It is aimed to make out how the media that reshapes the societies with the discourses affects the construction of Turkish identity that is influenced by the Turkish origin scientists’ worldwide success about coronavirus pandemic. By studying the news and images, it is purposed to analyze whether the otherization of Turkey that is generally established with different kinds of many bad images, expressions from past to now is still keeping alive with all the images, discourses, expressions in the media. It is aimed to analyze if there is a different point of view in Germany with successful Turkish origin scientists who are being hope for all the world in the process of coronavirus pandemic. The aim of this study is to demonstrate how Turkey is described after the contribution of the Turkish origin scientists to the world about coronavirus, by examinig the news about Turkey in Der Spiegel International (Germany) throughout four months (October, November, December in 2020 and January in 2021) with using the discourse analysis method.
Media Manipulation Turkey COVID-19 Pandemic Der Spiegel Germany
Bu çalışmada, toplumlara yön veren ve yeniden şekillendiren medyanın, söylemleri aracığıyla Türk kökenli bilim insanlarının COVID-19 pandemisi ile ilgili dünya çapında elde ettikleri başarının etkisiyle Türk kimliğini nasıl inşa ettiklerinin ortaya çıkarılması hedeflenmektedir. Türkiye ile ilgili haber ve imgeler inceleyerek, genel olarak geçmişten günümüze, farklı birçok kötü imge ve ifadeyle aktarılan Türkiye'nin ötekileştirilmesi tutumunun; medyada kullanılan söylem, ifade ve imajlarla hala geçerli olup olmadığının ve bu tutumun COVID-19 sürecinde tüm dünyada umut olan başarılı Türk kökenli bilim insanları ile farklı bir boyut kazanıp, kazanmadığının analiz edilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, genel olarak imajlarla olumsuz bir şekilde oluşturulan Türkiye algısının, Türk kökenli bilim insanlarının COVID-19 pandemisi ile ilgili dünyaya yaptıkları katkıdan sonra nasıl aktarıldığının, Der Spiegel International (Almanya) gazetesinin dört ay (Ekim, Kasım, Aralık 2020 ve Ocak 2021) süreyle, Türkiye ve bu konu hakkındaki haberlerin söylem analizi yöntemi ile incelenmesi sonucunda ortaya çıkarılmasıdır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 3 |