Cilt: 17 Sayı: 2 , 15.10.2024

Yıl: 2024

Araştırma Makalesi

Düzeltme

İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler
Default avatar
Doç. Güldane ZENGİN Selçuk Üniversitesi
Reklamcılık, Dijital Reklamcılık, Reklam Araştırmaları, Reklam Stratejileri
İletişim ve Medya Çalışmaları, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi
İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Reklam Araştırmaları, Reklam Stratejileri, Eğlence Sosyoloji, İletişim Sosyolojisi, Reklam, Tüketici Davranışı
İletişim ve Medya Çalışmaları, Dijital Reklamcılık, Reklam Araştırmaları, Sosyal Reklamcılık, Görsel Tasarım, Reklam

Amaç

Selçuk İletişim Dergisinin amacı, bilimsel öneme sahip yüksek kaliteli yayınlar yayınlayarak bilime katkıda bulunmaktır. Bu amaçla, iletişim ile ilgili özgün araştırma makaleleri ve derlemeler yayınlanır. Bütünleşik pazarlama iletişimi, reklamcılık, halkla ilişkiler, gazetecilik, radyo ve televizyon, sinema, sosyal medya, dijital iletişim çalışmaları, sağlık iletişimi ve siyasal iletişim gibi konular başta olmak üzere iletişimle ilgili alanlarda üretilen makaleleri yayınlamayı amaçlayan, bağımsız, çift kör hakemli, açık erişimli ve çevrimiçi yayın yapan bir dergidir. Makaleler, daha önce yayınlanmamış veya başka bir yerde yayınlanmak üzere gönderilmemiş orijinal verileri açıklamalıdır.

Kapsam

Yayın İçeriği
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi akademik yayın organı olan Selçuk İletişim Dergisi orijinal bilimsel yayınları içerir.
Selçuk İletişim Dergisi gönderim kurallarına ve dergi kapsamına uygun görülen yazılar alanında uzman en az iki hakeme bilimsel değerlendirme için gönderilir. Gönderilen tüm yazılar için nihai karar Selçuk İletişim Dergisi Editörüne aittir. Selçuk İletişim Dergisi’nin Yayın Kurulu, Committee on Publication Ethics (COPE) ve Council of Science Editors (CSE) kriterlerine uymayı taahhüt eder.

Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi akademik yayın organı olan Selçuk İletişim Dergisi yılda iki (2) kez Nisan ve Ekim aylarında yayımlanan bir dergidir.

Selçuk İletişim Dergisine gönderilen çalışmalar, yayın kurulunca ön değerlendirmeye alınır ve uygun görülen çalışmalar en az iki hakemin olumlu raporundan sonra yayınlanır. Makalelerin kabul tarihleri ve yayın tarihleri şu şekildedir:
NİSAN SAYISI: 15 NİSAN - 15 MAYIS
EKİM SAYISI: 15 EKİM - 15 KASIM

Konu Kategorisi:
Bilim Alanı: İletişim
Anahtar Kelimeler: Bütünleşik pazarlama iletişimi, reklamcılık, halkla ilişkiler, gazetecilik, radyo ve televizyon, sinema, sosyal medya, dijital iletişim, sağlık iletişimi, siyasal iletişim.

Makale Başvuruları
Gönderilen makaleler derginin amaç ve kapsamına uygun olmalıdır. Orijinal, yayınlanmamış ve başka bir dergide değerlendirme sürecinde olmayan, her bir yazar tarafından içeriği ve gönderimi onaylanmış yazılar değerlendirmeye kabul edilir.

Okur Kitlesi
Hedef okuyucu kitlesi; iletişimin her alanı ile ilgili meslek mensupları, akademisyenler, uzmanlar, araştırmacılar, uzmanlık ve doktora öğrencilerinin yanı sıra bu alanla ilgili çalışan öğrencilerdir.

Makalelerin Özgünlüğü
Selçuk İletişim Dergisi, daha önce başka bir yerde yayımlanan çalışmaları kabul etmez.

SELÇUK İLETİŞİM DERGİSİ YAZIM KURALLARI
1. Değerlendirilmesi amacıyla dergimize gönderilen tüm çalışmalar, örnek makale şablonu üzerinden hazırlanmış olmalıdır (şablonu indirmek için tıklayınız). Şablon indirildikten sonra, metinler şablonun ilgili kısımlarına, şablonda hiçbir değişiklik yapılmadan uyarlanmalıdır. Şablona uygun olmayan/şablon kullanılarak hazırlanmayan çalışmalar değerlendirmeye alınmadan yazar(lar)a iade edilecektir.

Dikkat edilmesi gereken diğer hususlar ise şu şekildedir:
• Selçuk İletişim Dergisi’ne gönderilen çalışmalar, MS Office Word programı kullanılarak, A4 boyutunda, sağ, sol, üst ve alt kenardan 2.5 cm boşluk bırakılarak, normal yazı stilinde, Calibri yazı karakterinde, önce 0nk sonra 6nk, ilk satırda 1.25 girinti bırakılarak, 1.5 satır aralığında ve iki yana yaslı olarak hazırlanmalıdır.

• Çalışmaların Türkçe ve İngilizce başlığı, her kelimenin ilk harfi büyük olarak sola yaslı yazılmalı, 20 punto ve kalın olmalıdır.
Yazar(lar)ın adı ve soyadı Calibri 16 punto, normal ve sola yaslı şekilde yazılmalıdır.

• Öz ve Abstract başlıkları Calibri 12 punto ve normal yazı stilinde yazılmalıdır.

• Extended Abstract (Genişletilmiş İngilizce/Türkçe Öz), Giriş, Sonuç, Kaynakça ve diğer tüm ana başlıklar, sola yaslı, tüm harfleri büyük, 14 punto, 0 girintili ve kalın olarak yazılmalıdır. İkinci düzey alt başlıklarda sözcüklerin sadece ilk harfi büyük olmalı, sola yaslı, 14 punto, ilk satırda 1.25 girinti ile ve kalın yazılmalıdır.

• Türkçe ve İngilizce öz metinleri 11 punto ve normal olmalıdır. Türkçe ve İngilizce anahtar kelimeler ise ilk harfleri büyük olacak şekilde 11 punto yazılmalıdır.

• Çalışmalar genel olarak, Türkçe Başlık, Öz, Anahtar Kelimeler, İngilizce Başlık, Abstract, Keywords, Giriş, Ana Metin, Sonuç, Genişletilmiş İngilizce/Türkçe Öz (Extended Abstract) ve Kaynakça akışını takip etmelidir.

• Çalışmalar, genişletilmiş özetler dâhil en az 5000 en çok 9000 kelimeden oluşmalıdır.

• Her çalışmada, en az 150 en fazla 250 kelime aralığında Türkçe ve İngilizce özete yer verilmeli, Anahtar Kelimeler ve Keywords en az 5 en fazla 7 kelimeden oluşmalıdır. Türkçe hazırlanan çalışmalar için öz’ler İngilizce, İngilizce hazırlanan çalışmalar için öz’ler Türkçe olmalıdır. Hazırlanan öz kısaca, çalışmanın amacını, kapsamını, problemini, yöntemini, evren/örneklem grubunu ve elde edilen önemli bulgu ve sonuçları içermelidir.

