Bu araştırmada, ülkemizde eğitim kurumlarında çalışan kadın yöneticilerin kariyer yapmalarındaki engeller incelenecektir. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılan bu çalışmada, çalışma grubu fenomenoloji deseninde yürütülmüştür. Bu çalışmaya resmî kurumlarda görev yapan toplam 15 kadın eğitim yöneticisi katılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formuna dayalı olarak görüşme gerçekleştirilmiş olan kadın yöneticilerden toplanan veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları kendinden kaynaklı engeller, iş yükünden kaynaklı engeller ve paydaş algılardan kaynaklı engeller kadın yöneticilerin karşılaştıkları engeller ve zorluklar olarak yaşandığı, kadınların karşılaştıkları engellerin sonucunda yöneticilikten vaz geçme, ikinci planda kalma, hedefe ulaşmakta yalnız kalma olduğu, kadın yöneticilerin karşılaştıkları engellerle mücadelesinde izledikleri yollar ve aldıkları destek konusunda kadınların doğru karar verebilmeleri, gerek eşlerinden gerekse amirlerinden gereken desteği alamadıkları, yardım konusunda aile büyüklerinden ve mentor yardımı gördükleri, kadın yöneticilere yönelik zorlukların azaltılması veya ortadan kaldırılması için yasal destek olması, kadın dayanışması, eş desteği olması, ön yargıların ortadan kalkması gerektiği, çalışma saatlerinin uygun olması ve eğitici seminerlerin olması sonuçlarına varılmıştır. Bu araştırmada ayrıca ülkemizde resmî eğitim kurumlarında çalışan kadın yöneticilerin kariyer yapmalarının önündeki engelleri tespit etmek ve bu engellerin ortadan kaldırılmasına yönelik önerilerin cevabı aranacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 5 |