İletişim Fakültesi’nin Algısı: Üniversite İtibarı Üzerine Bir Araştırma
Yıl 2025,
Cilt: 18 Sayı: 2, 790 - 822, 15.10.2025
Kürşad Gölgeli
Öz
İtibar eğitim kurumlarının başarılarını doğrudan etkilemektedir. Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerinin sosyal algılarını ölçmek amacıyla yapılan bu çalışma, güven verici bir gerçeği ortaya koymuştur. Öğrenciler, fakülteye ve üniversiteye karşı çoğunlukla olumlu bir tutum sergilemekte ve kurumun itibarı için sağlam bir temel oluşturmaktadır. Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin 3.080 öğrencisi bulunmaktadır. Öğrencilerin görüş ve düşüncelerini almak için 432 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma, gönüllü katılıma dayalı kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiş ve veriler çevrimiçi anketler aracılığıyla toplanmıştır. Ebeveynlerine olan coğrafi yakınlık ve sanat ve spora dayalı kültürel faaliyetler gibi faktörler öğrenci memnuniyetinin artmasında önemli rol oynamaktadır. Öğrenci memnuniyetinin artmasına olumlu katkıda bulunan öne çıkan diğer bir faktör ise Öğretim üyelerinin öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilmesi ve onların endişelerini dinleyebilmesi olarak tespit edilmiştir. Bu çalışma, eğitim kurumlarının kurumsal itibarlarını yönetme ve geliştirme stratejilerinin önemini vurgulamakta ve gelecekteki benzer çalışmalara temel oluşturacak bulgular sunmaktadır.
Kaynakça
-
Argenti, P. (2000). Branding B-schools: Reputation management for MBA programs. Corporate Reputation Review. Corporate Reputation Review, 3(2), 171–178. https://doi.org/10.1057/palgrave.crr.1540111
-
Arıkan, R. (2018). Anket yöntemi üzerinde bir değerlendirme. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 97–159.
-
Balay, R., Kaya, A., & Yıldırım, M. (2017). Yükseköğretim kurumlarında itibar yönetimi ölçeğinin geliştirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 645–668.
-
Bartikowski, B., & Walsh, G. (2011). Investigating mediators between corporate reputation and customer citizenship behaviors. Journal of Business Research, 64(1), 39–44. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2009.09.018
-
Bromley, D. B. (1993). Reputation, image and impression management. John Wiley & Sons.
-
Doorley, J., & Garcia, H. F. (2015). Reputation management: The key to successful public relations and corporate communication. Routledge.
-
Fombrun, C. J. (1996). Reputation: Realizing value from the corporate image. Harvard Business School Press.
-
Gölgeli. (2023). Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi 2022 mezunlarının kurumsal itibar algılamaları. Humanities Sciences, 18(4), 50–62. http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2023.18.4.4C0257
-
Gölgeli, K. (2014). Corporate reputation management: The sample of Erciyes University. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 122, 312–318. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1346
-
Gölgeli, K., Yavalar, D. E., & Macit, K. (2022). Bir dış paydaş olan mezunların itibar algılamaları: ERÜ İletişim Fakültesi örneği,. Dijital Communication Journal, 5(6), 37–54. http://dx.doi.org/10.51295/dicoj.44
-
Gümüş, M., & Öksüz, B. (2009). Turizm işletmelerinde kurumsal itibar yönetimi. Nobel Yayınları.
-
Hawabhay, B., Abratt, R., & Peters, M. (2009). The role of corporate communications in developing a corporate brand ımage and reputation in mauritius. Corporate Reputation Review, 12(1), 3–20. https://doi.org/10.1057/crr.2009.4
-
Işık, M., Çiçek, B., & Almalı, V. (2016). Üniversitelerin iç paydaşlarının kurumsal itibar algısını ölçmeye yönelik bir araştırma. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 163–180.
-
Karaköse, T. (2012). Kurumların DNA’sı itibar ve yönetimi. Nobel Yayınevi.
-
Lerbinger, O. (2019). Corporate communication: An international and management perspective. Wiley- Blackwell.
-
O’Donnell, A. (2023). Public relations and communications: From theory to practice. Routledge.
-
Okay, A. (2005). Kurum kimliği.
-
Okay, A., & Okay, A. (2002). Halkla ilişkiler; kavram, strateji ve uygulamaları. Der Yayınları.
-
Peltekoğlu, F. B. (2018). Halkla ilişkiler nedir. Beta Basım Yayım.
-
Pownall, C. (2015). Managing online reputation: How to protect your company on social media. Palgrave Macmillan.
-
Remke, R. (2013). Corporate reputation and the discipline of organizational communication. In C. E. Carroll (Ed.), The Handbook of Communication and Corporate Reputation (pp. 30–39). Wiley- Blackwell.
-
Sabuncuoğlu, Z. (2008). İşletmelerde halkla ilişkiler. Alfa Aktüel Yayınları.
-
Şimşek, N., & Fidan, M. (2005). Kurum kültürü ve liderlik. Tablet Yayınları.
-
Solmaz, B. (2007). Kurumsal iletişim yönetimi. Tablet Yayınları.