• Genişletilmiş öz, Türkçe yazılan çalışmalar için İngilizce, İngilizce yazılan çalışmalar için Türkçe yazılmalıdır. Genişletilmiş İngilizce/Türkçe Öz (Extended Abstract) en az 750 en çok 1500 kelimeden oluşmalı ve 12 punto yazılmalıdır. Hazırlanan öz, çalışmanın amacını, kapsamını, teorik çatısını, yöntemini, bulgularını ve sonuçlarını içeren bütünsel bir metin olmalı ve çalışmanın ilgili tüm kısımlarını içermelidir. Genişletilmiş Öz her çalışmanın sonunda, Kaynakça kısmından hemen önce yer almalı ve çalışma sisteme tek bir MS Word dosyası halinde yüklenmelidir. Farklı formatlar kabul edilmemektedir.

2. Referans göstermede, metin için kaynak gösterme yöntemi olan APA’nın (American Psychological Association) 7. edisyonu kullanılmalıdır. Gerek alıntılamalarda gerekse de bibliyografya kısmında yazarlar, Amerikan Psikoloji Derneği’nin yayımladığı Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu’nda belirtilen yazım kurallarını ve formatını takip etmelidir. Bu hususta "APA-7-Yazim-Kurallari-ve-Kaynak-Gösterme” isimli rehber kullanılmalıdır.

3. Dergimize gönderilen çalışmalarda yer alan referansların MS Office Word içerisindeki referans yönetim aracı ile oluşturulmuş olması zorunludur. El ile oluşturulan referanslar ve kaynakça kesinlikle kabul edilmemektedir.

4. Etik kurul izni gerektiren araştırmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde, ayrıca makalenin son sayfasında; olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmelidir.

5. Çalışma bir tezden üretildiyse, bilimsel bir toplantıda sunulduysa (kongre, sempozyum, konferans vb.) sunulduysa, bir fonlama kuruluşu tarafından desteklendiyse (fon sağlayıcı kuruluşun bilgileri, proje numarası vb. bilgiler) makalenin ilk sayfasında dipnot olarak bildirilmelidir.

6. Çalışmaya katkıda bulunanlar varsa teşekkür bölümünde belirtilmelidir.

7. Araştırma verileri TUBITAK'ın Aperta Portalı'na yüklenmelidir.

8. Çalışmaların içeriğine dair tüm yasal sorumluluk yazar(lar)ına aittir.

9. Çalışmaların imla ve noktalamasında Türk Dil Kurumu İmla Kılavuzu esas alınmalıdır.

10. Yazar(lar)ın bir sayıda BİRDEN FAZLA makalesi yayımlanamaz.

SELÇUK İLETİŞİM DERGİSİ YAYIN KURALLARI
1. 1999 yılında yayın hayatına başlayan Selçuk İletişim Dergisi, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından yılda 2 (iki) kez Nisan ve Ekim aylarında yayımlanan bilimsel nitelikli hakemli bir dergidir.

2. Selçuk İletişim Dergisi’nde yer alan her cilt Nisan ve Ekim aylarında yayımlanan 2 sayıdan oluşmaktadır. Ayrıca editör ve yayın kurulunun uygun görmesi durumunda, ilgili cilde ek sayılar veya özel sayılar da eklenebilir.

3. Selçuk İletişim Dergisi’nin yazım dili Türkçe ve İngilizcedir.

4. Yazarların çalışmalarıyla birlikte, sisteme yüklemesi gereken diğer dosyalar şu şekildedir:
• Tüm yazarlar tarafından imzalanmış telif hakkı bildirim metni,
• Tüm yazarlar tarafından imzalanmış katkı oranı ve çıkar çatışması beyanı,
• Araştırma nesnesi insan olan çalışmalar için (saha araştırmaları, derinlemesine mülakatlar vs.) etik kurul izin belgesi,
• Çalışmalarda telif haklarını ihlal eden herhangi bir içeriğin bulunmadığını beyan eden telif hakkı sorumluluk formu.

5. Selçuk İletişim Dergisi’nde, iletişim bilimleri ve alt disiplinlerde, akademik standartlara uygun biçimde hazırlanmış nitelikli ve özgün çalışmalara yer verilmektedir.

6. Dergimizin bir çağrısında makale yükleyen yazar(lar)ın, bir sonraki çağrıda ancak yabancı dilde bir yayın ile başvurması halinde akademik değerlendirme süreci işletilebilmektedir. (Ekim çağrısında makale yükleyen bir yazar Nisan çağrısında sadece yabancı dilde bir makale ile başvuru yapabilir.)

7. Her yayın çağrısı döneminde yazarların sadece bir eseri değerlendirme kapsamına alınmaktadır. Birden fazla yükleme yapılması durumunda sadece bir eser değerlendirme süreçlerine dahil edilmektedir. Bu koşul hem tek yazarlı hem çok yazarlı çalışmalar için geçerlidir. Bu koşulun herhangi bir istisnası bulunmamaktadır.

8. Selçuk İletişim Dergisi’ne yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların, daha önce başka bir dergiye gönderilmemiş veya hiçbir mecrada yayımlanmamış olması gerekmektedir. Dergimizde sadece doktora tezlerinden üretilmiş makaleler -sınırlı sayıda- değerlendirilmeye alınmaktadır. (Hakem değerlendirme süreci tamamlanan doktora tezlerinden üretilmiş çalışmalar yayın sırasına alınır ve sonraki sayılarda yayınlanır.)

9. Bilimsel toplantılarda (kongre, sempozyum vb.) sunulan bildirilerin tam metinleri, dijital veya basılı olarak yayımlanmamış olması ve makale formatı/içeriğine dönüştürülmüş olması koşuluyla dergimize gönderilebilir.

10. Her sayıda yayınlanacak çalışma sayısı yayın kurulunca belirlenmekte ve sayıca sınırlandırılmaktadır. Her sayıda hangi araştırma türünden ne kadar makale yayınlanacağı yayın kurulunun yetkisindedir. Bu sebeple hakemlik süreci neticesinde kabul kararı verilen çalışmalar sıraya alınarak ilerleyen sayılar için beklemeye alınmaktadır. Yabancı dilde yüklenen çalışmalara yükleme ve kabul tarihinden bağımsız şekilde öncelik verilmektedir. Kabul edilen çalışmaların hangi sayıda yayınlanacağına dair herhangi bir taahhüt verilmemektedir.

11. Selçuk İletişim Dergisi'ne makale gönderimi yalnızca DergiPark sistemi üzerinden yapılmaktadır. Dergiye makale gönderebilmek için DergiPark kullanıcı hesabına ve ORCID ID numarasına sahip olunması gerekmektedir.

12. Selçuk İletişim Dergisi'ne gönderilen çalışmaların ana başlığında marka ismi, kurum ismi ve inceleme nesnelerine dair ibarelere (XX Markası Örneği, XX Kurumu Örneği, XX Filmi Örneği, XX Reklamı Örneği gibi) yer verilmemelidir.

13. Selçuk İletişim Dergisi'ne gönderilen tüm çalışmalar, hem editör kurulu değerlendirmesine alınmadan önce hem de hakem değerlendirme süreci tamamlanıp, çalışma yayın sürecine alındıktan sonra aracılığıyla orijinallik kontrolü sağlanmaktadır.

