAY ZEKA VE DİJİTAL MUHASEBE TRENDLERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖNERİLER. Journal of Business in The Digital Age 5 2 105–113.
IEEE İ. Kıymetli Şen ve S. Terzi, “YAPAY ZEKA VE DİJİTAL MUHASEBE TRENDLERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖNERİLER”, JOBDA, c. 5, sy. 2, ss. 105–113, 2022, doi: 10.46238/jobda.1131381.
ISNAD Kıymetli Şen, İlker - Terzi, Serkan. “YAPAY ZEKA VE DİJİTAL MUHASEBE TRENDLERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖNERİLER”. Journal of Business in The Digital Age 5/2 (Aralık 2022), 105-113. https://doi.org/10.46238/jobda.1131381.
JAMA Kıymetli Şen İ, Terzi S. YAPAY ZEKA VE DİJİTAL MUHASEBE TRENDLERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖNERİLER. JOBDA. 2022;5:105–113.
MLA Kıymetli Şen, İlker ve Serkan Terzi. “YAPAY ZEKA VE DİJİTAL MUHASEBE TRENDLERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖNERİLER”. Journal of Business in The Digital Age, c. 5, sy. 2, 2022, ss. 105-13, doi:10.46238/jobda.1131381.
Vancouver Kıymetli Şen İ, Terzi S. YAPAY ZEKA VE DİJİTAL MUHASEBE TRENDLERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖNERİLER. JOBDA. 2022;5(2):105-13.

                                                                Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.