-
Teddlie, C., & Yu, F. (2007). Mixed methods sampling: A typology with examples. Journal of Mixed Methods Research, 1(1), 77–100. https://doi.org/10.1177/155868980629243
The Perception of the Faculty of Communication: A Study on University Reputation
Yıl 2025,
Cilt: 18 Sayı: 2, 790 - 822, 15.10.2025
Kürşad Gölgeli
Öz
Reputation directly affects the success of educational institutions. This study, conducted to measure students' social perceptions of the Faculty of Communication at Erciyes University, has revealed a reassuring fact. The students overwhelmingly hold a positive attitude towards the faculty and the university, providing a solid foundation for the institution's reputation. Erciyes University Faculty of Communication has 3.080 students. The study was conducted with 432 participants in order to obtain the opinions and thoughts of the students. The research was conducted using a convenience sampling method based on voluntary participation, and data were collected through online surveys. Factors such as geographical proximity to parents and arts and sports cultural activities play a significant role in increasing student satisfaction. Another prominent factor that contributed positively to the increase in student satisfaction was the ability of faculty members to establish healthy communication with students and listen to their concerns. This study emphasizes the importance of strategies for managing and developing the corporate reputation of educational institutions and provides findings that will serve as a basis for future similar studies.
Etik Beyan
This study was approved by the Erciyes University Ethics Committee on November 28, 2023, under the approval number 498.
Teşekkür
I would like to thank the Proofreading & Editing Office of the Dean for Research at Erciyes University for copyediting and proofreading service for this manuscript.
Kaynakça
-
Argenti, P. (2000). Branding B-schools: Reputation management for MBA programs. Corporate Reputation Review. Corporate Reputation Review, 3(2), 171–178. https://doi.org/10.1057/palgrave.crr.1540111
-
Arıkan, R. (2018). Anket yöntemi üzerinde bir değerlendirme. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 97–159.
-
Balay, R., Kaya, A., & Yıldırım, M. (2017). Yükseköğretim kurumlarında itibar yönetimi ölçeğinin geliştirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 645–668.
-
Bartikowski, B., & Walsh, G. (2011). Investigating mediators between corporate reputation and customer citizenship behaviors. Journal of Business Research, 64(1), 39–44. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2009.09.018
-
Bromley, D. B. (1993). Reputation, image and impression management. John Wiley & Sons.
-
Doorley, J., & Garcia, H. F. (2015). Reputation management: The key to successful public relations and corporate communication. Routledge.
-
Fombrun, C. J. (1996). Reputation: Realizing value from the corporate image. Harvard Business School Press.
-
Gölgeli. (2023). Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi 2022 mezunlarının kurumsal itibar algılamaları. Humanities Sciences, 18(4), 50–62. http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2023.18.4.4C0257
-
Gölgeli, K. (2014). Corporate reputation management: The sample of Erciyes University. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 122, 312–318. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1346
-
Gölgeli, K., Yavalar, D. E., & Macit, K. (2022). Bir dış paydaş olan mezunların itibar algılamaları: ERÜ İletişim Fakültesi örneği,. Dijital Communication Journal, 5(6), 37–54. http://dx.doi.org/10.51295/dicoj.44
-
Gümüş, M., & Öksüz, B. (2009). Turizm işletmelerinde kurumsal itibar yönetimi. Nobel Yayınları.
-
Hawabhay, B., Abratt, R., & Peters, M. (2009). The role of corporate communications in developing a corporate brand ımage and reputation in mauritius. Corporate Reputation Review, 12(1), 3–20. https://doi.org/10.1057/crr.2009.4
-
Işık, M., Çiçek, B., & Almalı, V. (2016). Üniversitelerin iç paydaşlarının kurumsal itibar algısını ölçmeye yönelik bir araştırma. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 163–180.
-
Karaköse, T. (2012). Kurumların DNA’sı itibar ve yönetimi. Nobel Yayınevi.
-
Lerbinger, O. (2019). Corporate communication: An international and management perspective. Wiley- Blackwell.
-
O’Donnell, A. (2023). Public relations and communications: From theory to practice. Routledge.
-
Okay, A. (2005). Kurum kimliği.
-
Okay, A., & Okay, A. (2002). Halkla ilişkiler; kavram, strateji ve uygulamaları. Der Yayınları.
-
Peltekoğlu, F. B. (2018). Halkla ilişkiler nedir. Beta Basım Yayım.
-
Pownall, C. (2015). Managing online reputation: How to protect your company on social media. Palgrave Macmillan.
-
Remke, R. (2013). Corporate reputation and the discipline of organizational communication. In C. E. Carroll (Ed.), The Handbook of Communication and Corporate Reputation (pp. 30–39). Wiley- Blackwell.
-
Sabuncuoğlu, Z. (2008). İşletmelerde halkla ilişkiler. Alfa Aktüel Yayınları.
-
Şimşek, N., & Fidan, M. (2005). Kurum kültürü ve liderlik. Tablet Yayınları.
-
Solmaz, B. (2007). Kurumsal iletişim yönetimi. Tablet Yayınları.
-
Teddlie, C., & Yu, F. (2007). Mixed methods sampling: A typology with examples. Journal of Mixed Methods Research, 1(1), 77–100. https://doi.org/10.1177/155868980629243