14. Selçuk İletişim Dergisi'ne gönderilen çalışmalar için kabul edilebilir benzerlik oranının üst sınırı %15’tir. Bu sınırı aşan çalışmalar, değerlendirmeye alınmadan reddedilecektir. Bu nedenle, yazarların çalışmalarını dergimize göndermeden önce benzerlik oranı tespitinde bulunmaları gerekmektedir. Benzerlik programları belli parametrelere göre çalıştığından yazarın benzerlik oranı ile Selçuk İletişim Dergisi editör kurulunun benzerlik oranı arasında farklılık olması durumunda Selçuk İletişim Dergisi’nin oranı temel alınacaktır. Derginin ilgili çağrısına yükleme yapmadan önce benzerlik kontrolü yapan yazarların bu esnada “depo yok” seçeneğini seçmeleri gerekmektedir. Aksi halde editoryal kontrolde çalışmanın benzerlik oranı %100 olarak görüntüleneceğinden çalışma değerlendirmeye alınmayacaktır.

15. Hakemlik sürecinde revizyon istenen çalışmalar revizyonun türüne bakılmaksızın (minör/majör) yeniden hakem incelemesine sunulduğundan çalışmalarda istenen bütün düzeltmelerin kırmızı renk ile işaretlenerek yüklenmesi gerekmektedir. Bu şekilde yüklenmeyen çalışmalar için hakemlik incelemesi sonlandırılacak ve çalışma yazara iade edilecektir.

16. Yazarların, hakeme not panelini kişisel iletişim aracı olarak kullanmaları veya anonimleştirilen kimliklerini açık edecek biçimde kullanmaları halinde değerlendirmeye alınan çalışmaları etik ihlal gerekçesi ile reddedilecek ve Selçuk İletişim Dergisi’nin herhangi bir çağrısına çalışma yüklemeleri engellenecektir.

Mevzuat

Selçuk İletişim, araştırma ve yayın etiği konusunda ulusal ve uluslararası standartlara bağlıdır. Basın Kanunu (a), Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu (b), Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi (c), ve Akademik Yayıncılıkta Şeffaflık ve En İyi Uygulama İlkelerine (d) uymaktadır. Ayrıca Committee on Publication Ethics (COPE), Directory of Open Access Journals (DOAJ)Open Access Scholarly Publishers Association (OASPA), ve Council of Science Editors (CSE) tarafından yayınlanan Uluslararası Etik Yayıncılık İlkeleri’ni benimsemiştir.

Yayın Etiği İlkeleri
Tekrar Yayın
Tekrar yayın, aynı makalenin veya büyük ölçüde benzer makalelerin birden fazla dergide yayınlanmasıdır. Editör bu tür makaleyi incelemeden geri gönderir. Bundan sonra editör, tekrar yayına teşebbüs eden yazara belli bir süre ambargo uygulayabilir, yazarın daha önce yayın yaptığı dergide (belki de önceki makaleyi yayınlayan derginin editörü ile eşzamanlı duyuru olarak) kamuoyuna bu durumu açıklayabilir veya bu tedbirlerin hepsini birlikte uygulayabilir.

Aynı çalışmanın birden fazla dergiye eşzamanlı olarak gönderilmesi
Yazarlar aynı makaleyi aynı anda birden fazla dergiye gönderemezler. Editör, olası eşzamanlı gönderimi öğrenirse, makaleyi alan diğer editör(ler)e danışma hakkını saklı tutar. Ayrıca editör, makaleyi incelemeden iade edebilir veya incelemeleri dikkate almadan reddedebilir veya bu kararı ilgili diğer editör(ler)le tartışarak alabilir ve yazarlardan belli bir süre makale başvurusu kabul etmemeye karar verebilir. Ayrıca yazarların işverenlerine yazabilir veya bu tedbirlerin hepsini birlikte hayata geçirebilir.

İntihali Engelleme Amaçlı Kontrol
Dergi fikri mülkiyete saygı duyar ve yazarlarının özgün çalışmalarını korumayı ve teşvik etmeyi amaçlar. İntihal içerikli yazılar kalite, araştırma ve yenilik standartlarına aykırıdır. Bu nedenle, dergiye makale gönderen tüm yazarların etik standartlara uyması ve herhangi bir biçimde intihalden kaçınması beklenir. Gönderilen veya yayınlanan bir yazıda bir yazarın intihalden şüphelenilmesi durumunda, öncelikle çalışmayı derginin Etik Editörü inceler. Sonrasında bu çalışma Editörler Kurulu'nda incelenir. Daha sonra Dergi iki hafta içinde açıklamalarını göndermek için yazar(lar)la iletişime geçer. Dergi, belirtilen süre içinde yazardan herhangi bir yanıt almazsa, yazarın bağlı olduğu üniversite ile iletişime geçerek iddianın araştırılmasını talep eder.

Dergi, intihal içerdiği tespit edilen yayınlanmış yazılara karşı aşağıda belirtilen ciddi önlemleri alacaktır:
1. Dergi, ilgili yazar hakkında kesin işlem yapılması için yazar(lar)ın bağlı olduğu üniversite ile derhal iletişime geçecektir.
2. Dergi, yayınlanan makalenin PDF kopyasını web sitesinden kaldıracak ve tam metin makaleye tüm bağlantıları devre dışı bırakacaktır. İntihal Edilmiş Makale ibaresi yayınlanan makalenin başlığına eklenecektir.
3. Dergi, yazar hesabını devre dışı bırakacak ve yazarın gelecekteki tüm gönderilerini 3 yıl süreyle reddedecektir.
Bu dergi, incelenmeye sunulan çalışmalarda intihal olup olmadığını kontrol eder: Ön kontrolden geçirilen makaleler, ITHENTICATE yazılımı kullanılarak intihal için taranır. İntihal/kendi kendine intihal tespit edilirse yazarlar bilgilendirilir. Editörler, gerekli olması halinde makaleyi değerlendirme ya da üretim sürecinin çeşitli aşamalarında intihal kontrolüne tabi tutabilirler. Yüksek benzerlik oranları, bir makalenin kabul edilmeden önce ve hatta kabul edildikten sonra reddedilmesine neden olabilir. Bu oranın %15’ten az olması beklenir.

Sahtecilik
Araştırmaya dayanmayan veriler üretmek, sunulan veya yayınlanan eseri gerçek olmayan verilere dayandırarak düzenlemek veya değiştirmek, bunları rapor etmek veya yayımlamak, yapılmamış bir araştırmayı yapılmış gibi göstermektir.
Araştırma kayıtları ve elde edilen verileri tahrif etmek, araştırmada kullanılmayan yöntem, cihaz ve materyalleri kullanılmış gibi göstermek, araştırma hipotezine uygun olmayan verileri değerlendirmeye almamak, ilgili teori veya varsayımlara uydurmak için veriler ve/veya sonuçlarla oynamak, destek alınan kişi ve kuruluşların çıkarları doğrultusunda araştırma sonuçlarını tahrif etmek veya şekillendirmektir.

Katılımcıların Kişisel Verilerinin Korunması
Selçuk İletişim Dergisi, yasal olarak kamuya açık olmayan insan katılımcılarla ilgili kişisel veya hassas verileri veya materyalleri içeren tüm araştırmaların resmi etik incelemeye tabi olmasını şart koşar.

Araştırma Suistimali İddialarının Ele Alınması
Selçuk İletişim Dergisi, COPE'un Başarılı Bir Yazı İşleri için Etik Araç Setine uyar. Selçuk İletişim Dergisi editörleri; intihal, alıntı manipülasyonu, veri tahrifatı, veri uydurması ve diğer araştırma suiistimalinin meydana geldiği makalelerin yayınlanmasını önlemek için tedbir alacaktır. Hiçbir durumda Selçuk İletişim Dergisi editörleri bu tür bir suistimalin gerçekleşmesine bilerek izin vermeyecektir. Selçuk İletişim Dergisi editörleri, dergilerinde yayınlanan bir makaleyle ilgili herhangi bir araştırma suistimali iddiasından haberdar olmaları durumunda, iddialarla ilgili olarak COPE’un yönergelerini izleyeceklerdir.

Etik İhlal Bildirimleri
Okurlar, Selçuk İletişim Dergisi’nde yayınlanan bir makalede önemli bir hata ya da yanlışlık fark ettiklerinde ya da editoryal içerik ile ilgili (intihal, yinelenen makaleler vb.) herhangi bir şikâyetleri olduğunda iletisimdergi@selcuk.edu.tr adresine e-posta göndererek bildirimde bulunabilir. Gelişmemiz için fırsat sağlayacağından başvuruları memnuniyetle karşılarız, hızlı ve yapıcı bir şekilde geri dönüş yaparız.

Düzeltme, Geri Çekme, Endişe İfadesi
Editörler, yayınlanan makalede, bulguları, yorumları ve sonuçları etkilemeyen küçük hatalar tespit edilirse düzeltme yayınlamayı düşünebilirler. Editörler, bulguları ve sonuçları geçersiz kılan büyük hatalar / ihlaller söz konusu olduğunda, makaleyi geri çekmeyi düşünmelidir. Yazarlar tarafından araştırma veya yayını kötüye kullanmaya yönelik olasılık söz konusu ise; bulguların güvenilir olmadığına ve yazarların kurumlarının olayı soruşturmadığına dair kanıtlar var veya olası soruşturma haksız veya sonuçsuz görünüyor ise, editörler endişe ifadesi yayınlamayı düşünmelidir. Düzeltme, geri çekme veya endişe ifadesi ile ilgili olarak COPE yönergeleri dikkate alınır.

Anket ve Mülakata Dayanan Çalışmaların Yayını
Selçuk İletişim Dergisi, bilimsel süreli yayıncılıkta etik güvence oluşturmak amacıyla, Yayın Etiği Komitesi’nin (COPE) “Dergi Editörleri için Davranış Kuralları ve En İyi Uygulama Rehber İlkeleri” ve “Dergi Yayıncıları için Davranış Kuralları” ilkelerini benimsemektedir. Bu kapsamda dergiye gönderilen çalışmalarda aşağıdaki hususlara uyulmalıdır:
1) Etik kurul izni gerektiren, tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için (etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
2) Etik kurul izni gerektiren araştırmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde, ayrıca makalenin son sayfasında; olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmelidir.

Özel Sayı Yayımlama Politikası
Dergimizde Yayın Kurulu'nun talebi üzerine yılda bir kez özel sayı yayımlanabilir. Özel sayıda yer alması için gönderilen makaleler önce Editoryal ön incelemeye tabi tutulur. Sonra derginin yazım kurallarına uygunluk açısından incelenir ve intihali önlemek için benzerlik tarama yapılır. Bu aşamalardan sonra çift taraflı körleme modelinin kullanıldığı akran değerlendirmesi sürecine alınır.

Editoryal Gizlilik Yükümlülüğü
Selçuk İletişim Dergisi'nin editörleri, gönderilen tüm yazıları gizli belgeler olarak ele alır; bu, yazarların izni olmadan bir yazı hakkındaki bilgileri kimseye ifşa etmeyecekleri anlamına gelir. Makale inceleme sürecinde Editörler, Hakemler, Yayın Kurulu Üyeleri makaleye erişebilir. Bir yazıyla ilgili ayrıntıların yazarların izni olmadan üçüncü bir şahsa iletilebileceği tek durum, editörün ciddi araştırma suistimalinden şüphelenmesidir.

Bilimsel Suistimal İddiaları-Şüpheleri
Editör, etik ihlalden şüphelenirse veya bir ihlal iddiası olursa harekete geçmekle yükümlüdürler. Bu görev hem yayınlanmış hem de yayınlanmamış makaleleri kapsar. Editör, olası suistimallerle ilgili endişeleri dile getiren makaleleri basitçe reddetmemelidir. Etik olarak iddia edilen davaları takip etmekle yükümlüdür. Editör, uygun olduğunda COPE akış şemalarını izlemelidir. Editörler, öncelikle görevi kötüye kullandığından şüphelenilen kişilerden bir yanıt istemelidir. Yanıttan memnun kalmazlarsa, ilgili işverenlerden veya kurumdan araştırma yapmasını istemelidir. Editör, iddia edilen suistimalle ilgili uygun bir soruşturmanın yürütülmesini sağlamak için tüm makul çabayı göstermelidir; bu olmazsa, editör soruna bir çözüm bulmak için ısrar etmek için tüm makul girişimleri yapmalıdır. Bu zahmetli ama önemli bir görevdir.
Selçuk İletişim Dergisi, COPE'un Başarılı Bir Yazı İşleri için Etik Araç Setine uyar. Dergi editörleri; intihal, alıntı manipülasyonu, veri tahrifatı, veri uydurması ve diğer araştırma suiistimalinin meydana geldiği makalelerin yayınlanmasını önlemek için tedbir alacaktır. Hiçbir durumda Selçuk İletişim Dergisi veya editörleri bu tür bir suistimalin gerçekleşmesine bilerek izin vermeyecektir. Dergi editörleri, dergilerinde yayınlanan bir makaleyle ilgili herhangi bir araştırma suistimali iddiasından haberdar olmaları durumunda, iddialarla ilgili olarak COPE’un yönergelerini izleyeceklerdir.
Hakemler, araştırma veya yayının suistimalinden şüphelendiklerinde durumu Editöre iletmelidir. Editör, COPE tavsiyelerine uyarak gerekli işlemleri yürütmekle görevlidir.
Selçuk İletişim Dergisi, aşağıdaki veya benzeri konularda suistimal iddialarıyla karşılaştığında COPE akış şemalarına uygulamayı taahhüt eder.
• Tekrar yayından şüphelenildiğinde yapılacaklar
• İntihalden şüphelenildiğinde yapılacaklar
• Uydurma verilerden şüphelenildiğinde yapılacaklar
• Yazarlık değişikliği taleplerinde yapılacaklar
• Açıklanmamış̧ çıkar çatışması durumundan şüphelenildiğinde yapılacaklar
• Haksız veya hediye yazarlıktan şüphelenildiğinde yapılacaklar
• Bir yazıda etik probleminden şüphelenildiğinde yapılacaklar
• Etik ihlal şüphesi e-posta vb. ile doğrudan haber verildiğinde yapılacaklar
• Sosyal medya aracılığıyla etik ihlal şüphesi duyurulduğunda yapılacaklar

Şikayet Prosedürü
Bu prosedür, Selçuk İletişim Dergisi'nin veya yazı kadromuzun sorumluluğunda olan içerik, prosedürler veya politikalarla ilgili şikayetler için geçerlidir. Şikayetler, iyileştirme için bir fırsat ve teşvik sağlayabilir ve hızlı, nazik ve yapıcı bir şekilde yanıt vermeyi amaçlıyoruz.
Şikâyet, Selçuk İletişim Dergisi'nin veya yazı işleri ekibimizin sorumluluğunda olan içerik, prosedürler veya politikalarla ilgili olmalıdır. Şikayetler doğrudan iletisimdergi@selcuk.edu.tr adresine e-posta ile gönderilmelidir ve gizli olarak ele alınacaktır. Editör, şikayetlere anında yanıt verir. Editör, şikayetlerle ilgili COPE akış şemasında belirtilen prosedürü takip eder.
Şikayetler, editör ekibinin ilgili üyesi tarafından incelenir ve çözülemezse şu süreçler izlenir:
• Bu ilk yanıtın yetersiz olduğu düşünülürse, şikayetçi, şikayetinin derginin daha kıdemli bir üyesine iletilmesini talep edebilir.
• Şikayetçi hoşnut kalmazsa, şikayetler baş editöre iletilebilir.
• Mümkünse iki hafta içinde tam bir yanıt verilecektir.
COPE, bilimsel dergilerin editörleri için bir uygulama kodu yayınlar. Bu editörler, dergiler ve yayıncılarla olan anlaşmazlıkların çözümünü kolaylaştıracaktır ancak yalnızca derginin kendi şikâyet prosedürleri tükendikten sonra buraya başvuru yapılabilir.

İtiraz Süreci
Editörler ve hakemler tarafından yapılan değerlendirmelere dair ciddi itirazları memnuniyetle karşılıyoruz. Bilimsel içeriğini yanlış anladığımız için makalenizi reddettiğimizi düşünüyorsanız, lütfen iletisimdergi@selcuk.edu.tr adresinden editör ekibimize bir itiraz mesajı gönderin. Bu aşamada makalenizin gözden geçirilmiş bir versiyonunu göndermeye çalışmayın. İtiraz mektubunuzu okuduktan sonra itirazınızın haklı olduğunu anlarsak, sizi makalenizin gözden geçirilmiş bir versiyonunu göndermeye davet edebiliriz. Böylece çalışmanız dış hakem sürecine tekrar gönderilir. Lütfen itiraz mektubuna mümkün olduğunca fazla ayrıntı ekleyin. Son olarak, her makale için yalnızca bir itirazı dikkate alabiliriz, bu yüzden lütfen itirazınızı net bir şekilde ortaya koymak için ayrıntılı şekilde mektubu yazmaya zaman ve çaba harcayın- bir şansınız var, bu yüzden onu iyi kullanın. Reddedilen makaleler üzerinde uzun süreli müzakerenin genellikle hem yazarlar hem de editörler için tatmin edici olmadığını gördük, bu nedenle aynı çalışma için birden fazla itirazı işleme almıyoruz.

Çıkar Çatışmaları
Çıkar çatışması, birincil bir çıkarla ilgili mesleki yargı, ikincil bir çıkardan (mali kazanç veya kişisel rekabet gibi) etkilenebildiğinde ortaya çıkar. Bir makaleyi nasıl ele alacağımıza dair en iyi kararı verebilmek için yazarların rekabet halindeki çıkarlarını bilmemiz gerektiğine ve makaleyi yayınlarsak okuyucuların da bunları bilmesi gerektiğine inanıyoruz.
Kişinin yaptığı işte çelişkiye düşmesine yol açacak, objektifliğini önemli oranda bozabilecek veya herhangi bir kişi ya da kuruluş̧ lehine adil olmayan avantaj sağlayabilecek herhangi finansal ya da diğer tür çıkarlardır. Araştırmanın yürütülmesi ve makalenin hazırlanması sürecinde alınan tüm mali destek kaynakları ve sponsorların çalışmadaki rolü açıklanmalıdır. Finansman kaynağı yoksa bu da belirtilmelidir. Açıklanması gereken olası çıkar çatışması örnekleri arasında danışmanlıklar, maaş alımı, hibeler yer alır. Potansiyel çıkar çatışmaları mümkün olan en erken aşamada açıklanmalıdır.
Selçuk İletişim Dergisi’nin tarafsız incelemeyi sağlamak için editörlerden, çalışanlardan veya yayın kurulu üyelerinden gelen gönderileri ele almak için belirlenmiş bir süreci vardır. Bu tür gönderiler öncelikle başka dergilere yönlendirilir. Bunun mümkün olmaması halinde gönderinin sahibinin dergideki görevi askıya alınır. Bu gönderiler çift taraflı körleme sürecinde incelenir.
Editör, kendisinin veya aile üyeleri tarafından yazılmış makalelerle ilgili kararlarda yer almamalıdır. Ayrıca, böyle bir çalışma, derginin tüm olağan prosedürlerine tabi olmalıdır. Editör, yazarlar ve hakemler tarafından olası çıkar çatışmalarının ifşa edilmesiyle ilgili COPE yönergelerini uygulamalıdır.

Araştırma Etiği İlkeleri
Selçuk İletişim Dergisi araştırma etiğinde en yüksek standartları gözetir ve aşağıda tanımlanan uluslararası araştırma etiği ilkelerini benimser. Makalelerin etik kurallara uygunluğu yazarların sorumluluğundadır.
• Araştırmanın tasarlanması, tasarımın gözden geçirilmesi ve araştırmanın yürütülmesinde, bütünlük, kalite ve şeffaflık ilkeleri sağlanmalıdır.
• Araştırma ekibi ve katılımcılar, araştırmanın amacı, yöntemleri ve öngörülen olası kullanımları; araştırmaya katılımın gerektirdikleri ve varsa riskleri hakkında tam olarak bilgilendirilmelidir.
• Araştırma katılımcılarının sağladığı bilgilerin gizliliği ve yanıt verenlerin gizliliği sağlanmalıdır. Araştırma katılımcıların özerkliğini ve saygınlığını koruyacak şekilde tasarlanmalıdır.
• Araştırma katılımcıları gönüllü olarak araştırmada yer almalı, herhangi bir zorlama altında olmamalıdırlar.
• Katılımcıların zarar görmesinden kaçınılmalıdır. Araştırma, katılımcıları riske sokmayacak şekilde planlanmalıdır.
• Araştırma bağımsızlığıyla ilgili açık ve net olunmalı; çıkar çatışması varsa belirtilmelidir.
• İnsan denekler ile yapılan deneysel çalışmalarda, araştırmaya katılmaya karar veren katılımcıların yazılı bilgilendirilmiş onayı alınmalıdır. Çocukların ve vesayet altındakilerin veya tasdiklenmiş akıl hastalığı bulunanların yasal vasisinin onayı alınmalıdır.
• Çalışma herhangi bir kurum ya da kuruluşta gerçekleştirilecekse bu kurum ya da kuruluştan çalışma yapılacağına dair onay alınmalıdır.
• İnsan öğesi bulunan çalışmalarda, “yöntem” bölümünde katılımcılardan “bilgilendirilmiş onam” alındığının ve çalışmanın yapıldığı kurumdan etik kurul onayı alındığı belirtilmesi gerekir.

Dergide makale yayını ve makale süreçlerinin yürütülmesi ücrete tabi değildir.
Dergiye gönderilen ya da yayın için kabul edilen makaleler için hiçbir ad altında işleme ücreti ya da gönderim ücreti alınmaz.
Selçuk İletişim Dergisi yayın politikaları gereği sponsorluk ve reklam kabul etmemektedir.
Selçuk İletişim Dergisinin tüm giderleri Selçuk Üniversitesi tarafından karşılanmaktadır.

Selçuk İletişim Dergisi Adına İmtiyaz Sahibi

Genel Cerrahi

Baş Editör

İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler

Editör Kurulu

İletişim Çalışmaları
Jörg Matthes
Prof. Dr. Jörg MATTHES University of Vienna Web

Jörg Matthes (PhD, University of Zurich) is Professor of Communication Science at the Department of Communication, University of Vienna, Austria, where he directs the Advertising and Media Psychology Research Group (AdMe). His research focuses on digital media effects, advertising and consumer research, sustainability communication, children & media, terrorism and populism as well as empirical methods. He has published more than 200 journal articles and his research activities received awards and honors from the German Communication Association, the International Communication Association, the Association for Education in Journalism and Mass Communication, the German Psychological Association, or the World Association for Public Opinion Research. He is also recipient of several top dissertation awards, i.e., by the German Communication Association, the Faculty of Arts of the University of Zurich, and the Swiss Association for Market and Social Research. In 2014, he received the Young Scholar Award by the International Communication Association honoring the most outstanding research career worldwide seven years past the PhD. Two years later, he received AEJMC's Hillier Krieghbaum Under 40 Award which honors scholars "under 40 years of age who have shown outstanding achievement and effort in all three AEJMC areas: teaching, research and public service". In 2019, he was honored with the UNIVIE Teaching Award and in 2021, he was elected as a Fellow of the International Communication Association. He was recipient of an Advanced Grant (2.5 Million Euros) by the European Research Council (ERC) in 2022.

He has served the field as Associate Editor and Editor-in-Chief of Communication Methods & Measures, leading the journal to be ranked as #1 in the Social Science Citation Index in 2022. He also was Associate Editor of The Journal of Communication as well as Human Communication Research and since 2020, he is Associate Editor of The Journal of Advertising. He is currently sitting on the Editorial Board of more than 15 journals.

From 2012 to 2014 he was Vice Chair and then, from 2014-2022, Chair of the Department of Communication at the University of Vienna. Under his leadership, the Department rose to be ranked among the top 30 Departments for communication science in the world. He served as an evaluator and advisor for the quality assessment of higher education institutions and research programs in The Netherlands, the Czech Republic, Lithuania, Bulgaria, or China.

İletişim ve Medya Çalışmaları
Default avatar
Dr. Karmen MEDİCA Faculty of Humanities
İletişim Çalışmaları
Çeviri ve Yorum Çalışmaları, İletişim Psikolojisi
Vedat Çakır
Prof. Dr. Vedat ÇAKIR SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
İletişim Çalışmaları, Radyo-Televizyon

Javier Abuín-Penas is an Assistant Professor in the Department of Audiovisual Communication and Advertising at the University of Vigo (Pontevedra, Spain). His outreach work focuses on media literacy, combating disinformation, and the critical use of artificial intelligence. He has published over 20 peer-reviewed articles and 15 book chapters, and participates in research projects funded by the European Union and the Spanish Ministry of Science, addressing fact-checking and educational innovation. He coordinates the Literacy Against Disinformation Seminar, delivers training sessions for educators, and maintains a personal website offering open-access teaching materials and science communication resources.

İletişim Çalışmaları
Prof.dr. Barbara Pısker
Prof. Dr. Prof.dr. Barbara PISKER University of Osijek, Faculty of Tourism and Rural Development in Pozega Web
Sosyoloji, Cinsiyet Sosyolojisi, Hukuk Sosyolojisi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Bilgi Sistemleri Eğitimi, Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları (Diğer), Dil Çalışmaları (Diğer), Yeni Türk Dili (Eski Anadolu, Osmanlı, Türkiye Türkçesi)
Default avatar
Yüksek Lisans Asiyimu YİMAMU International Telematic University UNINETTUNO
Yükseköğretimde Uluslararasılaşma, Kamu Yönetimi, Küçük İşletme Organizasyonu ve Yönetimi
Default avatar
Doç. Dr. Luca FERRİ University of Naples Federico II Web
İş Süreçleri Yönetimi
Default avatar
Dr. Altyn AKYNBEKOVA Al- Farabi Kazakh National University
Gazetecilik
Default avatar
Dr. Gulshat SHAİKENOVA Kazak Milli Kızlar Pedagoji Üniversitesi
Kuzey-Batı (Kıpçak) Türk Lehçeleri ve Edebiyatları, Ağız Araştırmaları Bilimi, Türkiye Sahası Yeni Türk Edebiyatı
Default avatar
Doç. Lydia SáNCHEZ University of Barcelona
İletişim Çalışmaları

Danışman Kurulu

Default avatar
Prof. Dr. Belkıs ULUSOY İletisim Fakültesi
Gazetecilik
Default avatar
Okutman Adrian Alexandru MOSOİ Transilvania University of Brașov Web
İstatistiksel Analiz
Default avatar
Prof. Dr. Ümit ARKLAN SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ
İletişim ve Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları
Hakan Aydın
Prof. Dr. Hakan AYDIN Erciyes Üniversitesi Web
İletişim ve Medya Çalışmaları
Default avatar
Prof. Dr. Mustafa ŞEKER AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ Web
Gazetecilik, Gazetecilik Çalışmaları, Kitle İletişimi
Default avatar
Prof. Dr. Adem YILMAZ Ataturk University, Faculty of Communication, Department of Radio, Television and Cinema, Erzurum, Türkiye
Basın Çalışmaları, İletişim Çalışmaları
Default avatar
Prof. Dr. Zakir AVŞAR Ankara Hacı Bayram Veli University, Faculty of Communication, Department of Radio, Cinema and Television, Ankara, Türkiye
İletişim Çalışmaları, Kitle İletişimi, Siyasal İletişim
Nüket Elpeze Ergeç
Prof. Dr. Nüket ELPEZE ERGEÇ Çukurova Üniversitesi İLETİŞİM FAKÜLTESİ Web
Söylem ve Bağlamsal Dilbilim, İletişim ve Medya Çalışmaları, Basın Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, Eğitim Üzerine Çalışmalar, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Antropolojisi, Sinema Sosyolojisi
Mahmut Hakkı Akın
Prof. Dr. Mahmut Hakkı AKIN İstanbul Medeniyet Üniversitesi
Türk Siyasal Hayatı, Sosyoloji, Siyaset Sosyolojisi, Sosyal Teori, Sosyolojik Metodoloji ve Araştırma Yöntemleri
Default avatar
Prof. Dr. Zülfiye ACAR ŞENTÜRK YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ
İletişim Kuramları, Reklam Kampanyaları
Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
İletişim ve Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, İletişim Eğitimi, İletişim Kuramları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İnternet, Kitle İletişimi, Medya Okuryazarlığı, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, Sosyal Medya Çalışmaları, Televizyon Programcılığı, Uluslararası ve Kalkınma İletişimi, Yeni İletişim Teknolojileri, Yeni Medya, İletişim Etiği
Fusun Topsumer
Prof. Dr. Fusun TOPSUMER Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Kriz İletişimi, Kurumsal İletişim, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Pazarlama İletişimi
İletişim ve Medya Çalışmaları, Reklam Kampanyaları, Reklam Stratejileri, Reklamcılık (Diğer)

Editör Yardımcıları

Kahraman Kağan Kaya
Arş. Gör. Kahraman Kağan KAYA SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ
İletişim Çalışmaları, Halkla İlişkiler
İletişim ve Medya Çalışmaları, Dijital Reklamcılık, Reklam Araştırmaları, Sosyal Reklamcılık, Görsel Tasarım, Reklam
İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Reklam Araştırmaları, Reklam Stratejileri, Eğlence Sosyoloji, İletişim Sosyolojisi, Reklam, Tüketici Davranışı
Denetim ve Mali Sorumluluk
Elif Kaya
Dr. Arş. Gör. Elif KAYA SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Gazetecilik Çalışmaları

Alan Editörleri

Nuh Akçakaya
Dr. Öğr. Üyesi Nuh AKÇAKAYA SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, EDEBİYAT FAKÜLTESİ

Kahramanmaraş'ta doğdu. Lisans (2015),  yüksek lisans (2017) ve doktorasını (2023) Selçuk Üniversitesi Sosyoloji Bölümünde tamamladı. 2017 yılından beri aynı Üniversite'de öğretim elemanı olarak çalışmaktadır.  Bilgi, bilim, siyaset, kent ve kültür sosyolojisi alanlarında çalışmaları olan Akçakaya; özel olarak komplo inancı ve komplo teorileri konusuna ilgi duymaktadır. Renklerin Sosyolojisi ve Dijitalleşen Türkiye'de Komplo Zihniyeti  isimli kitaplarının yanında; ulusal ve uluslararası nitelikte pek çok bildirisi, makalesi ve kitap bölümü vardır. TÜBİTAK ve BAP projelerinde görev alan Akçakaya, çeşitli dergilerin editöryal süreçlerinde de rol almaktadır. Ulusal ve uluslararası çapta işbirlikleri kurarak, ilgi alanları dahilinde çalışmaya devam etmektedir. 

Bilgi ve Bilim Sosyolojisi, Siyaset Sosyolojisi, Sosyolojide Niceliksel Yöntemler
Nihal Acar
Doç. Dr. Nihal ACAR SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ Web
İletişim ve Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi
Hediye Aydoğan
Doç. Dr. Hediye AYDOĞAN Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Web

2012 yılında İstanbul Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi İngilizce Mütercim Tercümanlık (Ana Dal) ve İletişim Fakültesi Radyo, TV ve Sinema (Çift Anadal) programlarından mezun olduktan sonra 2013 yılında Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) kapsamında Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Reklamcılık Anabilim Dalı'na araştırma görevlisi olarak atanan Aydoğan, 2016 yılında "Küreselleşmenin Reklamlara Yansıması ve Küreselleşme Bağlamında Reklam Stratejileri" başlıklı tezini savunarak Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans programından mezun olmuştur. 2018 yılında Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü'nün açılması ile birlikte Reklamcılık bölümüne araştırma görevlisi unvanı ile görevlendirmesi yapılmıştır. 2021 yılında Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı Doktora programından "Yetişkinlerin Dijital Reklam Okuryazarlığına Yönelik Bir Model Önerisi" başlıklı doktora tezini başarıyla savunarak mezun olmuş ve 23.12.2021 tarihinde doktor unvanı almıştır. 01.02.2023 tarihinde Reklamcılık Bölümü'ne doktor öğretim üyesi olarak atanmış olup halen doktor öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. 22.03.2024 tarihinde Üniversitelerarası Genel Kurul'dan Reklamcılık alanında doçent unvanını almıştır. Dijital reklamcılık, marka yönetimi, pazarlama iletişimi, araştırma yöntemleri ve yapay zekâ alanlarında araştırmalarını sürdürmektedir.

İletişim ve Medya Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Reklamcılık, Dijital Reklamcılık, Reklam Araştırmaları, Reklam Kampanyaları, Reklam Stratejileri, Halkla İlişkiler, Dijital Pazarlama
Hacer Aker
Doç. Dr. Hacer AKER SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA BÖLÜMÜ Web

Hacer Aker Selçuk Üniversitesi, Gazetecilik Bölümü’nde lisansını, Radyo, Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı’nda master ve doktorasını tamamladı. Aynı bölümde öğretim üyesi olarak görev yapan yazar, Capitol Technology University’den siberpsikolog Mary Aiken ile ortak editörlü bir kitap çıkardı. Handbook of Research on Cyberchondria, Health Literacy, and the Role of Media in Society ’s Perception of Medical Information başlıklı kitap, Amerika’da yayınlandı. Yoksulluk, Kahkaha ve Sinema kitabının yazarı, Sinema ve Çocuk-I , Sinema ve Çocuk-2 ve Medya ve Toplumsal İnşa kitaplarının da editörlerinden olan Aker, Sinematik İmgelemde İntihar, Ötenazi ve Ölüm, Sinema ve Edebiyat Üzerine Yazılar, Toplumsal Cinsiyet ve Medya Algısı, Türk Sinemasında Kadınlık Halleri, Medyada Korku Kültürü Üzerine Eleştirel Yaklaşımlar, Digital Dönüşüm, İletişim Fark Yaratır, Derviş Zaim Sinemasını Anlamak: Anlatı, Zaman ve Mekan, Contemporary Issues in Cultural Studies ve Contemporary Issues in Arts adlı yayınlar başta olmak üzere birçok kitabın da bölüm yazarlarındandır. 2013 yılından itibaren Kısa-ca Uluslararası Öğrenci Filmleri Festival'inde düzenleme kurulu üyesi ve tören koordinatörü olarak görev alan yazar, ulusal/uluslararası bazda ödül kazanan çok sayıda öğrenci projesinin de danışmanlığını yürütmüştür. Sosyoloji, Filmlerle Felsefe, Film Eleştirisi, Sinemasal Düşünce, Sinema, Sokak Siyaseti ve İnsan İlişkileri, Kültürlerarası İletişim, Radyo Programcılığı ve Akademik Yazım ve Etik derslerini yürüten Aker, kamplarda yaşayan Suriyeli mülteciler üzerine katılımcı gözlem ve yarı-yapılandırılmış görüşme tekniklerinin kullanılacağı bilimsel bir proje hazırlığındadır. Bulguların bir kitapta derleneceği projede, belgesel çekimi de gerçekleştirilecektir. Politik sinema, felsefe, kültür politikaları, yoksulluk, göç, komedi, iletişim çalışmaları ve yeni iletişim teknolojileri yazınına ilgi duyan yazarın, matematik olimpiyatları ve kompozisyon yarışmalarında Türkiye birincilikleri, haber spikerliği dalında da ödülleri bulunmaktadır. 

Basın Çalışmaları, Yeni Medya, Felsefe, Siyasal İletişim, Yoksulluk Çalışmaları, İletişim Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Film Eleştirisi
Kültürel Teori, Kültürel ve Yaratıcı Endüstriler, Görsel Kültür, Sinema, Film Eleştirisi
Gülten Adalı
Doç. Gülten ADALI AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’ndeki lisans eğitimini 2011 yılında tamamlayan ADALI, 2013-2015 yılları arasında Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Ana Bilim Dalı’ndan “Popüler Kültür ve Reklam İlişkisi: Basılı Reklamlarda 14 Şubat Sevgililer Günü” başlıklı yüksek lisans tezi ile mezun olmuştur. Aynı ana bilim dalında başladığı doktora eğitimini "Geleneksel Mecralardan Dijital Alana Reklamcılık: Dijital Göçmen ve Dijital Yerliler Üzerine Bir Araştırma" başlıklı doktora tezi ile başarıyla savunarak 01.07.2022 tarihinde doktor unvanı almıştır. Ekim, 2013- Haziran 2022 yılları arasında araştırma görevlisi olarak çalıştığı kurum olan Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü'ne 21 Aralık 2022 tarİhinde doktor öğretim üyesi olarak ataması yapılmıştır. 31.05.2024 tarihinde Üniversitelerarası Genel Kurul'dan Reklamcılık alanında doçent unvanını alan ADALI’nın akademik ilgi alanları arasında; reklam, popüler kültür, tüketim, toplumsal cinsiyet araştırmaları ve dijitalleşme yer almaktadır.

İletişim ve Medya Çalışmaları, Günlük Yaşam ve Tüketim, Küreselleşme ve Kültür, Reklamcılık, Dijital Reklamcılık, Reklam Araştırmaları, Eğitim Üzerine Çalışmalar, Siyasal İletişim
M. Evrim Gülsünler
Prof. Dr. M. Evrim GÜLSÜNLER SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ

Makbule Evrim Gülsünler 

Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Lisans

Halkla İlişkiler Yüksek Lisans Ve Doktora

Prof.Dr. Halkla İlişkiler Bölümü Araştırma Yöntemleri

Sosyal Medya Çalışmaları, Siyasal İletişim, Halkla İlişkiler
Vesile Çakır
Prof. Dr. Vesile ÇAKIR SELCUK UNIVERSITY, FACULTY OF COMMUNICATION, DEPARTMENT OF ADVERTISING
İletişim Çalışmaları, Reklamcılık, Reklam Araştırmaları, Reklam Çözümlemesi, Reklamcılık (Diğer)
Mehmet Nejat Özüpek
Prof. Dr. Mehmet Nejat ÖZÜPEK SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları, Kurumsal İletişim, Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Lokman Zor
Doç. Dr. Lokman ZOR NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Basın Çalışmaları, Gazetecilik Çalışmaları, Sinema, Belgesel Film - Politik Sinema, Film Eleştirisi, Sinema Kuramları, Sinema ve Estetik, Sinema-TV Yapım ve Yönetimi, Sinema Tarihi
Onur Bekiroğlu
Prof. Dr. Onur BEKİROĞLU ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Gazetecilik, Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, Sosyal Medya Çalışmaları, Siyasal Reklamcılık, Siyasal İletişim
Ahmet Tarhan
Prof. Dr. Ahmet TARHAN SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Yerel Yönetimler, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları
Elif Eşiyok Barut
Prof. Dr. Elif EŞİYOK BARUT ATILIM ÜNİVERSİTESİ

Prof. Dr. Elif Eşiyok Barut, Atılım Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Elif Eşiyok'un çalışmaları, medya kullanımı ve beden imajı, tüketici etiği ve materyalizm gibi konulara odaklanmaktadır.

İletişim Çalışmaları, Reklam Araştırmaları, Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Bahar Urhan
Doç. Dr. Bahar URHAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sosyal Medya Çalışmaları
Nermin Küçüksönmez
Doç. Dr. Nermin KÜÇÜKSÖNMEZ SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
İletişim ve Medya Çalışmaları, Kültürel çalışmalar (Diğer), Sinema, Film Eleştirisi
Banu Terkan
Prof. Dr. Banu TERKAN SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ, GAZETECİLİK BÖLÜMÜ
Gazetecilik, Gazetecilik Çalışmaları, İletişim Kuramları, Siyasal İletişim

Yabancı Dil Alan Editörleri

Bahar Urhan
Doç. Dr. Bahar URHAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sosyal Medya Çalışmaları
Elif Eşiyok Barut
Doç. Dr. Elif EŞİYOK BARUT ATILIM ÜNİVERSİTESİ

Prof. Dr. Elif Eşiyok Barut, Atılım Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Elif Eşiyok'un çalışmaları, medya kullanımı ve beden imajı, tüketici etiği ve materyalizm gibi konulara odaklanmaktadır.

İletişim Çalışmaları, Reklam Araştırmaları, Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Hasan Ali Erdoğan
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Ali ERDOĞAN NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ, TURİZM FAKÜLTESİ

Doç. Dr. Hasan Ali Erdoğan, Necmettin Erbakan Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Lisans eğitimini İngilizce Öğretmenliği, Radyo-Televizyon-Sinema, Uluslararası İlişkiler alanlarında, ön lisans eğitimini Turizm Rehberliği alanında, yüksek lisansını ise Radyo-Televizyon-Sinema alanında tamamlamıştır. Arkeoloji-Turizm alanında Selçuk Üniversitesi'nde doktora derecesini almıştır. Akademik çalışmaları ağırlıklı olarak arkeoturizm, kültürel miras, turizm politikaları, destinasyon yönetimi ve iletişimi üzerinedir. Çeşitli akademik dergilerde hakemlik ve editörlük görevleri de üstlenmiş olan Erdoğan, sahaya dayalı ve disiplinlerarası araştırmalarıyla öne çıkmaktadır. Akademik çalışmalarını, kültürel mirasın korunması ve toplumla buluşturulmasına yönelik projelerle desteklemektedir.

Turizm Politikası, Kültürel Miras Turizmi, Ziyaretçi ve İzleyici Çalışmaları, Kültürel Miras ve Koruma, Kültürel Miras Yönetimi (Dünya Mirası dahil), Turizm Planlaması, Turizmin Etkileri

Yöntem ve İstatistik Editörü

Şükrü Balcı
Prof. Dr. Şükrü BALCI SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
İletişim ve Medya Çalışmaları, İletişim Çalışmaları, Siyasal İletişim
İletişim ve Medya Çalışmaları, Örgütsel, Kişilerarası ve Kültürlerarası İletişim, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi
Abdullah Koçak
Prof. Dr. Abdullah KOÇAK SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
İletişim ve Medya Çalışmaları, Kitle İletişimi, Sosyoloji
Default avatar
Prof. Dr. Birol GÜLNAR SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi, Yeni İletişim Teknolojileri

Etik Editörü

Mehmet Nejat Özüpek
Prof. Dr. Mehmet Nejat ÖZÜPEK SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Kampanya ve Uygulamaları, Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları, Kurumsal İletişim, Kurumsal Sosyal Sorumluluk

Yazım ve Dil Editörleri

F. Betül Aydın Varol
Doç. Dr. F. Betül AYDIN VAROL SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Gazetecilik Çalışmaları
Mücahit Sami Küçüktığlı
Dr. Mücahit Sami KÜÇÜKTIĞLI SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
İletişim Çalışmaları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Yeni İletişim Teknolojileri, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer)
Hayriye Nur Görkemli
Doç. Dr. Hayriye Nur GÖRKEMLİ SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler

Yabancı Dil Editörü

Halkla İlişkiler

Teknik Editörler

İbrahim Kahraman
Arş. Gör. İbrahim KAHRAMAN AKSARAY ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları, Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal İletişim

Grafik Tasarım ve Sosyal Medya Editörü

Göstergebilim

Mizanpaj Editörü

Yasemin Gülşen Yılmaz
Öğretim Görevlisi Yasemin GÜLŞEN YILMAZ SELÇUK ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
Gazetecilik

Sosyal Medya Editörü

Görsel Tasarım, Grafik Tasarımı

Mizanpaj ve Teknik Editörü

İbrahim Kahraman
Arş. Gör. İbrahim KAHRAMAN AKSARAY ÜNİVERSİTESİ, İLETİŞİM FAKÜLTESİ
İletişim Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları, Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal İletişim

Grafik Tasarım Editörü

Tarık Doğan
Öğretim Görevlisi Tarık DOĞAN SELÇUK ÜNİVERSİTESİ
Görsel Tasarım, Grafik Tasarımı